Gå til innhold

Er jeg hårsår?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen

Samboeren min og jeg er med i en "forening". Vi fikk nettopp en innvitasjon til ett sommertreff.. Innvitasjonen kom i hans navn og der stod det ca. dette:

Vi innviterer alle våre medlemmer

til sommertreff.. Ta også med

deres koner.. bla bla bla etc. :-?

Vi er medlemmer begge to og jeg vet at det er flere jenter som er medlemmer (ca 1/3). Jeg må innrømme at jeg ble kjempeirritert. De kunne jo enkelt og greit skrevet medlemmer med partnere.. :roll:

Jeg ser at dette er dårlig formulert, men håper dere skjønner hva jeg mener...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ville stusset over en slik formulering, men hadde ikke gjort noe med det. Det har ikke bare å gjøre med at det også er kvinnelige medlemmer, men at ikke alle er gift, men istedet har samboere eller kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en rimelig "gammeldags" formulering. Partner hadde vært helt rimelig..

(Det er litt av det samme.. man innkaller ikke barn og foreldre lenger.. men barn og foresatte)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Veldig gammeldags.

Særlig med tanke på at denne var til dere begge (går ejg ut fra, siden begge er medlem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hvis dere begge er medlem, ville det jo vært naturlig at dere fikk hver deres?

Jeg syns det burde stå "med følge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags forening er dette??? Her vil jo samboere reagere osv.

Nei, hadde ikke giddet å være hårsår for dette. Sikkert et forsøk på å skrive en "god gammel" invitasjon. Egentlig litt søtt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hadde jeg ikke giddet å reagert på. De mener at partner også er invitert, men har formulert seg dårlig. Verre er det neppe. Ja Tusjen, her var du litt hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som om du ikke er medlem men at du kan bli med likevel...

Siden dere er medlem begge to, burde invitasjonen kommet i begges navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er "familiemedlem" eller lignende og dermed betaler mindre medlemsavgift eller noe burde de jo enten sendt ut en innbydelse til hver, eller en som var formulert til dere begge to.

Var rett og slett veldig sært og teit å gjøre det sånn som de har gjort her.. Det er vel ikke så mye å gjøre med det, annet enn å ev. skrive noen ord om at dere syntes det var rart i en mail til styret/ledelsen feks. hvis dere kan melde dere på via mail eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg er vel litt hårsår.. blir litt overgitt.. Men nå her jeg fått min innvitajon også, jeg kunne også ta med kone.. :wink: .. Det er for dumt rett og slett så jeg tar det opp med foreningen..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det er nok bare en som ikke har tenk seg helt om da han skrev invitasjonen. (regner med at det var en "han", siden det sto kone) Sikkert flere som har fått seg en liten latter. Vedkommende er sikkert klar over feilen nå, jeg hadde ikke brydd meg om å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel litt hårsår.. blir litt overgitt.. Men nå her jeg fått min innvitajon også, jeg kunne også ta med kone.. :wink: .. Det er for dumt rett og slett så jeg tar det opp med foreningen..

tusjen

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Høres ut som om jeg snakker om en "oldis-forening" men det er ikke det :-) ...

Jeg tok en telefon. De hadde ikke brydd seg om det, men de skulle bry seg nå.. Var en gammel innvitasjon de hadde brukt.. De tror sikkert jeg er den rødstrømpa :sjarmor:

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...