Gå til innhold

Var det slemt av meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i flere måneder hatt mye syting fra folk ifra facebook, om hvor mye vondt de har og diverse plager folk har.

Folk som begynner med og si A men aldri greier og si det helvetes B.

Men idag så toppet det seg, har en bekjent som skal inn til sykehuset for en rutine operasjon, og det er klart at han bare fisker etter sympati og støttende ord. Men det er det at han oppdaterer HVER jævla time som er problemet.

Så nå slettet jeg hele gjengen, å gud så deilig det var :)

Anonymous poster hash: 8e8b1...177
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest fotballflue
Skrevet

Synes ikke det var slemt. Hadde gjort det samme :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes helt generelt at Facebook er en uting, ettersom mesteparten av brukerne (i hvert fall de jeg var venner med når jeg hadde det), kun var ute etter å fiske etter oppmerksomhet. Folk som oppdaterer én gang i halvtimen må ha et seriøst problem i forhold til oppmerksomhetsbehov, og bør heller konsultere en psykolog eller noe, enn å henge på Facebook og forvente at folk skal gidde å bry seg om dem hvert 30. minutt. Å ønske dem "good luck" én gang er mer enn nok. Håper flere går i dine fotspor og ser seg lei av denne gruppen mennesker.

Anonymous poster hash: b7e9f...c92
Skrevet

Men hvorfor har du Facebook egentlig, dersom du ikke er interessert i å lese hva folk gjør, mener, tenker og føler? Hva bruker du det til ellers?

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært enklere for deg å bare logge av facebook :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært enklere for deg å bare logge av facebook :fnise:

Jeg trenger jo ikke det nå lenger, da jeg har fjernet de irriterende elementene.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor har du Facebook egentlig, dersom du ikke er interessert i å lese hva folk gjør, mener, tenker og føler? Hva bruker du det til ellers?

Er jo interessert i og følge med på hva folk gjør, men når det er de samme folka som syter om ting for og få oppmerksomhet så gidder jeg ikke engang og ønske dem lykke til

Gjest Enhjørning
Skrevet

Synes ikke det var slemt :) Men om det hadde vært venner av meg hadde jeg bare blokkert for statusoppdateringene deres :)

Skrevet

Er jo interessert i og følge med på hva folk gjør, men når det er de samme folka som syter om ting for og få oppmerksomhet så gidder jeg ikke engang og ønske dem lykke til

Ja vel. Jeg tenker at alle som har Facebook er ute etter en viss mengde oppmerksomhet. Det er vel egentlig ett fett hva man poster, så lenge man poster noe er det jo for å få respons.

AnonymBruker
Skrevet

Ja vel. Jeg tenker at alle som har Facebook er ute etter en viss mengde oppmerksomhet. Det er vel egentlig ett fett hva man poster, så lenge man poster noe er det jo for å få respons.

Så sitater som

Blæhhhh brenn i helvete....

Har så mye jeg skulle gjort, men er så kaldt så holder dyna....

Orker ikke stå opp fordi jeg savner kjæresten min...

Man skal høre mye rart fra *såkalte* venner...

Skal på ferie til Kypros, deretter blir det postet (jeg kødder ikke) 57!! bilder fra en og samme resturant...

Generell syting.....

Lik meg med en bokstav og det pisset der....

Iriterrer deg ikke i det hele tatt?

Misforstå meg rett, jeg liker og følge med i folk sine liv, MEN statuser som bare inneholder syting og oppmerksomhetsbehov DET gidder jeg ikke.

Skrevet

Så sitater som

Skal på ferie til Kypros, deretter blir det postet (jeg kødder ikke) 57!! bilder fra en og samme resturant...

Generell syting.....

Misforstå meg rett, jeg liker og følge med i folk sine liv, MEN statuser som bare inneholder syting og oppmerksomhetsbehov DET gidder jeg ikke.

Jeg tenker mine tanker når jeg leser slike statuser, særlig når det er folk som gjentatte ganger poster slike ting. Men den tanken vedvarer bare noen sekunder, før jeg minner meg selv på at dette er tross alt Facebook, og ønsker jeg å komme bort fra slikt må jeg rett og slett slette kontoen min fullstendig :P Det er bare et slikt nettsted der både latterlige, fine, idiotiske, grusomme og rare ting deles.

Det er selvfølgelig ditt valg å ta om du har lyst å slette slike personer. Jeg var bare nysgjerrig å høre din begrunnelse og din tankegang rundt det, da i hvert fall jeg anser det som noe av poenget med Facebook (å søke etter oppmerksomhet og respons).

AnonymBruker
Skrevet

Nei skjønner det, men har hørt det samme fra de samme personene over lang tid. Det gjelder bare en håndfull mennesker, og det er alltid de samme. Så tilslutt orket jeg ikke og bli deprimert over og lese statusene deres lenger, så jeg slettet de.

Greit nok en mamma som poster et bilde av poden på sykkelen uten støttehjul en gang, det kan jeg leve med, men når veggen min blir spammet med utelukkende negative statuser, da sier iallefall jeg stopp.

Skrevet

Jeg vil nå påstå at alle statusoppdateringer er begrunnet i oppmerksomhetsbehov.

Nå ser ikke jeg så mange "Faen... jeg tror jeg dør" og intet mer, men når jeg gjør det rutsjer jeg fort bort. Det som derimot irriterer er alle "se-så-flink-jeg-er"-oppdateringer, enten det er mat, trening eller interiør med bilder, og rene innsjekkinger.

Skrevet

Jeg vil nå påstå at alle statusoppdateringer er begrunnet i oppmerksomhetsbehov.

Nå ser ikke jeg så mange "Faen... jeg tror jeg dør" og intet mer, men når jeg gjør det rutsjer jeg fort bort. Det som derimot irriterer er alle "se-så-flink-jeg-er"-oppdateringer, enten det er mat, trening eller interiør med bilder, og rene innsjekkinger.

Jeg innser at mange syns disse statusoppdateringen f.eks. er veldig irriterende. Selv poster jeg sjeldent slike ting, men jeg har aldri forstått helt hvorfor det er irriterende? Det er jo ikke sånn at folk poster bilder av maten de har laget, eller det nye interiøret eller skriver om dagens trening, bare fordi de ønsker å vise "hvor flink jeg er". Det er jo for å dele noe med vennene sine. Vise hva man har gjort, hvordan man har det, hva man er lykkelig og fornøyd over. Det er jo bare fordi man har det bra, har gjort noe spennende, er fornøyd med et eller annet, og har lyst å vise det. For meg er det det samme som at man forteller noen face to face om f.eks. at man fikk A på eksamen, eller at man lagde en nydelig kjøttgryte i går. Det er ikke fordi man tror at man er flinkere enn alle andre, eller fordi man ønsker å vise seg som en perfekt person, men rett og slett fordi det er å by på seg selv, sitt liv og rett og slett dele gode øyeblikk.

• Liker 1
Skrevet

Så sitater som

Generell syting.....

Jeg tenker bare :blink: og :bond: når jeg leser slike statuser.

Er passe irriterende. :glare:

Skrevet

Jeg innser at mange syns disse statusoppdateringen f.eks. er veldig irriterende. Selv poster jeg sjeldent slike ting, men jeg har aldri forstått helt hvorfor det er irriterende? Det er jo ikke sånn at folk poster bilder av maten de har laget, eller det nye interiøret eller skriver om dagens trening, bare fordi de ønsker å vise "hvor flink jeg er". Det er jo for å dele noe med vennene sine. Vise hva man har gjort, hvordan man har det, hva man er lykkelig og fornøyd over. Det er jo bare fordi man har det bra, har gjort noe spennende, er fornøyd med et eller annet, og har lyst å vise det. For meg er det det samme som at man forteller noen face to face om f.eks. at man fikk A på eksamen, eller at man lagde en nydelig kjøttgryte i går. Det er ikke fordi man tror at man er flinkere enn alle andre, eller fordi man ønsker å vise seg som en perfekt person, men rett og slett fordi det er å by på seg selv, sitt liv og rett og slett dele gode øyeblikk.

Vel, jeg syns det er "å by på seg selv" hvis de poster slike ting hvis det er uvanlig for dem.

Men når det blir sånn "jeg-er-vellykket-og-derfor-lykkelig" type posting, og dette gjentar seg i hver eneste oppdatering, ja da blir jeg lei. Og det gjør absolutt intet inntrykk. Nå har det blitt gjort undersøkelser som sier at det å framstå som velykket, med gode jobber, framgangsrike barn, drømmepartner til ektefelle og vakre og storslåtte hjem blir ansett som status - som en ønsker at andre skal legge merke til.

Neeei, jeg for min del tenker bare det motsatte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...