AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Hjelp! Jeg har heletiden tenkt at når jeg flytter skal jeg få orden... Vel.. nå har jeg flyttet og ale sakene ligger spredt rundt i alle skuffer og skap! Må ta en skikkelig opprydding og lurer på om noen av dere har noen gode metoder eller tips? Hvordan har du organisert det hos deg? ? Kjempe tusen tusen takk for svar! :-) Anonymous poster hash: c8cc1...122
Anje Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Hjelp! Jeg har heletiden tenkt at når jeg flytter skal jeg få orden... Vel.. nå har jeg flyttet og ale sakene ligger spredt rundt i alle skuffer og skap! Må ta en skikkelig opprydding og lurer på om noen av dere har noen gode metoder eller tips? Hvordan har du organisert det hos deg? ? Kjempe tusen tusen takk for svar! :-) Anonymous poster hash: c8cc1...122 Jeg har dem sortert etter bruksområde. Altså: det jeg bruker sjeldent (som fårikålgryta) står lengs vekk og innerst. Noen også i et annet rom. Det jeg bruker ved vasken (såpe og skrubb og flaskekost og slikt) er innen gripeavstand fra vasken. Det jeg bruker ved ovnen (som stekespade og bakepapir og klype og visp og målebeger) er innen gripeavstand fra ovnen. Like ting i form er plassert sammen, slik at visper og slikkepotter og termometer ligger i en plastkurv sammen og tar opp minst mulig plass. Festglass er satt høyt opp, hverdagstingene innen lett rekkevidde. Kjøkkenet har ikke verdens beste layout, så jeg har måttet gjort noen litt halvgode valg, men krydder står over ovnen (der jeg bruker dem mest) mens bakevarer og annet tørrmat (ris, pasta) er samlet i en skuffe i tette glass. Bare sett ting som du bruker sammen, sammen, vil jeg anbefale.
Alina X Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Hvis det er plass så anbefaler jeg å kjøpe en tynn og høy hylle. Trenger ikke store plassen(i bredden) men greit med takhøyde. Kjøpte en der jeg oppbevarer utstyr og tørrvarer etter bruksområder. To av hyllene bruker jeg til baketing(slikkepotter,kakeformer,visper,sukker,hvetemel,bakepulver osv) en hylle bruker jeg til boksmat/mat på glass,en hylle til posemat(supper ol)pasta,ris m.m,en hylle til oljer og krydder...har 3 ledige hyller som jeg fylte med pynt og kokebøker:) Er det plass oppå skapene så sett alt du bruker sjeldent der,det gjelder også de øverste hyllene inni skapene og eventuelt oppå kjøleskapet. Jeg har flere skuffer jeg faktisk ikke bruker pga har god plass m.t.p hylla jeg kjøpte. Tror det var en sånn typ cd hylle,men med større plass pr hylle da. Tror jeg har sånn 6 skuffer som står tomme hehehe:)
Gjest Evel Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Jeg ville dessuten vurdert nøye hvilke kjøkkenting jeg ikke har bruk for og kvittet meg med de. Sparer plass. Tette gjennomsiktige bokser til tørrvarer er et must. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå