Gå til innhold

pupper (silikon vs "real thing")

Lala

Anbefalte innlegg

Dette innlegget burde nok vært under kropp/helse, men jeg trenger respons fra menn, og da er vel dette et mer egnet forum..

Har hatt lyst til å ta silikon siden jeg kom i puberteten, men jeg ventet. Man vet jo aldri hvordan kroppen forandrer seg. Men nå er jeg 21 år og har fortsatt ikke fått pupper, så da er det liksom på tide å gjøre noe.

Problemet er bare det at kjærsten min nekter. Han sier at hvis jeg gjør det, så kan jeg få ha dem i fred. Og det vil jeg jo naturligvis ikke!!! (Skal være sagt at han er fornøyd med mine orginale.)

Han sier at silikonpupper er det verste han vet. Fine å se på, men fæle å ta på. Flere av hans kamerater har også nevnt akkurat det og sagt til meg at det må jeg ikke finne på å ta (dette har de sagt uten å vite om mine planer, hadde ikke ikke fortalt kjærsten min det ennå.)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er endel menn som sier slik som din gjør i teorien, men det viser seg i praksis at de kanskje ikke er helt enige med seg selv.

En venninne av meg tok silikon for veldig kort tid tilbake, og kjæresten hennes var nærmest sur for dette. Da han imidlertid fikk se dem ble han bare stående å sikle, og fikk frem: - Sattan så fine de var!

Har snakket med et par hannkjønn som måtte innrømme at de ikke ville dama skulle ta silikon både fordi de var redde for at hun skulle forandre seg som følge av det, og fordi de ikke ville like all oppmerksomheten det ville medføre fra andre menn. Dette var selvsagt ting de ikke sa til sine respektive kjærester.

Det er jo ikke dermed sagt at din type ikke mener det han sier, og det er jo en vanskelig situasjon du er i. På den ene side skal du jo gjøre det som du selv synes er riktig, på den andre side så ville ikke jeg klart å gjennomgå en slik operasjon om det var totalt i strid med min kjæres ønsker. Det er jo en skjønnhetsoperasjon, og det er jo ham jeg aller helst vil være "skjønn" ovenfor.

Snakk skikkelig med ham og forklar akkurat hvorfor du vil ha en slik operasjon, så kanskje han mykner? Er han fortsatt like bestemt så vet jeg ikke hva du kan gjøre.

Men de kjennes ikke så unaturlige ut da, har han virkelig kjent på noen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han har både sett og kjent.

Jeg vil bare ha det for å se litt mer riktig ut i fasongen liksom. Fornøyd med meg selv ellers.

Dette er noe jeg virkelig har lyst til.. Og jeg har faktisk penger til det. Har hatt de klare i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han sier at han ikke liker det så må man jo bare anta at han mener det. Jeg vet flere menn som helt ærlig ikke kan fordra silikonbryster og heller ville hatt hengende speilegg om de fikk velge, og jeg vet også om menn som ville sagt "ja takk" på to sekunder. Det viktigste er ikke hva han synes, men hva du synes. Du må gjøre det for deg selv, og ingen annen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du etterlyser svar fra menn..... her kommer det:

Du sier du ikke har pupper, men at han er fornøyd. Det sier meg vel noe om at de ikke er sååååå små som ingenting. Kanskje de er mindre i dine øyne enn i andres.

Men la oss nå anta at de er veldig små......

Jeg frostår typen din godt. Jeg har i alle år selv hatt motforestillinger, men må innrømme at jeg aldri har kjent på slikonpupper. Så hvorfor kan jeg ikke helt forklare. Men jeg kan forstå at menn har sterke følelser om dette.

Kjæresten min (har væt sammen ca ett år) sa nesten helt i starten at hun tenkte på silikon. Da var jeg selvsagt lit redd for å si noe galt så jeg bare spurte hvorfor uten å gi uttrykk for sterke meninger. hennes pupper er SMÅ, men jeg syns de er greie. Veldig følsomme, og store vorter på noen bittesmå pupper.... Men jeg respekterer selvsagt hennes ønske å lar det være helt opp til henne. Jeg er sikker på at jeg ville like synet av litt større, men vet jo ikke hvordan de ville føles. Nå har hun foreløpig lagt det på is.....ikke pga meg.

Hvis jeg kun skal si noe utfra utseende er det klart de fleste menn liker fine runde pupper i en eller annen størrelse. Noen mener en snau håndfull er nok - andre vil helst kunne gjemme seg mellom dem. Der er vi veldig forskjellig, like forskjellige som alle dere jenters pupper.

Hvis du kun tenker på utseende og hvordan de kjennes å ta på for menn, vil jeg si du kun må tenke på deg selv og hva du føler deg vel med. Det er du som skal leve dem resten av livet.

En helt annen og kanskje mye viktigere ting, som forbausende nok ingen andre her har nevnt, er dette med fremtidig amming. Er det fordi dere aller er så unge at det ligger i en fjern framtid, eller er det jeg som ikke er oppdatert?

Så ung som du er ville jeg av hensyn til amming vært veldig betenkt. Alt hva jeg har hørt og lest tilsier at det kan bli problematisk hvis du har puttet silikon i puppene dine. Kanskje det også er noe som menn burde tenke på? Det er mye mer strevsomt å være spebarns-pappa hvis amminga ikke funker.

Et annet poeng er også at alle jeg kjenner har fått større/forandrede bryster etter amming. Kanskje du skulle spare pengene dine og love deg selv "nye pupper" når du er ferdig med amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan selvsagt ikke vite hva kjæresten "egentlig" mener, men du bør vel i utgangspunktet regne med at han sier det han mener. Jenta som jeg er sammen med gjorde inngrepet for litt over et år siden. Når hun begynte å snakke om det var jeg også skeptisk, men sa jo til henne at det måtte være hennes avgjørelse. Etter som vi diskuterte det mer og mer ble jeg mer positiv. I ettertid synes jeg hun har blitt utrolig fin uten at det har avgjørende betydning i forholdet, det er jo henne jeg er glad i, ikke bare puppene. Det var temmelig uvant i begynnelsen, hennes innlegg var ganske store, men må innrømme at synes det er flott!

Beste råd jeg kan gi deg er å snakke om det(noe dere sikkert har gjort), ta han evt med til en konsultasjon så får han vite mer.

Lykke til!

Mann 32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Lala, som du sikkert har lest andre steder her, så fortesetter puppene å vokse også etter at du har fyllt 21. Kanskje har du puppene du drømmer om om noen år? Som gjesten over skrev, så forandrer også puppene seg ofte etter amming.

Dette er kanskje greie ting å vite før du tar en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Legg inn silikon:-)

Menn er jo ofte noen skikkelig store konflikt-vegrere, så de sier ofte "jeg er fornøyd" bare for å slippe diskusjoner... :roll:

Herregud, menn er da også patetiske :roll:

Legg inn silikon da vel! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo jeg jente, men jeg tar meg den frihet og svarer alikevel. :-D

De guttene jeg har snakket med har vært litt delt når det gjelder silikon, men de fleste har sagt at de ikke kunne kjenne forskjell på naturlige bryster og de med silikon. Det var forutsatt at hun som hadde lagt inn silikonen ikke hadde lagt inn grådig mye, sånn at det faktisk så og føltes unaturlig ut. En ting jeg synes du kanskje burde vurdere, er om du vil ha barn. Skal du amme? En annen ting er at silikonen bør skiftes ut. Det er anbefalt. Selv om de aller fleste leger mener implantatene er trygge, har undersøkelser vist at de fleste lekker etter 10-15 år. Silikonet legger seg da i en kapsel rundt selve implantatet, og vandrer ikke i kroppen sånn som før, men det er ikke gøy å måtte operere det ut.

Hvis du har lyst å legge inn implantat i brystet ditt, hvorfor ikke da vurdere saltvann? I USA er saltvann det eneste som er tillatt, såfremt en ikke har måttet operere bort brystet/ene pga. kreft. Saltvann skvulper ikke, og om det skulle lekke så absorberer kroppen det. Det er ikke skadelig i det hele tatt. En annen ting er at disse implantatene har livstidsgaranti, så da slipper du å måtte bytte ut implantatene. Legger du inn implantatet via armhulen og under brystmuskelen ser du ikke arret, og de vil gjerne føles/synes enda mer naturlige ut. På Fana Medisinske Senter i Bergen utfører de denne typen operasjon. Grunnen til at det ikke er så mange som opererer via armhulen er at det er en litt mer krevende operasjon, som krever ekstra kompetanse. Legene som opererer her, har denne spesielle kompetansen.

Om du ønsker å gjøre noe med brystene diner eller ei er opp til deg, og det burde være helt og holdent din avgjørelse. Det er ikke sikkert kompisene dine har tatt på så mange silikon/saltvannspupper, og det er mye fordommer ute og går. :wink: Hvis det er noe som kan forbedre din selvfølelse og din livskvalitet så hvorfor ikke. Men uansett så må det være en gjennomtenkt avgjørelse. Snakk også med en plastikkirurg om dette.

Du kan jo bestille en konsultasjonstime også. Der kan du få luftet alle dine tanker, og få svar på det du lurer på. Det er ingen som krever at du skal gjennomføre en operasjon selv om du har vært til konsultasjon. Du kan også maile de forskjellige klinikkene med spørsmål eller du kan se her sånn rett nedenfor midten av siden, hvis du vil se hva Fana Medisinske svarte på mine spørsmål ang saltvann. Det er mange flere tråder om dette temaet hvis du søker også.

Lykke til med avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
Menn er jo ofte noen skikkelig store konflikt-vegrere, så de sier ofte "jeg er fornøyd" bare for å slippe diskusjoner... :roll:

Herregud, menn er da også patetiske :roll:

For det er ingen kvinner som vegrer seg for konflikter :roll: , og ingen kvinner som er patetiske :roll: . Har vel heller inntrykk av at det er omvendt, at menn er flinkere til å si hva de egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...