Tiona Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Barna er 7 og 5 år. Slik som det er nå så har vi jentene våre en uke av gangen. Jeg kunne gjerne tenkt meg at dette ble endret til 2 uker hver, mye pga at jeg føler at en uke går veldig fort og at alt bare blir stress og at en skal gjøre mest mulig sammen med barna på kortest mulig tid. Noe som kanskje barna vil føle etter hvert. Har hørt at en uke hos hver ikke er en gunstig ordning da barna ikke føler de har noe ordentlig fast bosted. Derfor er jeg mer for 14 dager. De slipper å reise hver mandag liksom. Det skal sies at vi har hatt det slik i snart 4 år og det har gått fint, men jeg har tenkt på det lenge. Far er overhodet ikke enig med meg og vil ha det slik som det er. Vil ikke høre om det en gang. Jeg føler meg usikker, mye fordi barna er så små. Er det dumt av meg å ta opp dette nå, ville dere heller ventet noen år med det til de er litt større eller tror dere at barna har det bedre med 2 uker hos hver? Takker for svar
Millimani Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 En uke hos hver må være helt flott Det er klart at en uke kan gå veldig fort, men det er hva du selv gjør det til. Du har deg selv, de to barna, din jobb og fritid, barnas skole/barnehage og fritid, alle aktiviteter dere skal på osv. Det går fort for alle som har den ordningen. Skilsmissebarn vil alltid føle at de ikke har noe fast bosted, de har to hjem som de må forholde seg til, og det er vanskelig for dem uansett. 1
Kattugla Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror 2 uker av gangen, vil føles veldig lenge for barn på 5 og 7. 9
Britt Banditt Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Syns 2 uker av gangen blir altfor lenge. Tror barna kommer til å kjenne mye mer på savn da.
Tiona Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2014 Ok. Da slår jeg meg mer til ro med det at vi fortsetter med en uke av gangen :-) 1
Semydfe Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er ikke enig med de andre som har svart. Jeg tror 2 uker er mye bedre. Barna vil føle seg mindre rotløse og falle bedre til ro. Tenk; det er foreldrene som bestemmer seg for en skilsmisse, men barn betaler prisen. De bor i bag resten av livet og pakker med seg hverdagen sin hver uke. 1
Kattugla Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er ikke enig med de andre som har svart. Jeg tror 2 uker er mye bedre. Barna vil føle seg mindre rotløse og falle bedre til ro. Tenk; det er foreldrene som bestemmer seg for en skilsmisse, men barn betaler prisen. De bor i bag resten av livet og pakker med seg hverdagen sin hver uke. Muligens for eldre barn, men barn opplever tid annerledes enn vi voksne; jeg husker at når jeg selv var i den alderen så var en uke uendelig lang tid - og 2 uker var virkelig en evighet. Jeg tror at for barn i den alderen er det veldig viktig at det ikke blir for lang atskillelse fra mor og far av gangen. 4
Semydfe Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Muligens for eldre barn, men barn opplever tid annerledes enn vi voksne; jeg husker at når jeg selv var i den alderen så var en uke uendelig lang tid - og 2 uker var virkelig en evighet. Jeg tror at for barn i den alderen er det veldig viktig at det ikke blir for lang atskillelse fra mor og far av gangen. Jeg er for så vidt enig med deg i det hvis barna ikke ser den andre forelderen de ikke bor hos. Men de fleste følger vel opp på fotballkamper, div treninger etc selv den uken/ukene de ikke har barna? Slik erdet blandt de jeg kjenner i alle fall.
Kattugla Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er for så vidt enig med deg i det hvis barna ikke ser den andre forelderen de ikke bor hos. Men de fleste følger vel opp på fotballkamper, div treninger etc selv den uken/ukene de ikke har barna? Slik erdet blandt de jeg kjenner i alle fall. Det varierer nok, min manns eks har aldri fulgt opp i hans uke, mens min mann har fulgt opp i hennes uke.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Jeg er ikke enig med de andre som har svart. Jeg tror 2 uker er mye bedre. Barna vil føle seg mindre rotløse og falle bedre til ro. Tenk; det er foreldrene som bestemmer seg for en skilsmisse, men barn betaler prisen. De bor i bag resten av livet og pakker med seg hverdagen sin hver uke. Enig. Endret 2. juni 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Når barna er 5 og 7 år så kan de gjerne si litt mer ifra hvor de vil være. Ofte vil de være der de har mest tilhørighet til (andre barn, skole). Men det er ingen direkte fasit svar på dette, så lenge barna får lov å ytre seg også. Anonymous poster hash: 13b08...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Jeg leste om et barn som uttalte seg om hvordan det var. Hun sa hun følte at hun bodde mer i en koffert enn i to hem hjem, og hun orket aldri å pakke ut av bagen, for mye av tiden hennes gikk nettopp i å pakke. Hun følte at hun aldri fikk slå seg ordentlig til ro. Savn er bedre enn et barn som ikke kan slappe av i sine hjem. Takk tror faktisk to uker er for det beste. Anonymous poster hash: 1f09d...cc2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Autocorrect på tablet:@ Takk skulle ikke være med. Anonymous poster hash: 1f09d...cc2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Vi hadde to uker før, men nå går det ikke mer på grunn av fars jobb. Både barn og foreldre synes 2 uker var bedre, og barnet var på den alderen som ts nevner. Anonymous poster hash: 192c1...944 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Da jeg var i den alderen var jeg en uke hos hver. Det var passe. Da jeg ble tenåring ønsket jeg selv å være to uker hos hver. Lei av å hele tiden flytte, og to uker på hvert sted ga meg mer ro. Anonymous poster hash: f8a96...578 1
LexSuperior Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Jeg synes en uke var veldig fint. To var for lenge fram til jeg var 15-16. Da gjorde jeg litt som jeg ville. 2
Arianna Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 Vi hadde først en uke, men foreldrene mine innså fort at det bare ble rot og alt for kort tid. Søskenene mine var på alder med barna dine når de skilte seg, jeg litt eldre. To uker var helt fantastisk. Det å måtte flytte hver eneste uke, var utrolig travelt. Følte liksom at vi bare bodde i en bag. Ingen grunn til å pakke ut - vi skulle jo snart flytte igjen. Nei, jeg stemmer absolutt for to uker. Det var en UTROLIG stor frihet for vår del, det er vi alle enige om den dag idag. Og ja, søskenene mine har fremdeles den ordningen, selv om den ene faktisk er over 18 nå! 1
Tante-Sofie Skrevet 6. juni 2014 #19 Skrevet 6. juni 2014 Jeg ville prøvd meg på to uker hos hver, og evt. med en ettermiddag sammen med den forelderen de ikke er hos midt i, f.eks. på fredagen eller søndagen den første uka. Barna savner foreldrene sine uavhengig av hvor lenge er borte, men to uker hos hver forelder vil i det minste gi dem ro til å være sammen med den de er hos, framfor å hele tiden tenke at de snart skal reise igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #20 Skrevet 6. juni 2014 Synes både du og barnefar er ekstremt egoistiske som har en 50/50-ordning hvor dere behandler barna deres som kasteballer. Skjønner meg ikke på foreldre som velger en 50/50-ordning. En slik vanvittig egoisme er heldigvis både jeg og min eks-mann spart for. Vi har en ca. 70-80/30-20-ordning. Det er MYE bedre for små barn, slik at de får et fast hjem å forholde seg til, og så besøker de den andre forelderen med jevne mellomrom. Mye mindre stress. Jobber på en ungdomsskole hvor jeg har kontakt med flere elever med skilte foreldre. De HATER 50/50-ordningen, så mye stress og uro for dem, glemmer bøker hos pappa, treningsutstyret ble igjen hos mamma...Uff, stakkars sier jeg bare - og de er ungdommer, tenk deg hvor mye verre det er for mindre barn! Håper dere tar til fornuft og heller tenker på hva som er best for barna, og ikke hva dere voksne vil. Anonymous poster hash: 4e9f1...76b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå