Rosin91 Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Hei. Jeg begynte å trene og legge om kostholde for rundt 4-5 uker siden, og har som mål og gå ned rund 15-20 kg i løpet av 8 mnd. jeg har begynt med høyintensitets trening og styrke trening 5-6 ganger i uken og går også turer uten om dette. Jeg spiser ofte og lite og en dag kan bestå av frokost : 2 knekkebrød med "rene" produkter, og agruk og tomat. lunsj: har jeg byttet ut med måltidserstatter fra herbalife Mellommåltid: youghurt dobbel 0 eller en banan. middag: også rene produkter som kylling og fisk, og grønnsaker, spiser svært sjelden ris, pasta og poteter til. Kvelds: 2 knekke brød eller en skive med lette produkter. jeg spiser heller ikke snop og drikker ikke brus. tok bodyscann fo 4 uker siden. men til min store fortivilelse har jeg gått opp i vekt ! med alt dette strevet og med masse trening og endringer. hvorfor har jeg det? hva gjør jeg feil? tok ny bodyscann i går som viste at jeg hadde gått opp 2 kg muskelmasse og ned 3 prosent fett og at hvileforbrenningen og væske i kroppen hadde økt. jeg vet godt at muskler veier mer enn fett, men når skal vekta begynne og gå ned? bruker også måle bånd, og det skrumper litt inn men ikke masse. en smule fortvilet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Jeg går definitivft mer opp enn ned. Så lenge du blir slankere (om så bare litt) gjør du det jo rett =) Anonymous poster hash: 7921f...1d2
Leehyori Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 kutt vekk knekkebrødene, kutt vekk styrketreningen foreløpig. sats på elipse, jogging og løping. Muskler veier mer enn fett. Knekkebrød har for mye karbohydrater.
Rosin91 Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2014 kutt vekk knekkebrødene, kutt vekk styrketreningen foreløpig. sats på elipse, jogging og løping. Muskler veier mer enn fett. Knekkebrød har for mye karbohydrater. Så hva annet skulle jeg ha spist til frokost?
Strikkemamma Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 (endret) Så hva annet skulle jeg ha spist til frokost? Omelett, kyllingsalat, smoothie, havregrøt, cottage cheese etc. Endret 3. juni 2014 av Lykke 1
Gjest multibox Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor bryr du deg om antall kilo når det er fettet du vil bli kvitt? Om du vil ned 20kg uavhengig av hva det er kan du vel bare kappe av deg benet? 6
Rosin91 Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor bryr du deg om antall kilo når det er fettet du vil bli kvitt? Om du vil ned 20kg uavhengig av hva det er kan du vel bare kappe av deg benet? hva hadde det med saken og gjøre? jeg lurer bare på om det er noe jeg gjør feil siden det ikke går nedover, det sies jo at trening og bra kosthold skal gjøre at du skal gå ned i vekt. og trodde bare ikke du gikk opp så fort i muskelmasse.
Gjest multibox Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 hva hadde det med saken og gjøre? jeg lurer bare på om det er noe jeg gjør feil siden det ikke går nedover, det sies jo at trening og bra kosthold skal gjøre at du skal gå ned i vekt. og trodde bare ikke du gikk opp så fort i muskelmasse. Du skriver jo selv at du vet at muskler veier mer enn fett. Du har gått opp 2kg(!!!!!) i muskelmasse på kun 4 uker, noe som er ufattelig bra, og du har gått ned 3% fett. Det er jo akkurat den veien du vil gå, er det ikke? Dersom du ikke vil legge på deg, får du kutte ut styrketreningen, spise mindre og bruke 1 time på mølla hver dag. Da skal du se du kun går ned i fett. Men igjen, jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer på kiloene, hvis du trener for å se bra ut, burde jo fokuset ligge på fettprosenten, og den har jo forbedret seg drastisk. 3
Leehyori Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Mest sannsynelig så er de kiloene vann, karbohydrater og salt binder mye vann. Jeg holder meg til maks 40gram karbohydrater om dagen. Har du mensen så veier du litt mer, pga. vann.
Version 2.0 Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor bryr du deg om antall kilo når det er fettet du vil bli kvitt? Om du vil ned 20kg uavhengig av hva det er kan du vel bare kappe av deg benet? Priceless kommentar! Jeg er for øvrig enig i at det er frustrerende lesning når det tydelig kommer fram at hun har fått mer musker og mistet fett. Det er jo kjempebra. Skjønner ikke at vekttallet er så himla viktig. 1
Rosin91 Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2014 Du skriver jo selv at du vet at muskler veier mer enn fett. Du har gått opp 2kg(!!!!!) i muskelmasse på kun 4 uker, noe som er ufattelig bra, og du har gått ned 3% fett. Det er jo akkurat den veien du vil gå, er det ikke? Dersom du ikke vil legge på deg, får du kutte ut styrketreningen, spise mindre og bruke 1 time på mølla hver dag. Da skal du se du kun går ned i fett. Men igjen, jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer på kiloene, hvis du trener for å se bra ut, burde jo fokuset ligge på fettprosenten, og den har jo forbedret seg drastisk. ja så klart ser jeg jo at det er veldig bra. men litt fortivilende er det jo når ønske først var og gå ned i vekt, men er nok som du sier at det er bedre og fokusere på at fettprosenten går ned og at det skjer andre endringer i kroppen også. takk for svar
Rosin91 Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2014 Priceless kommentar! Jeg er for øvrig enig i at det er frustrerende lesning når det tydelig kommer fram at hun har fått mer musker og mistet fett. Det er jo kjempebra. Skjønner ikke at vekttallet er så himla viktig. det var vell mer det at jeg ikke viste at man kunne gå opp så fort i muskelmasse.
Inwe Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Kast vekta og fokuser på speilbildet og målbåndet Da slipper du å bli demotivert av et tall som kan regulere sykt med tanke på hvor i syklussen du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå