Pringle Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Stein-Erik Hagen er ansatt(?) som helserådgiver. Han har gått ned 17 kilo og er opptatt av mengden salt, sukker og fett i ferdigmat. Jeg spiser veldig lite ferdigmat, så jeg er for min egen del ikke så bekymret for hva som er i den, men hva mener dere? Søsteren til Jens Stoltenberg er også engasjert (VG presiserer at det er direktøren ved folkehelseinstituttet, Camilla, ikke Ninni, den narkomane søsteren, det er snakk om). http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/her-er-regjeringens-nye-slanke-raadgiver/a/10131705/
debattanten Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Han hører ikke hjemme der. Han representerer en bransje som stadig pusher mer og mer ferdigprodukter i butikkene. Det er allerede håpløst og finne naturlige basisvarer på kjedebutikkene. På Kiwi og Rema her i byen er jeg heldig om jeg finner rå hel kylling uten marinade og alt annet piss. Pulled Pork som folk plutselig har fått for seg er populært finner du flere ferdigvarianter av, men finner du en ubesuldet svinenakke så du kan lage det selv? NEI. Er møkklei hele matindustrien. Prøver å gjøre mitt som forbruker ved å velge bort de jeg ikke liker og ikke vil støtte. 4
Pringle Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2014 Jeg synes det er noe utfordrende å finne råvarer, det meste er besudlet på en eller annen måte som du sier, enig i det. Utrolig mange varianter av det samme, mens råvarene blir færre og gjemt bort. Ren kylling har jeg faktisk funnet på RIMI (og bare der). Svinenakke har jeg ikke sett etter, men jeg ville nok forsøkt en slakter (og da en norsk en, du får ikke svin hos en halal-slakter). 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Stein-Erik Hagen er ansatt(?) som helserådgiver. Han har gått ned 17 kilo og er opptatt av mengden salt, sukker og fett i ferdigmat. Jeg spiser veldig lite ferdigmat, så jeg er for min egen del ikke så bekymret for hva som er i den, men hva mener dere? Søsteren til Jens Stoltenberg er også engasjert (VG presiserer at det er direktøren ved folkehelseinstituttet, Camilla, ikke Ninni, den narkomane søsteren, det er snakk om). http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/her-er-regjeringens-nye-slanke-raadgiver/a/10131705/ Jeg tviler på at han er så oppriktig der Anonymous poster hash: 90c60...083 1
Supraspinatus Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Sukk. En person med massive kommersielle interesser skal få diktere hva som er sunt. Fordi han hadde slanket seg? Da er det bedre at jeg leder det rådet. Jeg kan tross alt dokumentere at jeg har laget mange innlegg her! Og det er minst like kvalifiserende. 2
Pringle Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2014 Ja, jeg ville gjerne hatt deg som matminister, Supraspinatus 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Jeg synes det er noe utfordrende å finne råvarer, det meste er besudlet på en eller annen måte som du sier, enig i det. Utrolig mange varianter av det samme, mens råvarene blir færre og gjemt bort. Ren kylling har jeg faktisk funnet på RIMI (og bare der). Svinenakke har jeg ikke sett etter, men jeg ville nok forsøkt en slakter (og da en norsk en, du får ikke svin hos en halal-slakter). De selger da rene kyllingfileer i absolutt alle butikker? Anonymous poster hash: a1892...e3e 1
debattanten Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 De selger da rene kyllingfileer i absolutt alle butikker? Anonymous poster hash: a1892...e3e Kyllingfileter ja. Men hva med hel kylling? Kyllinglår? Osv.
Pringle Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2014 De selger da rene kyllingfileer i absolutt alle butikker? Anonymous poster hash: a1892...e3e Mulig... jeg ser jeg svarte litt kjapt her... jeg er mest i markedet for lår og vinger...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Jeg syns dere er litt negative, men først og fremst syns jeg VGs artikkel var veldig ufullstendig. Jeg skulle likt å vite hele gruppens sammensetning og også deres mandat. Og samtidig må jeg jo smile litt etter at Stordalens kone har etablert EAT, med verdensfiffen til å¨promotere sunnere kostkold. Har det blitt hot blant fiffen og kjendisene å engasjere seg i kosthold? Er slike arenaer den nye møteplassen for jet-set'en? Vel egentlig har jeg ikke noe i mot at de engasjerer seg i dette, hvis det gir resultater. Hvis Hagen har interessert seg i kosthold, er det ikke uvesentlig. Orkla representerer en betydelig markedsandel, og hvis Hagens engasjement kan bidra til sunnere produktutvikling, er det bra! Det gir kanskje et litt mer seriøst inntrykk enn VGs latterliggjøring, pressemeldingen på departementets egen side. Fra informasjonen her, ser det snarere ut som en rekke møter med næringsmiddelindustrien enn en eksklusiv gruppe som kan profitere kommersielt på publisiteten. Men Høies førsteprioritet burde etter min mening være å lansere en folkeopplysningskampanje hvor det skoleres om og advares mot halvfabrikat og ferdigmat som basiskosthold! Det er skremmende mange som ikke tenker over hvor mye unødvendig dritt de får i seg med en slikt kosthold. Men da hadde det neppe vært så lett å få med næringsmiddelindustrien. Anonymous poster hash: a1892...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå