AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Hei, dere! Min kjære samboer gjennom 3 år kom for en måned siden og sa at han ikke ville mer og kom til og flytte. Det kom som lyn fra klar himmel for meg, for jeg trodde vi hadde det fint. Vi har i omkring 2 år hatt flere opp og nedturer, og det har vært et ustabilt forhold. Allikevel har vi holdt godt sammen, og jeg har alltid trodd at vi kom til å holde sammen. Jeg elsker han av hele mitt hjerte, og verden min raste totalt sammen da jeg fikk denne sjokkbeskjeden om at han ville dra. Jeg har et barn fra tidligere som var baby da jeg og (eks) samboeren min flyttet sammen. Der er ingen kontakt med biologisk far, så han har hele veien stilt opp for barnet mitt som en far og deltatt og blitt involvert på alle områder( bhg, helsestasjon osv osv). Barnet ser på han som en far og er veldig knyttet til han. Fordi jeg elsker denne mannen, og fordi barnet mitt er så knyttet til han så har jeg helt siden dagen han sa det var over, gjort alt jeg overhode kan komme på for å redde dette. Han oppfatter det som mas og ber meg om og bare innse realiteten om at dette er over. Det gjør VONDT! Han bor her enda da han ikke har funnet seg et annet sted å bo. Vi har sex, han ber meg om å ligge ved siden av han i senga og på sofaen ( ser tv/film osv). Jeg synes det er kjempekoselig, og i følge han er det visst derfor han gjør det, for å være snill?! Vi kysset idag, lenge. Da han dro på jobb så spurte jeg om jeg kunne få et hadekyss. Nei, sa han, det som skjedde tidligere idag var visst bare et svakt øyeblikk fra hans side? Jeg føler han gir så blandene signaler. På den ene siden sier han klart og tydelig at han vil flytte og dette er over og jeg må slutte og mase og innse fakta. På den andre siden kysser han meg ( i svake øyeblikk) har sex, koser med meg og virker til å bry seg en god del om at jeg tar dette veldig tungt. Absolutt en god egenskap, men hvis han er så lei som han sier han er, hvorfor gidder han da og gjøre alt dette med meg? Hvordan ville dere tolket dette? Føles som om vi er kjærester, men han minner hele tiden på at han skal flytte ut.. Jeg har ikke greid å gå på jobb, studere eller samle trådene i livet mitt ellers etter dette. Utenom å ta vare på barnet mitt, så det går ikke så veldig bra. Anonymous poster hash: 0e862...7ae
Lille Ida Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Jeg kjenner meg veigjen i dette! Bare att jeg var den som ville ut av forholdet, samtidig så var det deilig å ha han der når eg trengte kos og selskap, andre ganger passet det meg ikke, så da ble han avist. Han ga aldri opp! han fortsatte å sende søte smser og sa at han elsket meg og savnet meg osv.... til slutt fant jeg ut att det var han jeg ville være med og vi er fortsatt samboere 😊 og eg elsker han mer enn aldri før. så ikke gi opp kjære deg 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Høres ut som han bare bruker deg fordi du er lett tilgjengelig. Anonymous poster hash: 1402c...b60
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Tusen takk for svar Opplevde du at han maste på deg? Jeg sender meldinger, og forteller han hvor mye jeg ikke ønsker at dette skal skje, at jeg elsker han etc. Han sier at han oppfatter dette som mas og at jo mer jeg maser jo mer driver jeg han vekk:( Så jeg prøver alt jeg kan å ikke "mase" men det gjør så ubeskrivelig vondt å tenke på at han kommer til å flytte, så da prøver og prøve jeg igjen og igjen... Og hver dag når jeg våkner så tenker jeg " kanskje han ombestemmer seg idag". Men det skjer ikke:( Også gir han meg disse tvetydige tegnene. Han sier jeg ikke må få falske forhåpninger, og at jeg må innse fakta. Men hvorfor er han som en kjæreste for meg da? Uff, hvor jeg skulle ønske jeg aldri aldri hadde sittet i denne situasjonen Så ille det er Anonymous poster hash: 0e862...7ae
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Enten så bruker han deg bare, eller så vil han innerst inn fortsatt være med deg. Anonymous poster hash: 85843...162
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Men om han innerst inne vil være med meg ( noe jeg også har fått på følelsen noen ganger) hvorfor sier han det ikke? Istedenfor å søke om boliglån og se på et nytt sted og bo og stadig fortelle meg at dette er over? Jeg får også ofte høre at jeg ikke har noe mer med han og livet hans å gjøre, allikevel søker han kontakt, eller tar i mot når jeg søker...Som om vi skulle vært kjærester der og da.. Anonymous poster hash: 0e862...7ae
Apehjerne Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Om det har vært ustabilt i to år så er det vel ikke som lyn fra klar himmel
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Jo, det kom brått fordi vi har holdt sammen igjennom mye rart og den sisten tiden hadde vært veldig rolig og fin. Og det virket bare ikke som om vi var på randen, mer som om at vi var enige om at vi hadde problemer men at disse skulle vi klare å løse oss i mellom. Bang så var det over. :cry: Anonymous poster hash: 0e862...7ae
KaDust Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Hvis han faktisk har søkt om boliglån ville jeg tatt et steg tilbake og innse at det faktisk er over. Selvom det er vanskelig, slutt å ha sex med han, slutt å søk kontakt fra han, slutt å send han meldinger. Om du har mulighet bo hos ei venninne/familie i mens dette pågår. Om han holder på sånn her fordi han selv er usikker på om han vil bli eller ei, får han kanskje nok rom til å innse at han vil/ikke vil ha deg tilbake. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Så jeg burde stoppe med å forsøke å få han tilbake og ikke ta noe mer kontakt? Føler at jeg ihvertfall da mister han, hvis jeg bare la alt være. Men det er kanskje det lureste Anonymous poster hash: 0e862...7ae
KaDust Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Så jeg burde stoppe med å forsøke å få han tilbake og ikke ta noe mer kontakt? Føler at jeg ihvertfall da mister han, hvis jeg bare la alt være. Men det er kanskje det lureste Anonymous poster hash: 0e862...7ae Hvis det virkelig er dette han vil så er jo dette til det beste. Både for deg og han. Å være i et forhold fordi man føler seg tvunget er ikke greit for noen av partene i forholdet. Skulle det vise seg at han ikke vil gjøre det slutt likevel vil han jo innse det når du ikke lenger er tilgjengelig. Tenker jeg da, ut i fra min egen erfaring. Vet det er vanskelig, men jeg tror du hadde hatt godt av å få det litt på avstand uansett, så å være hos ei venninne/familie tror jeg er en god idé uansett.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Så jeg burde stoppe med å forsøke å få han tilbake og ikke ta noe mer kontakt? Føler at jeg ihvertfall da mister han, hvis jeg bare la alt være. Men det er kanskje det lureste Anonymous poster hash: 0e862...7ae Jeg vill gjort det, jeg også. Om det hadde vært meg, så ville jeg blitt ganske sint, faktisk. Jeg skjønner kjempe godt at du ikke vil at han skal flytte, men når han sier du maser på han, han koser og kysser på deg når det passer han? Ja, da får jeg inntrykket av at han bare bruker deg for å slå ihjel tid. Er det over så er det over. Jeg ville ikke lagt meg flat for han og vært så tilgjengelig. Bo hos noen andre i mellomtiden eller prøv ihvertfall å finne på ting når han er hjemme. Ikke la ham få fatt i deg når han vil. Ikke godta slik han oppfører seg. Med mindre du liker det da... Men jeg tviler ekstremt stekt på at du får noe ut av det. Forresten.. Er det din leilighet? Kan ikke han finne seg et midlertidig rom å bo på da?!Anonymous poster hash: 1402c...b60
Lille Ida Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Tusen takk for svar Opplevde du at han maste på deg? Jeg sender meldinger, og forteller han hvor mye jeg ikke ønsker at dette skal skje, at jeg elsker han etc. Han sier at han oppfatter dette som mas og at jo mer jeg maser jo mer driver jeg han vekk:( Så jeg prøver alt jeg kan å ikke "mase" men det gjør så ubeskrivelig vondt å tenke på at han kommer til å flytte, så da prøver og prøve jeg igjen og igjen... Og hver dag når jeg våkner så tenker jeg " kanskje han ombestemmer seg idag". Men det skjer ikke:( Også gir han meg disse tvetydige tegnene. Han sier jeg ikke må få falske forhåpninger, og at jeg må innse fakta. Men hvorfor er han som en kjæreste for meg da? Uff, hvor jeg skulle ønske jeg aldri aldri hadde sittet i denne situasjonen Så ille det er Anonymous poster hash: 0e862...7ae Ja jeg oppfattet det som mas og det var irriterende og plagsomt. Men så stoppet han en dag og sende melding å ringe, da ble det ett savn og eg endte opp med å sende til han. Han sa ting som "elsker deg, kan ikke leve uten deg, ikke gjør dette mot meg, savner deg" Og eg skjønte jo att han mente det,og eg var rett å slett bare en hjerteløs kald drittkjerring, før eg myknet opp og skjønte att hvor tomt det var uten han og att gresset så absolutt ikke var grønnere på den andre siden
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Han gir deg overhodet ikke blandede signaler. Han har jo sagt rett ut at han vil ut. Den eneste forvirringen som eksisterer her er din uvillighet til å akseptere fakta og klamre deg til restene av det som var. Ja det er smertefullt. Du vil heller ha litt enn ingenting, litt falsk omsorg mot kulde. Men det er her du må rive av plasteret, be ham komme seg ut så du kan komme deg videre. Anonymous poster hash: 5f8cb...d5d 1
Cascade Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Har jeg misset det? Hvilken grunn har han gitt deg? Vi er vel alle forskjellige, men jeg har vanskeligt for skjønne hvordan han kan slå opp og da fortsatt ligge arm i arm og se film, og ha sex. Jeg "har fått" sex to ganger dette året av samboeren og siden jul har jeg tenkt å avslutte dette forholdet. Vanskeligt med tyve års fartstid, utrolig vanskeligt. Jeg klamrer meg til håpet om at leiligheten ikke må selges, at der ikke må leies kontainer til all det stæsj vi har samlet over så lang tid og at jeg ikke må flytte laaangt vekk fra henne. Hun er lyset i mitt liv men etterhvert har det blitt sånn at hun lever livet litt som single, med de fordeler en samboer har med seg, deling av økonomi er jo den største fordelen. En klisje er at hun ikke forstår meg, hun er totalt likegyldig til problemstillingen at jeg ikke kan leve sammen med en der gir meg stå bare hun tar sokkene av, ikke kan leve sammen med en jeg beundrer og elsker men som jeg ikke må røre. Avvisningene er utallige og det har ødelagt meg, senest for to dager siden, "nei, jeg har ikke vasket meg, men imorgen er det greit, ok?" Dagen etter kom og gikk som alltid den....tre timer brukes på badet for å se fin ut på jobben dagen etter, med trimming av dusk og alt. Jeg kan ikke forestille meg hvordan jeg ville ha reagert om jeg f.eks. har fått en ny jobb i en annen by og er igang med å finne et rom jeg kan leie, selge alt stæsj jeg har har her og starte pånytt, og hun da kommer og tilbyr sex...og jeg sier ja. Veldig vanskeligt for å forestille meg det, jeg ville føle at toppen av isberget nå viser seg å være bare en liten avsats og at fjellet tårner seg opp foran meg igjen, den motbydelige fornemmelsen av å ha gått igjennom noe så frykteligt, for så å nedværdige meg om igjen til å ha sex med henne? Av alle dumme mennesker på denne jorden er jeg den dummeste, men det er jo en pris det også, endelig er jeg best til noe da. Skjønner du ikke vil han skal flytte, men nå må du ta deg selv i nakken og være stolt, ikke gi deg. Senere, om han angrer, ja da kan vi prates igjen.....
Betty Blue Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Et brudd er alltid tungt, også for den som vil ut. Men denne mannen gir deg ikke blandede signaler TS, der tror jeg du bare ser det du vil fordi du så sterkt ønsker det. Dette høres helt uholdbart ut, og å leve slik forlenger nok bare smerten din. Nå er det på tide å sette en tidsfrist for når han må være ute, slik at du kan begynne å bearbeide følelsene og gå videre med ditt eget liv. Endret 2. juni 2014 av Ibsenfrue
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 Enten så bruker han deg bare, eller så vil han innerst inn fortsatt være med deg. Anonymous poster hash: 85843...162 Verden er ikke svart/hvitt Det kan være mange årsaker, og sikkert en kombinasjon av flere. Det først ejeg tenker på er at uansett om han per i dag er forelsket i dag eller ikke, og uansett om det er en sjanse for at han ombestemmer seg eller ikke, har han jo vært forelsket i, og sikker nå er glad i deg. Uansett hva slags kjærlighet det gjelder nå. Alt dette, med også det at når man har vært sammen lenge, er det blitt en vane, at han har lyst til nærhet noen ganger, til å kysse deg osv. Og han trekker seg når du vil mer, fordi han har blandede følelser, og en side av ham vil være ferdig med deg( beklager hvis jeg er litt for dikrete). Disse blandede følelser kan være at du faktisk har en sjanse, men det kan også være at han er midt i overgangsprosessen, noe alle gjennomgår ved et brudd etter et langvarig forhold, uansett utfallet. Når han kysser deg eller koser med deg, avbrytt det før han blir "met", finn den sensuelle og ikke-trengende kvinne i deg, det vil hjelpe. Man blir mer tiltrekkende sånn, det hjelper mot sorgen, og i noen tilfeller hjelper det også å finne uta at man også er ferdig med forholdet. Anonymous poster hash: 23974...184
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #19 Skrevet 3. juni 2014 Var ikke ferdig med å skrive.. Det jeg beskrev over, eller det dere holder på med nå, må ikke vare for lenge, for det kun blir skadelig enda vanskeligere. Du kan til og med havne i en situasjon hvor du skal dekke hans behov, men uten at det blir noe forhold mellom dere, og dete inntil han treffer en han blir begeistret for. Og det betyr ikke nødvendigvis at han bevisst utnytter deg, som noen her altfor lett konkluderer med. Men allikevel må han forstå at han ikke kan behandel deg slik. Så hvis du nekter ham alt av kyssing osv (gjerne etter en uke med flørtspill) vil han forstå at han ikke kan få pose og sekk, for dette er en ond sirkel. Men ikke vis at du "trenger" ham , for det virker altofr utiltrekkende. Vær ærlig om dine følelser, men påpek gjerne at du nå skal bearbeide deg så godt du kan for å akseptere bruddet, at du alltid vil være glad i ham, men at når du har klart denne prosessen, vil du dessverre aldri kunne gi ham en ny sjanse. Si alt med respekt både for deg og for ham. Anonymous poster hash: 23974...184
Gjest Coolaid Skrevet 3. juni 2014 #20 Skrevet 3. juni 2014 En skikkelig god drittsekk. Det han gjør er at han slår opp med deg, uviss av hvilken grunn, og så utnytter din sårbarhet og ønske om å fortsette forholdet. Det han skulle gjort var å enten avslutte forholdet på en skikkelig måte og ganske raskt flyttet ut, eller mannet seg opp, stilt opp på noe familierådgivning og sett om det kunne bli aktuelt å fortsette sammen. Har så lite respekt for personer som tror at sånt er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå