Gå til innhold

å være den perfekte "husmor og mamma"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor opptatt er dere av å ha det ryddig til enhver tid hjemme? Jeg tror jeg har et lite snev av "støv på hjernen" men jeg prøver å ikke la det gå ut over familien min.. Hadde bare lyst å høre hvordan andre ha det:-)

Anonymous poster hash: 0d5c6...914

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så veldig opptatt av det. Hybelkaninene må ha et sted å bo de også.

Anonymous poster hash: 96039...f14
  • Liker 15
Gjest New_Girl
Skrevet

Veldig lite opptatt av det. Syns det er greit å ha det ryddig og rent altså, men om jeg ikke får tid eller ikke har ork så har jeg ikke noe problem med å la det flyte litt en stund.

Prøver å rydde litt her og der i løpet av dagen, men tar det meste på kvelden etter at barnet har sovnet. Hun er i en periode hvor hun krever masse oppmerksomhet hele tiden og da konsentrerer jeg meg heller om henne enn husarbeidet.

Skrevet

Jeg liker å ha det ryddig og ordentlig men har ikke støv på hjernen. Jeg kommer nok aldri til å bli den perfekte husmor, men håper jeg er en bra mamma.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg til enhver tid skal ha det såpass ryddig at jeg ikke skjems over hvprdan det ser ut om vi får uplanlagt besøk. Støvsuger hver/annenhver dag, vasker bad og kjøkken 2 ganger i uka. Resten er litt "mindre nøye". Jeg skjems ikke av litt støv i hyllene, eller av at det er blitt ett par måneder siden vinduene ble vasket sist. Jeg lar det ikke bli skittent, men om det går 4 dager eller 8 dager mellom hver gang jeg tørker støv så blir det sånn. Jeg tar det jeg får tid til når jeg får tid til det, utenom gulv, bad og kjøkken som jeg er nøye med.

Anonymous poster hash: 1a305...e49

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å la det være litt rotete en stund, men så må jeg ta det...Men har overhode ikke støv på hjernen og er heller ikke en en perfekt husmor og mamma, og takk og pris for det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Liker å ha det ryddig og rent, men vil ikke si jeg har støv på hjernen. Rydder opp etter meg, og forventer at andre i huset gjør det også. Shiner over før jeg legger meg :)

Anonymous poster hash: fad86...8d1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å ha det ryddig og rent til enhver tid, i tillfelle det kommer besøk.

Jeg sliter enormt med å takle alt rotet til ungene, og føler jeg går etter dem å rydder hele dagen... og "grisete" leker som plastelina og maling får de skjelden drive med, fordi jeg ikke orker alt det griset!

jeg lurer virkelig på når ungene kan lære seg til å rydde opp etter seg/evt rote litt mindre?

Føler jeg ikke gjør annent en å rydde og vaske, og alle fridager før kveldsvakt går med til å shine kåken...

Anonymous poster hash: e6df9...5ae
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det veldig rotete og skittent, og får heldigvis ikke uanmeldt besøk så ofte. Har to barn, og det blir støvsugd (av vaskehjelp) hver fjortende dag. Dere kan tenke dere hvor fint det knaser når vi går over kjøkkengulvet :) Vi rydder som gale dagen før vaskehjelpen kommer. Kjøkkenet pleier jeg dog å rydde hver kveld, vaske opp og vaske over bord og benker. Ellers tar da klesvask og matlaging all tid, så rydde leker gidder jeg ikke, det er jo fånyttes uansett. Jeg blir alltid litt ekstra glad når jeg kommer på besøk til andre rotehus.

Men nå henger dette overhodet ikke sammen med å være mamma, gjør det det da? Jeg vaska verken mer eller mindre før, så det er lekene som utgjør forskjellen, og de kan heldigvis slenges opp i diverse lekekasser. faren er som dere skjønner heller ikke av den pedantiske typen, og ungene har ikke et ryddegen i kroppen.

Anonymous poster hash: 6aae5...810
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har det ryddig i alt utenom lekene til ungen. De flyter i stua dag ut og dag inn uten at jeg enser det, det skal liksom være der. Jeg vasket hver 14 dag før, men så fikk vi hund og nå må jeg ta litt hver fredag, men akkurat lukt av grønnsåpe og skinnende rent det er det bare hver 14 dag.

Skrevet

Jeg er ganske laid back til rot og husarbei, klesvask og oppvask må stort sett taes hver dag eller annen hver dag. Husvask tar jeg om søndagene men tar ikke hele. Feks stua/kjøkkenet + badet en søndag og neste begge soverommene. Jeg er mer av den formenning at de som kommer på besøk får tåle at det bor barn her. Er vi som bor her ikke de som kommer på besøk :)

Men så har jeg aldri vært sånn som bryr meg så mye om hva andre syns viktigste er at jeg og jr trives her hjemme :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker å ha det ryddig rundt oss, men vi orker ikke å la rydding og vasking ta overhånd. Litt støv i krokene eller rot på spisebordet har da aldri skadet noen.

Vi har ikke barn, men mange venner av oss har det. Og jeg må si at jeg syns det er merkelig dersom det ikke vises at det bor barn i huset.

Anonymous poster hash: 730a0...d3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst med en mor som hadde støv på hjernen. Det var ekstremt slitsomt. Kjeft var det hver dag stort sett.

Jeg er ingen flink husmor. Ikke er jeg flink med mat, vask eller noe man et som inngår o hus/hjem. Men jeg hareskår fet meg en vaskehjelp som kommer en gang i uken og vasker gulv og bad. Så tar jeg det andre litt ettersom. Men vi har både hunder og katter, så jeg må støvsuge hver dag eller annenhver dag selv.

Jeg også barn, og det synes. Jeg rydder stort sett opp alle leker om kvelde, men det er alltid like ille til neste kveld igjen. Merkelig det der..

Anonymous poster hash: c1e86...575

AnonymBruker
Skrevet

Gulvet er støvete og burde vaskes også, klær burde vært i maskinen. Jeg sitter her med stearinkys og KG mens minsten spiser kveldsmat. Kommer ikke til å vaske i dag i alle fall. Jeg småvasker inn i mellom, men prioriterer avslapping langt mer enn jeg prioriterer vasking. Vasker når jeg må, ille bare når jeg bør. Derfor kan det godt gå tre-fire dager mellom jeg støvesuger feks, selv om det burde gjøres annen hver dag.

Anonymous poster hash: 16e77...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Her er det aldri strøken og kommer aldri til å bli det heller. Jeg synes det er viktigere at unger får rørt seg enn at det er strøkent. Her er akkurat passe skittent og rotete.

Anonymous poster hash: e4099...959

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg er en mye bedre mamma enn jeg er husmor. Prioriteringer :)

• Liker 3
Gjest Santa Barbara
Skrevet

Jeg har støv på hjernen. Må ha det strøkent hele tida. Vi har store vinduer og man kan derfor se den minste lille flekk på gulvet. Det plager meg.

Gjest Enhjørning
Skrevet

Jeg er ingen mamma enda og det er hvertfall ikke strøkent her. Har det mye ryddigere når jeg ikke bor hos mine foreldre, så en vakker dag håper jeg å kunne bli begge deler :) Har ikke støv på hjernen og for min del er jeg fornøyd om jeg kan klare å være en "perfekt" mor i fremtiden.

Skrevet

Ganske avslappet, er mye heller med ungene å leker/ leser/ pusler enn å rydde og vaske.

Ungene rydder leker før de legger seg (den eldste), så tar vi en sjau på kjøkkenet etter at de er i seng.

Vasker gulv ganske ofte nå, siden den yngste åler over hele huset for tiden. Ser det fort på klærne om jeg har slurva, og det synes jeg ikke er koselig.

Heldigvis har vi besøk sånn passe ofte, da shiner jeg gjerne kåken litt ekstra før noen kommer, og det er jo greit å ha litt press på seg. Ellers er det stort sett slik at jeg kan be inn folk på kaffe når som helst.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Vi har det alltid rent og ryddig. Det går ikke på bekostning av å være en god mamma. Barna har tidlig lært å rydde opp ting når de er ferdig med det.

Leker, pusler og bygger med barna selv om vi alltid har det ryddig og reint.

Tenker litt at ryddig rundt seg, ryddig inni seg.

Endret av Magdalene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...