AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Jeg surfet etter ledige stillinger, siden jeg er uten jobb til høsten. Har en mann som er sjømann, og vekke 4 uker hjemme 4 uker. Fant ei nattestilling som virket interesant. Der man jobbet 5 dager natt annen hver uke. Fri i helgene. Hadde dere latt ei på 15,5 år passet passet søsekent sitt på 7 år på natt menst dere var på jobb? Jeg bare lufter tankene. Kommer sikkert ikke til å søke, men denne jobben hadde passet meg. De andre stilingene som er utlyst har jeg ikke kompetanse til å søke på engang Bakdelen med å ha en sjømann.. Kan ikke søke på den man vil.. Anonymous poster hash: 23568...aa7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Jeg synes det høres helt greit ut under forutsetning av at jenta på 15,5 år synes det er greit og er moden nok til ansvaret. En 7 åring og ei på 15,5 klarer seg helt fint om natta mens du er på jobb. Men - jeg ville sørget for at de alltid kan ringe/kontakte noen voksne dersom det skjer noe uforutsett. Anonymous poster hash: cf6af...7bd 9
Dalen Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 5 dager annen hver uke synes jeg er alt for mye ansvar på en 15 åring. Hadde vært noe annet om det bare var 1 dag eller 2. Skjønner at en 7 åring sikkert sover hele natta, men det kan fortsatt skje ting. 1
Chloe- Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 5 dager annen hver uke synes jeg er alt for mye ansvar på en 15 åring. Hadde vært noe annet om det bare var 1 dag eller 2. Skjønner at en 7 åring sikkert sover hele natta, men det kan fortsatt skje ting. Sjømannen er jo hjemme annenhver måned da. Så det blir 5 netter alene den ene uka, ingen netter alene den andre uka, 5 netter alene den tredje uka, og så fem hele uker før det skjer igjen. Jeg syns det er verdt et forsøk så sant de har trygge voksne de kan kontakte i nærheten. Barna er jo ganske store. 19
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Veldig usikker om jeg skal søke. Måtte jo så klart hørt med henne om hun hadde villet gjort det da, og selvsagt fått betalt for det. Men usikker er jeg ja ... Derfor måtte jeg lufte det her om hva dere mener om saken. Vil gjenre høre flere synspunkt Anonymous poster hash: 23568...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Kommer vel litt an på 15 åringen, 7 åringen, hvor langt du er unna eller om det er andre familiemedlemmer/naboer som kan stikke bort på kort varsel om noe skjer. Anonymous poster hash: 67948...0ab
Timza Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Ikke noe problem i mitt øye. Men dette vet vell du TS mer enn vi som kjenner dine egne barn best. Om 15 åringen ikke har noe problem med det så er det jo bare å kjøre på. 15 åringer står da barnevakt gjennom en hel dag og en natt uten at det er noe problemer der.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Nei det der er ikke greit, hun er ungdom og har nok av ting å bekymre seg for, så skal hun passe på lillebroren sin om natten i tillegg til skole? La jenta få sove trygt om natten uten bekymringer for at hun er alene med lillebroren sin osv, jeg kaller sånt barnearbeid, seriøst ikke greit. Anonymous poster hash: 94abb...78a 4
dillyduzit Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Jeg syntes det virker helt greit. Vi hadde det slik da jeg var yngre, 2stk 10åringer var hjemme alene mens mamma og pappa jobbet natt. Vi kunne dog alltid kontakte mamma om det var noe via avdelingen hennes.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Synes ikke det er noe problem.. de kommer jo begge til å sove uansett. Men greit å ha en nabo eller slektning å gardere seg med om de trenger hjelp til noe og du ikke kan komme deg hjem fra jobb ved behov. Anonymous poster hash: d09a1...964
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Hun er eldig voksen av seg, og levere og henter i barnehagen nå som jeg jobber litt vvarierte vakter der jeg noen ganger ikke får levert og noen ganger ikke får hentet. Og passer han noen timer til jeg kommer hjem. Har gått helt fint. Broren han sover igjennom hele natten. Trur heller ikke hun har ligget og ikke fått sovet pga jeg ikke var hjemme. Det også hadde gått greit. Så disse tingene er ingen problem. Men er det uansvarlig å gjøre det er vel det jeg tenker mest på, likevel jeg vet det hadde gått greit hvis hun hadde villet gjøre det. Anonymous poster hash: 23568...aa7
Timza Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Hun er eldig voksen av seg, og levere og henter i barnehagen nå som jeg jobber litt vvarierte vakter der jeg noen ganger ikke får levert og noen ganger ikke får hentet. Og passer han noen timer til jeg kommer hjem. Har gått helt fint. Broren han sover igjennom hele natten. Trur heller ikke hun har ligget og ikke fått sovet pga jeg ikke var hjemme. Det også hadde gått greit. Så disse tingene er ingen problem. Men er det uansvarlig å gjøre det er vel det jeg tenker mest på, likevel jeg vet det hadde gått greit hvis hun hadde villet gjøre det. Anonymous poster hash: 23568...aa7 Hvorfor er det uansvarlig? Det er jo ikke noe annerledes enn jentene som leverer barnepass lappene på diverse dagligvarebutikker. De står da barnevakt fra kveld til neste dag som regel de uten problemer der det ikke er voksne i hus. Trur dette kun er noe hun vokser på fremfor noe annet. Så lenge du er tilgjengelig gjennom telefon, samt hun/de vet og kan telefonnumrene til politi,brann og ambulanse så er da alt i skjønneste orden. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor er det uansvarlig? Det er jo ikke noe annerledes enn jentene som leverer barnepass lappene på diverse dagligvarebutikker. De står da barnevakt fra kveld til neste dag som regel de uten problemer der det ikke er voksne i hus. Trur dette kun er noe hun vokser på fremfor noe annet. Så lenge du er tilgjengelig gjennom telefon, samt hun/de vet og kan telefonnumrene til politi,brann og ambulanse så er da alt i skjønneste orden. Er bare jeg vil forsikre meg hva andre mener om det, og jeg ikke er en uansvarlig voksen. Men jobben hadde passet meg bra. Sove menst de er på skole, og tatt i mot de når de kom hjem Jeg er en typisk nattemenneske også. Anonymous poster hash: 23568...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Ble veldig positivt overrasket over svarene jeg fikk. Følte jeg kom til å bli dømt her inne av å bare tenke tanken Så godt og høre mange mener det er greit Jeg kan høre med henne i morra hva hun mener om saken, og se om jeg slenger inn en søknad. Er jo ikke sikkert jeg får jobben heller da. Anonymous poster hash: 23568...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Hun er eldig voksen av seg, og levere og henter i barnehagen nå som jeg jobber litt vvarierte vakter der jeg noen ganger ikke får levert og noen ganger ikke får hentet. Og passer han noen timer til jeg kommer hjem. Har gått helt fint. Broren han sover igjennom hele natten. Trur heller ikke hun har ligget og ikke fått sovet pga jeg ikke var hjemme. Det også hadde gått greit. Så disse tingene er ingen problem. Men er det uansvarlig å gjøre det er vel det jeg tenker mest på, likevel jeg vet det hadde gått greit hvis hun hadde villet gjøre det. Anonymous poster hash: 23568...aa7 Jeg mener det er uansvarlig å la ei jente på 15 år, nærmest ha en 40% stilling som nattevakt.. Det går sikkert bra, men alikevel spesielt å la hun være alene om natten såpass mye når hun skal på skole dagen etter osv. Hun trenger fortsatt trygge rammer i eget hjem, har du ikke en annen i familien som kan være der sammen med henne i det minste? Anonymous poster hash: 94abb...78a 3
Timza Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Ble veldig positivt overrasket over svarene jeg fikk. Følte jeg kom til å bli dømt her inne av å bare tenke tanken Så godt og høre mange mener det er greit Jeg kan høre med henne i morra hva hun mener om saken, og se om jeg slenger inn en søknad. Er jo ikke sikkert jeg får jobben heller da. Anonymous poster hash: 23568...aa7 Er det for ille og hun ikke liker det så kan du alltids si opp jobben uansett. Er lettere å angre på det du har gjort enn omvendt. Så kjør på og søk på stillingen. Jeg elsket selv de gangene jeg på en måte var "herren" i huset når jeg var 14-15 år og fikk sjansen til å være aleine hjemme ei helg f.eks, og ikke noe jeg tok nær av eller noe slikt. Man er jo ikke et barn som 15 år som trenger tilsyn 24/7.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #17 Skrevet 3. juni 2014 Jeg mener det er uansvarlig å la ei jente på 15 år, nærmest ha en 40% stilling som nattevakt.. Det går sikkert bra, men alikevel spesielt å la hun være alene om natten såpass mye når hun skal på skole dagen etter osv. Hun trenger fortsatt trygge rammer i eget hjem, har du ikke en annen i familien som kan være der sammen med henne i det minste? Anonymous poster hash: 94abb...78a Nei jeg har ikke noen som kan være her sammen med henne. Ringe til evt krise, ja, men ikke være her nei. Anonymous poster hash: 23568...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 jeg selv flyttet vekk på skole da jeg var 16 år og har vel aldri bodd hjemme siden. Så at hun hadde klart å vært alene hjemme trur jeg nok. Spørsmålet er om det hadde vært uansvarlig at hun og broren var hjemme alene på natta menst jeg var på jobb annen hver uke i annen hver mnd.. Anonymous poster hash: 23568...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #19 Skrevet 3. juni 2014 Nå er det ikke alltid like lett å finne en dag jobb.. har en nå, men er et vikariat og den er over til høsten Og det er ikke mange annonsene å søke på. Og de jeg kan søke er gjerne helg og/eller kveldsjobb. Og trur hun hadde syntes det var kjipere og måtte masse broren på helger og kvelder for å si det sånn, så de jobbene er utelukket. Blir for mye forlangt at hun skal passe han så mye. men på natta så sover han, så hun trenger igrunn bare være her så han ikke er alene. Hadde jeg vist fasitet selv så hadde det vært enkelt. Men ser flertallet synes det er greit, men jeg tar jo til meg det de som sier det ikke er greit også. Anonymous poster hash: 23568...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #20 Skrevet 3. juni 2014 Jeg var også utflyttet før jeg fylte 16 år og bodde alene på hybel. Skjønner ikke hva som kan gå galt her om 15-åringne har kontaktpersoner og vet hva hun skal gjøre om noe skjer. Om hun i tillegg får litt betalt som sovende nattevakt, så tror jeg at dette er bare fint for alle. Hun får tillit og lommepenger, du får en jobb du trives med, pluss mer kvalitetstid med barna etter skole. Tror neppe at 7-åringen reagerer heller. Han bør også få opplæring i nødnummer og få beskjed hvor han kan ringe om noe skjer. Anonymous poster hash: d09a1...964 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå