Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Håper det er noen ferieeksperter der ute :)

Jeg og kjæresten bestemte nå nylig for å reise i sommer, og siden det er så sent trenger jeg deres tips til å finne billige reiser! Har vurdert å reise restplass uspesifisert, og derfor finne noe rett før vi drar, men det er jo litt skummelt..

Jeg har ikke mye penger å bruke, så kan ikke bestille noe for dyrt. Steder jeg gjerne kunne ønsket som jeg vet er mulighet for å finne billig er Kreta og Tunisia, helst ikke Tyrkia.

Vi tenker å dra tidlig i august. Noen som kan være så snille å hjelpe og komme med tips?

Anonymous poster hash: 61339...bfc
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig august er den verste høysesongen i middelhavslandene og den aller dyreste tiden å reise og bo på. Og muligens den verste tiden å satse på restplasser også. Om dere har mulighet til å reise i slutten av august i stedet kan dere muligens spare en god del.. og enda mer om dere kan reise i september.

I stedet for restplass, så kan dere skjekke rutefly og leie privat/separat. De står dere litt friere og er tryggere enn med restplass. Det bør finnes en del slike leieobjekter der ute, så sjekk først flypriser og se hvor det evt er rimeligst å reise.

Anonymous poster hash: 1f285...a16
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig august er den verste høysesongen i middelhavslandene og den aller dyreste tiden å reise og bo på. Og muligens den verste tiden å satse på restplasser også. Om dere har mulighet til å reise i slutten av august i stedet kan dere muligens spare en god del.. og enda mer om dere kan reise i september.

I stedet for restplass, så kan dere skjekke rutefly og leie privat/separat. De står dere litt friere og er tryggere enn med restplass. Det bør finnes en del slike leieobjekter der ute, så sjekk først flypriser og se hvor det evt er rimeligst å reise.

Anonymous poster hash: 1f285...a16

Takk for svar!

Vi har ikke mulighet til å reise senere enn det desverre.. men hva med spesifisert restplass? Det er jo for de som plutselig ikke har kunnet og de må derfor gi plassen til noen andre, eller?

Og da vet man jo hvor man skal bo :)

Er leie leilighet billigere enn hotell?

Skrevet

Å leie privat er ofte mye billigere en å bo på hotell ja. Der vi eier leilighet leies det ut for 3000kr uken. 2 soverom, 2 bad, 2store terasser og 2 små. Totalt 7 sengeplasser om man bruker sovesofaen i stuen.

Skrevet

Sjekk ut airbnb + rutefly

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens! Noen som har noen tips om gode sider som leier ut billige, sentrale og fine leiligheter? :)

AnonymBruker
Skrevet

Så nettopp at airbnb var utleie av leiligheter, ups haha, men tar gjerne imot fler tips!

AnonymBruker
Skrevet

Eg kjenner flere som har vært i Tunisia,og alle har sagt det samme:Ikke f om de skal tilbake dit.

Anonymous poster hash: ecfc3...960
AnonymBruker
Skrevet

Eg kjenner flere som har vært i Tunisia,og alle har sagt det samme:Ikke f om de skal tilbake dit.

Anonymous poster hash: ecfc3...960

Okei takk! Vil ikke dra til et sted vi aldri har vært i når vi er såpass unge og uvitende, og spesielt når man får høre sånt!

Tror vi satser på kreta, vært der selv massevis av ganger og elsker det :)

Men bare kom til forslag om land der det er fint og ikke altfor dyrt å dra til, setter pris på alle tips!

AnonymBruker
Skrevet

Se feriebolig-spania.no for privat leie i siste liten, kan finne mye billig!

Anonymous poster hash: ce238...aaf
Gjest Nanne70
Skrevet

Siden dere har vært på Kreta, vil dere kanskje vurdere andre steder i Hellas? Nå er ikke jeg kjent på Kreta, men har hørt at prisnivået der er ganske høyt. En nydelig øy som ikke er så godt kjent, men helt fantastisk å besøke, er Poros, som ligger i den Saroniske øygruppen nært Egina og Hydra. Om man leier en studioleilighet i Askeli-området og satser på delvis selvhushold, kan man få seg en flott ferie til en rimelig penge.

Riktignok kan man ikke fly charter dit, men det går hurtigbåt og ferge flere ganger daglig fra Pireus til Poros. Norwegian har rimelige billetter i noen perioder i august, akkurat nå kan du få t/r-billetter for i underkant av 1500,- kr. hvis du f.eks. reiser fra den 7.-21. august.

Her og her kan du lese mer om Poros.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...