Gå til innhold

Anbefale hotell i Paris?

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7
Skrevet

I sommer skal vi ha fransk ferie- først Rivieraen i en uke, så Paris og Disneyland. Hadde egentlig tenkt til å bo ved Disney, men har funnet ut at det er bedre å bo i byen for å få med oss mer av den også siden vi bare skal være noen dager der. Tenker så ta tog til Disney.

Anyway, har alltid drømt om Paris men jeg har aldri vært der så vet ingenting om byen! Ville derfor satt pris på om noen anbefalte et bra hotell for en fam på 4. Tenker helst med separat soverom. Men det viktigste er at det er et sentralt og greit strøk, gjerne kort til severdigheter. Supert om noen har info om de ulike bydelene osv, og alle innspill og erfaringer fra hoteller i Paris tas mot med takk! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne litt opp jeg, noen her på kg må da vel ha vært på hotell i paris- og vært fornøyd? :)

Anonymous poster hash: b3929...294
Skrevet

Har bodd på Hilton nær Triumfbuen. Uvanlig store rom til å være et hotell i Paris så det var veldig deilig. Kan anbefale hotellet :)

Gjest Gemini7
Skrevet

Har bodd på Hilton nær Triumfbuen. Uvanlig store rom til å være et hotell i Paris så det var veldig deilig. Kan anbefale hotellet :)

Takk Mischa! Hilton er vel imidlertid temmelig dyrt? Ikke det at det må være skikkelig billig men andre steder jeg ahr vært har hilton vært blant de dyreste i alle fall. Flere tips?

Skrevet

Å ja, jeg har bodd litt i Paris, har mange tips!

Ikke tenk på dette med tog til Disney - det tar en halvtime, og er superenkelt! Du tar bare metro, og bytter til RER på en av stasjonene (nation, tror jeg den heter), og så er endestasjonen rett utenfor parken. Enklere blir det ikke :)

Det er forskjellige strøk, arrondissementer. F.eks er 7ende det med flest rike mennesker, og der er det store gater, rent og pent, men også ganske... sterilt? Alt er temmelig likt. Jeg har bodd der, på et nydelig hotell som heter Les Jardins d'Eiffel, ligger rett ved Eiffeltårnet.

Uansett er Paris så tett og det er lett å komme fra A til B til Å, så ikke stress for mye med å finne hotell i "riktig" strøk - alt er fint! Latinerkvartalet har mye fine hoteller, og 9ende arrondissement er også fint, rundt Grands Boulevards.

Hold deg unna Pigalle og St. Denis, det er de slummere strøkene. Det er fint om dagen, men når det er mørkt er det ikke så trivelig der synes jeg. Ihvertfall ikke alene! Montmartre er også nyyydelig om dagen, men litt lugubert når det er mørkt. :)

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

Å ja, jeg har bodd litt i Paris, har mange tips!

Ikke tenk på dette med tog til Disney - det tar en halvtime, og er superenkelt! Du tar bare metro, og bytter til RER på en av stasjonene (nation, tror jeg den heter), og så er endestasjonen rett utenfor parken. Enklere blir det ikke :)

Det er forskjellige strøk, arrondissementer. F.eks er 7ende det med flest rike mennesker, og der er det store gater, rent og pent, men også ganske... sterilt? Alt er temmelig likt. Jeg har bodd der, på et nydelig hotell som heter Les Jardins d'Eiffel, ligger rett ved Eiffeltårnet.

Uansett er Paris så tett og det er lett å komme fra A til B til Å, så ikke stress for mye med å finne hotell i "riktig" strøk - alt er fint! Latinerkvartalet har mye fine hoteller, og 9ende arrondissement er også fint, rundt Grands Boulevards.

Hold deg unna Pigalle og St. Denis, det er de slummere strøkene. Det er fint om dagen, men når det er mørkt er det ikke så trivelig der synes jeg. Ihvertfall ikke alene! Montmartre er også nyyydelig om dagen, men litt lugubert når det er mørkt. :)

Tusen takk, så fint med info fra en som kjenner byen!!! Jeg tar gjerne i mot flere tips om byen og områder hvis du (eller andre) kommer på noe.. Greit å vite hva som er bra og ikke. ser på private utleieleiligheter på airbnb nå og ser på kartet... de arrondisementene ligger jo temmelig tett, f.eks ser montmartre ut til å ligge nærme de pene strøkene (9.?) du nevnte.. litt vanskelig å vite for en som ikke er kjent. Men ser en bra en like ved eiffeltårnet, ganske kult ;)

Endret av Gemini7
AnonymBruker
Skrevet

Montmatre har sine strøk de også. Molin rouge er i nærheten og en del sex shops. Ikke ett strøk jeg kan anbefale. Selv bodde jeg i bydelen PASSY som er sentral og i nærheten til eifeltårnet.

Synes Champs elysee er mer sentral, veldig greit etter å ha besøkt Disneyland og metroen er stengt for natten.

Anonymous poster hash: 7ce71...e25
AnonymBruker
Skrevet

http://www.leilighetiparis.com

Sist jeg var i Paris leide jeg ettromsleiligheten i Rue Jean Pierre Timbaud. Super beliggenhet - gangavstand til 4 Metro stasjoner og hyggelig nabolag med lite turister, men masse spisesteder, bakerier etc. Anbefales på det sterkeste. Prisen er også hyggelig. Jeg synes det var veldig deilig å bo i egen leilighet - kommer definitvt til å velge denne boformen neste gang jeg skal dit! :)

For en familie på 4 er leiligheten på Rue St Maur det beste alternativet.

Anonymous poster hash: 210bb...4d6
AnonymBruker
Skrevet

http://www.leilighetiparis.com

Sist jeg var i Paris leide jeg ettromsleiligheten i Rue Jean Pierre Timbaud. Super beliggenhet - gangavstand til 4 Metro stasjoner og hyggelig nabolag med lite turister, men masse spisesteder, bakerier etc. Anbefales på det sterkeste. Prisen er også hyggelig. Jeg synes det var veldig deilig å bo i egen leilighet - kommer definitvt til å velge denne boformen neste gang jeg skal dit! :)

For en familie på 4 er leiligheten på Rue St Maur det beste alternativet.

Anonymous poster hash: 210bb...4d6

:fnise: Der har jeg også bodd!

Anonymous poster hash: e78a7...56c

Skrevet

Kan virkelig anbefale å leie leilighet, særlig for en familie med barn. Jeg har leid via http://www.homeaway.com og det fungerte supert.

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

Ååååå at jeg ikke så anbefalingene deres litt før!!! Tusen takk for svar, forresten.. Vi har lett og lett på booking.com og hotels.com og på finn og andre sider og føler vi har vært innom de fleste leiligheter i paris- men ikke siden dere linket til, serafina og anonym! Og de ser jo veldig fine ut! den siste med stort utvalg også

Men nå er leilighet allerede booket; vi fikk tak i en 2-roms på 45 kvadrat til en ikke avskrekkende pris, i 11. arrondissement.. Ikke så langt fra Bastillen, tror jeg. Skulle helst ha bodd i Latinerkvarteret men det var stort sett bare dobbeltrom igjen og jeg synes prisene generelt var veldig høye!! Ser ut på kartet som om leiligheten ligger nokså sentralt.

Endret av Gemini7
Skrevet

Ååååå at jeg ikke så anbefalingene deres litt før!!! Tusen takk for svar, forresten.. Vi har lett og lett på booking.com og hotels.com og på finn og andre sider og føler vi har vært innom de fleste leiligheter i paris- men ikke siden dere linket til, serafina og anonym! Og de ser jo veldig fine ut! den siste med stort utvalg også

Men nå er leilighet allerede booket; vi fikk tak i en 2-roms på 45 kvadrat til en ikke avskrekkende pris, i 11. arrondissement.. Ikke så langt fra Bastillen, tror jeg. Skulle helst ha bodd i Latinerkvarteret men det var stort sett bare dobbeltrom igjen og jeg synes prisene generelt var veldig høye!! Ser ut på kartet som om leiligheten ligger nokså sentralt.

Så bra. Håper dere blir fornøyde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...