Gå til innhold

Erfaringer med å date kristne/ha sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en kristen mann på en nettdatingsside. Han fortalte ikke om sin tro før vi møttes, og helt ærlig hadde jeg vel ikke gått videre om jeg visste at han var så religiøs.

Han verken drikker alkohol eller går på byen. Han har lite erfaring med damer sier han, og vanker i et bedehusmiljø/indremisjonsmiljø med ganske strenge regler.

Bl. annet null sex før ekteskap og ganske tradisjonelt og gammeldags kvinnesyn.

Personlig er jeg ikke religiøs. Er ingen fyllebøtte men tar meg en øl og en fest eller bytur i ny og ne. Har også et liberalt syn på homofili,abort osv..Dette var veldig i kontrast til hans syn sa han.

Problemet mitt er at han er generelt veldig konservativ på alle plan - utenom dette med sex. Jeg føler dette skurrer litt..siden han er så streng på å følge alle mulige religiøse regler ellers. Vi har ikke hatt sex enda, men han virker veldig ivrig ut i fra det han sier. Prøver å "overbevise" meg om at hans tro ikke står i veien for å kunne ha masse sex.. Er jeg i ferd med å bl lurt trill rundt her, eller er det vanlig at folk fra religiøse miljøer prøver å få seg noe når de møter ikke-religiøse?

Anonymous poster hash: 0982d...1a8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han vil vel få seg et ligg uten at noen fra bedehusmiljøet får vite om det.. Men seriøst, tror du det kan fungere over tid når dere er så forskjellige?

Anonymous poster hash: 7feee...52d

• Liker 2
Gjest Svampebob1
Skrevet

Har møtt en kristen mann på en nettdatingsside. Han fortalte ikke om sin tro før vi møttes, og helt ærlig hadde jeg vel ikke gått videre om jeg visste at han var så religiøs.

Han verken drikker alkohol eller går på byen. Han har lite erfaring med damer sier han, og vanker i et bedehusmiljø/indremisjonsmiljø med ganske strenge regler.

Personlig er jeg ikke religiøs. Er ingen fyllebøtte men tar meg en øl og en fest eller bytur i ny og ne. Har også et liberalt syn på homofili,abort osv..Dette var veldig i kontrast til hans syn sa han.

Problemet mitt er at han er generelt veldig konservativ på alle plan - utenom dette med sex. Jeg føler dette skurrer litt..siden han er så streng på å følge alle mulige religiøse regler ellers. Vi har ikke hatt sex enda, men han virker veldig ivrig ut i fra det han sier. Prøver å "overbevise" meg om at hans tro ikke står i veien for å kunne ha masse sex.. Er jeg i ferd med å bl lurt trill rundt her, eller er det vanlig at folk fra religiøse miljøer prøver å få seg noe når de møter ikke-religiøse?

Her var det mye sprikende informasjon.

Veldig stor forskjell i hva han sier han står for og hva han faktisk gjør.

Handlinger forteller mye mer enn ord... I og med at han er medlem av et bedehus, så virker ikke dette som noe positivt tegn for meg. Var det meg, så ville jeg ha vært litt forsiktig mot å gå videre. Det viser at han ikke er helt i stand for å stå for det han tror på. Når han er så konservativ og har såpass sterke meninger rundt dette og allikevel vil gå til sengs med deg, hvordan tror du det da vil bli videre etter dere har hatt sex? Hva vinner? Bedehuset, troen hans, livet og prinsippene han lever fra før og sikkert har levd etter i alle år, eller blir det deg han går for tror du?

Jeg vet ikke hvor du står i forhold til det med sex, men sex for meg er noe som innebærer at jeg involverer meg følelsesmessig med noen. Så når jeg har sex med noen og det viser seg at den andre ikke har vært helt oppriktig mot meg, så ender jeg som regel opp såret og jeg mister litt av tilliten til den andre.

I dine sko ville jeg ha tråkket litt varsomt for å unngå å få meg en på trynet. Kanskje bli litt bedre kjent først, så du vet bedre hva du går mot :-).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke, tror du han lyver på seg kristentroen?

Anonymous poster hash: 4f4cb...43a
AnonymBruker
Skrevet

Den mannen høres helt feil ut for deg.

Han er dobbelmoralsk og fordomsfull. Skjønner ikke hva som er å hente i det forholdet.

Deres grunnlegende verdier går ikke overens og deres fritidsaktiviteter matcher ikke. Skjønner ikke at du vurderer det engang.

Anonymous poster hash: 080d3...ede
  • Liker 8
Skrevet

Ville ha tenkt meg grundig om før jeg bestemte meg for å satse på han.

Ikke fordi han er kristen, mange hyggelige kristne, men fordi han virker en smule fundamentalistisk.

Særlig det med menneskesynet dere ikke deler. Slikt kan det bli mye bråk av.

Det er nok ikke vanlig tror jeg at kristne prøver å utnytte ikke-kristne, snarere tvert imot!

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Trå varsomt her, TS.

For... jeg vet av en mengde såkalte 'bedehus karer', seriøst kristne innen en eller annen mer enn bare 'litt' konservativ del av vårt kristne mangfold... som ikke legger to pinner i kors (pun intended) for å ha seg et solid eventyr i den dypeste hemmelighet.

Fra meg får de 'no pardon', de var aldri menn for meg.

Jeg vil sitte i solsteken på en fortausrestaurant og drikke min kalde øl av et et glass større enn et middels melkeglass, sammen med den mann som mener seg Mann nok.

- og det er akkuart det jeg gjør også ;)

Edit: Jeg har fundert på om det er den lysten som genereres av å gjør 'det forbudte' som tenner dem så enormt :klo:

- men, jeg har ikke kommet til noen type 'konklusjon'.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Nei.. Det tror jeg ikke.

Men det er forskjell på å tro og på å stå for hva man tror på.

Det er ikke alltid det er sammenheng mellom de to der. Mange ønsker å være noe de ikke er, og så presenterer de seg på den måten i god tro.

Hvis handling og ord står i sammenheng så forteller det litt om integritet. Et menneske som er i stand til å stå for den h*n er, er det mye lettere å stole på også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast bort tiden med han. min kjæreste sa det samme og plutselig etter 3 mnd med helt vanlig sexliv ville han tilbake til sine "røtter", altså null sex. Hvis de i bedehusmiljøet hans finne ut at han har sex vil du prøve alt de kan for å få han til slutte med det

Anonymous poster hash: 90607...1d6
  • Liker 2
Skrevet

På hvilken planet er dette IKKE et minefelt av episke proporsjoner?

• Liker 1
Skrevet

Han hadde jeg holdt meg unna ts. Det virker som han typisk er ute etter å få seg sex uten ansvar.

Skrevet

Om fyren sier han er kristen, er han det. Det han bekjenner med sin munn og tror i sitt hjerte.

Det er litt rart at han sier han er i mot sex før ekteskapet (for sin egen del), men allikevell vil ha sex. Kanskje han mener i ekteskapet? Det at han ikke liker å gå på byen tror jeg ikke vil være et stort problem. Jeg synes heller ikke det er spesielt kjekt å gå på byen, eller å drikke meg drita til stadighet, men folk er jo forskjellige. Det står ingenting i bibelen om å ikke drikke et glass vin eller øl eller noen slags alkoholholdig drikke (sikkert noen som vil argumentere mot meg nå), men det står at du alltid skal være ved dine fulle fem og det alkohol fører til er synd. Det er ingenting galt i være avholds heller!

Men, noen over her skriver at de vet om flere 'kristenmenn' som er ute å tar seg en fest i skjul. Det er enten er det utrolig synd, at de tror de ikke kan gjøre som de vil på grunn av miljøet de vanker i, eller bra at de tør å være seg selv. Hvem er vi til å dømme?

Kjærlighet er noe uten sex også. Er dette drømmemannen, vil du ikke la han slippe. Du må kjenne på det selv, finne ut hva du vil selv :-) Lykke til !

Gjest Minpin
Skrevet

Oi. Denne fyren ville jeg holdt meg langt unna. For en hykler!

Skrevet (endret)

Denne mannen er nok garantert en ivrig mann som øyner et håp om å bli kvitt jomfrudommen.... Mest sannsynlig vil jeg tro at du uansett aldri hadde sett ham igjen dersom dere hadde hatt sex, for da hadde du vel ikke levd opp til hans idealkvinne som selvfølgelig "sparer seg" til ekteskapet?

Skulle noe seriøst mot alle odds utvikle seg, så hadde det nok ikke blitt et godt forhold med to så helt ulike verdimessige utgangspunkt.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Høres ut som om han lyver om troen sin.

• Liker 1
Skrevet

Enig med personen over meg her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal holde deg unna.

Lykke til !

Anonymous poster hash: d4d74...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...