Gjest 123654 Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg irriterer meg så fælt over svigerforeldrene mine, de er veldig hyggelige og oppegående mennesker, men jeg føler at de forlanger så mye, spessielt svigermor. Jeg er en rolig person, litt sjenert og liker ikke å ha mye oppmerksomhet rettet mot meg, men de er det stikk motsatte, sosiale, liker å arrangere sammenkomster osv. Jeg har vært sammen med samboeren min i 3 år nå, men føler likevel jeg ikke har klart å komme skikkelig inn på de enda.Jeg føler meg sjenert og dum i deres nærver. Tror det rett og slett er fordi vi er så forskjellig. De har så fremtredende personligheter, har sterke meninger, og svigermor klager om alle og enhver!! (helt sikkert meg også) Det virker som hun alltid skal være minsfornøyd med noen eller noe. De skal hele tiden planlegger turer som vi skal være med på, og om vi ikke blir med, da blir de skuffet! Søsteren til samboeren min skal ikke være med til syden i sommer (hun har sin egen familie å tenke på) men likevel klager svigermor til meg og samboeren min, hun er så skuffet og kan ikke fatte og forstå hvorfor de ikke ville være med. Vi var nylig på hyttetur med svigerfamilien, og allerede da ville de planlegge sommerferien neste år. Vi har allerede sagt ja til å være med de til syden i juni, hyttetur igjen etter sommeren, og snart dukker det vell opp noe nytt igjen! Det har også vert snakk om å samles neste påske også! Det virker som de tror de er alles midtpunktet, og tenker ikke på at kanskje jeg og samboer vil være med MIN familie neste påske. Jeg blir så sliten av dette, jeg sier aldri nei fordi samboeren min (forståelig nok) liker å være med familien sin. Jeg psyker meg litt opp hver gang vi skal samles over lengre tid, for jeg blir sliten av det! Det skal hele tiden skje noe og jeg klarer aldri å slappe av når jeg er med de, fordi jeg føler jeg hele tiden må leve opp til hvordan de (spessielt svigermor) forventer at vi skal være, og hva vi skal være med på osv. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde en litt mer rolig og avslappende svigerfamilie/svigerforeldre!! Noen andre som har svigerfamilie de ikke føler seg komfortable med, eller ikke kommer helt overens med? Hadde vert fint med noen synspunkter for føler meg så alene i denne situasjonen!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Høres ut som en veldig egosentrisk svigerfamilie, når de kun godtar sin måte å gjøre det på. Kjenner godt til denne typen familier. Her må du enten føye deg til hva de vil hele tiden, eller bli en utstøtt i familien. Utrolig kjipt om man skal gjøre et godt inntrykk. Hjertet sier at man bare må kutte all kontakt, mens det blir ofte veldig feigt siden vi lever i en verden med masse forvirrede eldre mennesker. Man må lære seg å takle disse menneskene også på en måte. Er også interessert i andre innspill til hvordan man kan takle slike selvsentrerte mennesker på en god måte. Anonymous poster hash: 97dd4...376
NGC4755 Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Jeg kjenner meg helt igjen i det du skriver! Har det veldig veldig likt! I høst flytta jeg og samboeren min til en annen del av landet, men jeg kjenner jeg fortsatt er sliten etter hvordan de oppførte seg de fire årene vi bodde i nærheten av dem. Jeg har dessverre ikke noen råd å gi deg, da jeg er i lignende situasjon selv, men nå vet du hvertfall at du ikke er alene om å ha en håpløs svigerfamilie! Så jeg henger meg på denne...
Gjest AnneShirley Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Hva med å legge opp til et vekselløp der dere er hos din familie annenhver påske, jul osv?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har det 100% likt, og det er veldig slitsomt. Anonymous poster hash: 76325...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå