Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg er en jente på seksten år og har drit stygg og ekkel hud. Trenger egentlig ikke å skrive så mye fordi bildet under her viser dere det ene kinnet mitt. Beklager så mye, vet det er drit ekkelt men lurer på om det er en her inne som har en foundation å anbefale med god coverage og som er til uren hud? Ikke vær redde haha.. har hudlege time i september og får sannsynligvis resept på accutane ("hestekur" for kviser) men en eneste gang :D

Takker og bukker for alle svar.

post-72268-143572_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

L'oreal True Match foundation er fantastisk, synes jeg.

sitter den godt på hele dagen eller er det nødvendig med en touch-up etter noen få timer?

Skrevet

sitter den godt på hele dagen eller er det nødvendig med en touch-up etter noen få timer?

Jeg synes den holder godt, men det skal sies at jeg ikke har de samme behovene som deg, så jeg kan kun snakke for meg selv. I de mengdene jeg bruker den, holder den godt.

Skrevet

Dra til legen for å få medisin. Så slipper du å bare dekke over problemet. Huff.

Skrevet (endret)

Jeg har hørt mye bra om Kat Von D sin lock-it tattoo foundation (eller noe sånt), den skal ha veldig god dekkevne. Selges kun hos Sephora.com, så kanskje litt vanskelig å få tak i for deg?

Forøvrig så er det lurt å ha en god concealer under foundationen så dekkevnen blir enda bedre :)

Endret av irrlys
Skrevet

hva med mineral foundation ? sånn at du ikke forverrer problemet

Gjest BabyBlue
Skrevet

Når du skal kjøpe foundation for problemhud bør du ikke bare fokusere på en som dekker, men en som ikke gjør problemet verre. Jeg kan anbefale mineralfoundation, som var det beste for meg da huden min var på sitt verste.

Merker du kan se på er Mineral Hygienics, LA Minerals, Bare Minerals (da helst matt formula uten bismuth), Everyday Minerals (selv om noen reagerer på dette merket), Silk Naturals, Lily Lolo, Jane Iredale, Terre d'Oc.

Noen har mye dekkevne, andre har mindre, noen gir glød, noen er matte, noen er best for fuktfattig hud, noen er best for fet hud... det kommer an på hva du selv vil ha, men merkene listet opp skal være greie på ingredienser så lenge du holder deg unna de som inneholder bismuth og andre kjipe fyllestoffer.

Skrevet

Jane Iredale PurePressed Base er veldig fin om du har fet hud i tillegg til acne, den dekker veldig bra over rødt om du bruker et par lag. Jeg bruker denne selv siden jeg har Perioral Dermatitt som også sliter med overproduksjon av olje i huden.

AnonymBruker
Skrevet

Du får medisin hos legen med en gang så du slipper å vente så lenge!

Anonymous poster hash: 99aee...b2e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vichy Dermablend dekker veldig bra, google/youtube it! :-)

Anonymous poster hash: dcaf1...59f
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe igjen som jeg kan bruke..

har gått på to tetracycline kurer (antibiotika), skinoren, epiduo, basiron, differin, og to andre jeg ikke husker navnet på + mange hudpleie produkter. Faslegen min er så tilbakeholden og sta.. og jeg merker at hun ikke bryr seg i det hele tatt. Hun sier hun ikke vil at jeg skal bruke penger på medikamenter som ikke funker men heller vente i noen måneder til jeg har hudlege time (hun henviste meg til Linderud hudlegesenter i Oslo i slutten av april og jeg fikk et brev i posten om at jeg har fått time i september) :/ Lang ventetid? Ja, definitivt.. jeg vil bare det skal gå fortere og er så og si deprimert på grunn av huden min. Men accutane er noe jeg skal spørre om å få begynne på så fort jeg kommer inn til hudlege kontoret

Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Kat Von D sin lock-it tattoo foundation (eller noe sånt), den ha veldig god dekkevne. Selges kun hos Sephora.com, så kanskje litt vanskelig å få tak i for deg?

Forøvrig så er det lurt å ha en god concealer under foundationen så dekkevnen blir enda bedre :)

Ja, blir vel det. Kat von d lock it tattoo foundation sies å være en god foundation og har innmari lyst til å prøve den ut men er ikke mulig når jeg ikke kan teste den på håndleddet, haka og se hvilken farge jeg bør bestille..

Skrevet

En hvilken som helst concealer klarer vel å dekke dette. Du er jo ikke spesielt rød blå eller gul som mange andre med acne.

Denne har veldig god dekkevne http://www.escentual.com/blog/2012/01/04/11830/

Hmm.. er veldig rød på kinn og litt på panna. Påførte krem før jeg tok bildet så det ser ikke så veldig alvorlig ut.. men det er det.

Den ser faktisk ganske bra ut.. vet du om jeg får funnet den på kicks?

Skrevet

Hmm.. er veldig rød på kinn og litt på panna. Påførte krem før jeg tok bildet så det ser ikke så veldig alvorlig ut.. men det er det.

Den ser faktisk ganske bra ut.. vet du om jeg får funnet den på kicks?

Siden du er rød så anbefaler jeg en grønn base eller concealer. Grønn kansellerer ut rødfargen. Jeg er også veldig rød i kinnene, og grønn base eller concealer gjør underverker :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Roaccutane reddet huden min helt, virker som om det er din siste utvei så PUSH PÅ og drit i skeptiske leger. Det er dine penger, din hud, og du skal stå på ditt. Synes det er ganske lang ventetid du har, hva med å heller søke gjennom det private om du har penger til det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe igjen som jeg kan bruke..

har gått på to tetracycline kurer (antibiotika), skinoren, epiduo, basiron, differin, og to andre jeg ikke husker navnet på + mange hudpleie produkter. Faslegen min er så tilbakeholden og sta.. og jeg merker at hun ikke bryr seg i det hele tatt. Hun sier hun ikke vil at jeg skal bruke penger på medikamenter som ikke funker men heller vente i noen måneder til jeg har hudlege time (hun henviste meg til Linderud hudlegesenter i Oslo i slutten av april og jeg fikk et brev i posten om at jeg har fått time i september) :/ Lang ventetid? Ja, definitivt.. jeg vil bare det skal gå fortere og er så og si deprimert på grunn av huden min. Men accutane er noe jeg skal spørre om å få begynne på så fort jeg kommer inn til hudlege kontoret

Hva med å bestille time hos en privatpraktiserende hudlege da? Det koster mer, men du kommer raskere til (og nå kan du jo bruke de pengene du sparer på tatoveringen i Tyrkia på det ;) ) Ellers er jeg helt enig med BabyBlue ang sminkeanbefaling. Og ligg for all del unna billigmerkene som du får kjøpt på Hm og Vita osv. Det er rett og slett ikke godt nok for oss som har problemhud. Og som kost til mineralpudder anbefaler jeg Sigma sin kabukikost f82.

Av flytende anbefaler jeg Kanebo sine foundationer for fet hud. De dekker utrolig bra. Men mineralfoundation er bedre for huden i lengden.

Anonymous poster hash: cc936...9a1

Skrevet

Roaccutane reddet huden min helt, virker som om det er din siste utvei så PUSH PÅ og drit i skeptiske leger. Det er dine penger, din hud, og du skal stå på ditt. Synes det er ganske lang ventetid du har, hva med å heller søke gjennom det private om du har penger til det?

Har tenkt på det med privat hudlege en stund.. men bestemte meg for å vente til september selvom det er lang ventetid.

Glad på dine vegne.. håper virkelig jeg får den utskrevet med engang slik at jeg kan få fin hud igjen etter såå mange år. Har hatt det i seks år uff.. er så lei og gidder ikke se meg selv i speilet. Kryss fingrene for meg, hehe.

Takk for kommentar :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har tenkt på det med privat hudlege en stund.. men bestemte meg for å vente til september selvom det er lang ventetid.

Glad på dine vegne.. håper virkelig jeg får den utskrevet med engang slik at jeg kan få fin hud igjen etter såå mange år. Har hatt det i seks år uff.. er så lei og gidder ikke se meg selv i speilet. Kryss fingrene for meg, hehe.

Takk for kommentar :)

Jaaa, husker selv hvordan det var å lengte etter kvisefri hud, og uansett hva jeg prøvde av piller eller produkter så fungerte det ikke, var helt jævlig. Isotretinoin (eller roaccutane) var en hard kur, men den gjorde jobben sin. Jeg var sååå skeptisk da hudlegen sa at jeg garantert kom til å bli kvitt akne, jeg bare "yeah right" :P, men det fungerte, og har oppholdt effekten gjennom flere år allerede. Så jeg krysser fingrene for at ventetiden ikke blir for lang og at du får gjennomføre kuren :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...