Gå til innhold

Samboeren min bryter leiekontarkten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han driter i kontrakten og meg og røyker i vei inne selv om det ikke er lov. Begge står oppført som leietakere.

Kan utleieren kaste oss ut hvis det blir oppdaget?

Anonymous poster hash: 3a54f...5d9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil i overskriften. Ts :P

Skrevet

Ja, og utleier kan kreve betaling for oppussing for og få ut lukten etter sigaretter etc.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og utleier kan kreve betaling for oppussing for og få ut lukten etter sigaretter etc.

Å nei. :( Er du sikker?

Jeg har prøvd å få han til å gå ut for å røyke men han nekter plent. Det er for jævlig hvis røykingen hans skal gå utover meg.

Skrevet

Ja, jeg er sikker på dette.

Dere vil nok få en advarsel i første omgang, da typisk skriftlig.

Opphører det ikke da, så kan dere bli kastet ut. Huseier vil så ha mulighet til å beholde depositumet dere har på leiligheten. Dette kan han da benytte for og pusse opp eller hva annet som er nødvendig for og få ut lukten fra røyken. Dersom det ikke holder, så kan han kreve at dere betaler for det som depositumet ikke dekker av oppussingen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg skal vise han denne tråden så kanskje han innser at dette kan koste oss både leilighet og penger.

AnonymBruker
Skrevet

Det er for jævlig hvis røykingen hans skal gå utover meg.

Du synes det er bedre hvis det bare går utover huseier? Ansvarsfølelse, tjohei.

Anonymous poster hash: bc06e...b15

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og det har jeg heller ikke sagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hvor sa hun det?

Anonymous poster hash: 3957b...07f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen. Ts her

Hadde en lang diskusjon med samboer i går og det endte med en kjempekrangel. Kort sagt fikk jeg slengt i ansiktet at hvis jeg hadde problemer med at han tente seg en røyk nå og da!!! kunne jeg bare pakke og dra. Og det skal jeg gjøre.

Vi har bodd i denne leiligheten i 5 mnd og fra første dag brøt han forbudet om røyking inne. Nå er jeg så lei røyklukt inne, på klær og meg selv at jeg spyr snart.

Jeg skal

Stae dumme fyr som velger røyken over meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til. Jeg har vært i en arvesak hvor avdøde røykte inne til tross for forbud i kontrakten. Og bare hadde gjort det i et halvt år. Lukten satt i den, og prisen for å fjerne den måtte gå ut av dødsboet. 20.000 nesten, for en treroms leilighet. Du kan jo spørre samboeren din om han synes dere har råd til sånt? (nå ble det riktignok veldig dyrt i denne arvesaken pga endel spesielle omstendigheter og materialer i leiligheten, men likevel: det blir ikke billig) Og ja, dere kan få regninga. Det er flere dommer i husleietvistutvalget hvor leietager har blitt dømt til å betale for utbedring av luktskader på husrommet.

Anonymous poster hash: 4920f...a90

• Liker 1
Skrevet

Pass på at dere skriver ny kontrakt med huseieren når du flytter. Ellers er du bundet opp og medansvarlig videre selv om kun han skal bo der.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...