Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Jeg MÅTTE selvsagt teste ut Fun Light med iste-smak, så i går kjøpte jeg den med ferskensmak. Men jeg fikk total hakeslepp, for maken til søtt kliss skal man lete lenge etter! Det smakte ikke iste, kun syntetisk saft. Hvordan smaker den andre varianten, er den også like søt?
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Hmm, jeg som hadde tenkt å prøve den i dag. Men jeg liker søte drikker da (bare ikke for klissete), så kanskje jeg skal ta sjansen likevel? :klø:
Gjest Elenath Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes den er kjempegod jeg. Genial når man bare skal ha et glass iste, men så liker ikke jeg hjemmelaget iste heller da - kanskje saft passer meg bedre.
Fat Sally Lee Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Synes den var helt grei jeg. Smakte vanlig (syntetisk) saft mens en drakk, men den hadde en ettersmak som kan minne litt om iste. Sammen med isbiter og sitron rett fra kjøleskapet, var den faktisk ikke så ille. Men jeg vil nok anbefale vanlig iste...
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Synes den med fersken-smak var kjempegod, jeg! Men den med sitron, den var ikke noe god.
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Da vet jeg hva jeg IKKE skal prøve... Hvis jeg leker at det er saft, og ikke iste, går den ned på høykant. Endel av poenget med iste er jo nettopp at den IKKE er så søt.
*Emma* Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Jeg syns den var kjempe god jeg!!! Smakte jo nesten akkkurat som min favoritt "Nestea med fersken".
Midnattsol Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Har ikke smakt den, men jeg har smakt is-te fra Toro som har kommet. Står at det er mindre sukker i. Den var helt ok. Lipton er bedre.
Gjest Étoile Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Synes den er kjempegod med litt lime i jeg. Men den er søt ja, ikke som hjemmelaget iste.
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 Har ikke smakt den' date=' men jeg har smakt is-te fra Toro som har kommet. Står at det er mindre sukker i. Den var helt ok. Lipton er bedre.[/quote'] Hvis jeg ikke husker helt feil, er det 19 kcal per dl i denne isteen fra Toro. Jeg har allerede sendt dem en mail og tipset dem om en light-versjon
Gjest Jamila Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Liker Fun Light isteen kjempegodt, jeg! Men liker også peach bedre enn lemon, så da er det kanskje best for deg å ikke prøve den...
Suzy Skrevet 18. juni 2004 #12 Skrevet 18. juni 2004 Har prøvd den med sitorn og likte den IKKE... Pregløst klisseri Går tilbake til sukkerfri saft fra Europris jeg... Den er kjempegod!!
aline Skrevet 18. juni 2004 #13 Skrevet 18. juni 2004 Har hørt at sukkerfri saft er på vei til å bli/har blitt forbudt i USA pga at det er farlig.... ei med diabetes som hadde blitt informert om det av spesialisten sin.... så hun rådet til IKKE å drikke sukkerfri saft og sånt.. :o lurer på om denne isteen uten sukker går under samme jeg? for snart er det jo ikke en ting man kan putte i seg jo???? :-(
Ibenholt Skrevet 18. juni 2004 #14 Skrevet 18. juni 2004 Jeg synest den saften er kjempegod jeg. Men dersom en blander ut for sterkt kan det lett bli en slik smak ja. Eller så er det kanskje bare at jeg er mer tolerant eller vant med liknende safter;)
Grooo Skrevet 18. juni 2004 #15 Skrevet 18. juni 2004 Kjøpte ferskenvarianten til Fun Light jeg og, fy som det smakte... Gav den bort til ei venninne, for hverken jeg eller mannen ville drikke den.
Arkana Skrevet 18. juni 2004 #16 Skrevet 18. juni 2004 For mye sukkerfri saft, altså med kunstige søtstoffer, er nok ikke bra. Men jeg tror de færreste av oss kommer opp i de daglige mengdene som må konsumeres for at faren skal øke nevneverdig. Men vann er nå engang best.
aline Skrevet 18. juni 2004 #17 Skrevet 18. juni 2004 For mye sukkerfri saft' date= altså med kunstige søtstoffer, er nok ikke bra. Men jeg tror de færreste av oss kommer opp i de daglige mengdene som må konsumeres for at faren skal øke nevneverdig. Men vann er nå engang best. Men hun hadde fått beskjed om at disse sukkerfrie variantene var blitt tatt ut av produksjon og fjernet fra hyllene, fordi det var så farlig? Noen som kjenner til om det stemmer at det er gjort i USA?
Elze Skrevet 18. juni 2004 #18 Skrevet 18. juni 2004 Det er da vel ikke andre søtstoffer i sukkerfri saft enn i sukkerfri brus? Sikkert ikke sunt å drikke for mye av noen av delene uansett. Kjæresten min er diabetiker og tyller i seg litervis med Fun Light om dagen. Jeg prøver å få ham til å drikke vann, men mannfolk kan være litt vrange sånn .. Jeg liker hjemmelaget iste klart best, synes Fun Light-isteen smaker omtrent som de andre ferdiglagde, jeg. Ferskeniste synes jeg er pyton uansett, men er enig i at sitronvarianten til Fun Light ikke var helt heldig. Vanligvis synes jeg sitron er best, men ikke i dette tilfellet.
Arkana Skrevet 18. juni 2004 #19 Skrevet 18. juni 2004 Det er da vel ikke andre søtstoffer i sukkerfri saft enn i sukkerfri brus? Sikkert ikke sunt å drikke for mye av noen av delene uansett. Nei, det er ikke det. Sukkerfri brus er like ille. Men, som sagt, de mengdene som har vist seg å forårsake skade er ganske store, det skal godt gjøres å drikke så mye i løpet av en dag. Vann er sunnest, men noen må kanskje venne seg til å drikke væske uten smak eller kullsyre. Noen skiver agurk, appelsin eller sitron kan friske opp litt da. Farris har ikke skadelig kullsyre, så den kan blandes 50/50 med f.eks. eplejuice (som er uten sukker). Det er ganske godt faktisk. Farris alene klarer jeg bare ikke.
Arkana Skrevet 18. juni 2004 #20 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har prøvd den fersken-isteen nå. Du har rett, Ethereal, i at den var veldig søt og klissete, litt for mye selv for meg. Men smaken var god, akkurat slik jeg liker den. Det hjelper nok hvis jeg vanner den mer ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå