tenker Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Litt knotete formulert spørsmål kanskje, men jeg kom ikke på noe bedre. Hadde en liten aha- opplevelse i dag. Jeg fikk en telefon fra en mannlig kollega, og snakket med ham en liten stund. I det jeg legger på, sier en som har sittet og hørt på samtalen at " jøss, ferdig å snakke allerede? Dere hadde jo så god tone at jeg trodde samtalen skulle vart mye lenger." Og så kom vi inn på diskusjonen om å snakke med menn vs kvinner. Han mente at jeg kommuniserte annerledes med menn enn med kvinner- lo, smilte og ja, flørtet mer, rett og slett. Og jeg tror kanskje jeg er enig. Jeg tror kanskje dette først og fremst gjelder folk jeg ikke kjenner så godt, han jeg fikk en telefon fra i dag har jeg f.eks. aldri snakket med face-to-face. Det finnes damer jeg kommuniserer med på tilsvarende måte i jobben, men dem har jeg, fortsatt i følge han jeg snakket med, en helt annen tone overfor. Ikke at jeg er sur eller noe, men jeg "gir" liksom ikke av meg selv på samme måte. Har dere erfart noe av det samme? Blir vi kjent med menn og kvinner på forskjellige måter? Benytter vi oss av flørting i større grad enn ellers når vi snakker med det motsatte kjønn?
Gjest Otilie Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Ja,jeg gjør nok det. Ikke bevisst,men det er mange som kommenterer det etterpå. (akkurat som din kollega). De fleste venninnene mine gjør det samme,heller ikke bevisst. Men hvorfor? Det aner jeg ikke
LilleBille Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Tror ikke jeg gjør det... men så har jeg vel ikke akkurat hørt meg selv heller
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Det er vel naturlig at man oftere snakker flørtende med menn enn med kvinner, fordi det er nettopp menn (heterofile) kvinner tenner på. Og for å svare på spørsmålet: jeg gjør det noen ganger, men ikke alle. Det kommer ann på personen.
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror jeg gjør det, selv om jeg ikke er helt sikker, fordi jeg aldri har tenkt på det slik før. men det faller seg vel naturlig..?
Gjest tusjen Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Jeg innbiller meg at jeg ikke gjør det.. Men, jeg ble litt usikker nå.. tusjen
tenker Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2004 Ja, det er jo egentlig logisk, jeg har bare aldri tenkt noe særlig over det. Jeg trodde heller ikke det var så tydelig for mitt vedkommende, ble nesten litt flau der... :oops:
~Viva~ Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har generelt en lettere og åpnere tone ovenfor menn enn jeg har ovenfor kvinner. Det kan kanskje også kalles en flørtende tone, men er absolutt ikke ment direkte som flørt. Kommer bare lettere overens med menn tror jeg. Mye på grunn av at de tar samme tonen tilbake, mens kvinner ofte virker litt kvassere når de er noen jeg ikke kjenner fra før
nat26 Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror ikke jeg gjør det,men nå skal ikke jeg være helt sikker siden jeg ikke merker det selv
Glitterchick Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Har til tider forskjellig tone når jeg snakker med menn og kvinner. Ikke nødvendigvis mer flørtende, men anderledes. Men tonen er minst like påvirket av situasjonen, samtalemne, hva vi snakker om, hvor gammel personen er, hvor godt jeg kjenner vedkommende osv.
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2004 #12 Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror ikke jeg snakker mer flørtete med menn, kanskje rett og slett fordi jeg ikke er så flørtete av meg... K
~Viva~ Skrevet 17. juni 2004 #13 Skrevet 17. juni 2004 Men tonen er minst like påvirket av situasjonen, samtalemne, hva vi snakker om, hvor gammel personen er, hvor godt jeg kjenner vedkommende osv.
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #14 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har generelt en lettere og åpnere tone ovenfor menn enn jeg har ovenfor kvinner. Det kan kanskje også kalles en flørtende tone, men er absolutt ikke ment direkte som flørt. Kommer bare lettere overens med menn tror jeg. Mye på grunn av at de tar samme tonen tilbake, mens kvinner ofte virker litt kvassere når de er noen jeg ikke kjenner fra før[/quote
Varja Skrevet 17. juni 2004 #15 Skrevet 17. juni 2004 Å, nei. Snakker ikke flørtende med folk jeg er i kontakt med i jobbsammenheng. Forsøker å holde samme saklige tone enten det er menn eller kvinner jeg snakker med. Hvis noen forsøker å flørte med meg så blir jeg faktisk lei meg eller irritert. Da føler jeg at de ikke tar meg seriøst for den jobben jeg gjør.
Andrine22 Skrevet 17. juni 2004 #16 Skrevet 17. juni 2004 Jo, det tror jeg faktisk skjer ofte! Men jeg vil det ikke, blir irritert på meg selv og skjemmes... :oops: Det har ingenting med at jeg er interessert i personene i det hele tatt, det bare blir sånn! Jeg tror forresten kanskje dette gjelder mer for kvinner enn menn... Vet ikke hvorfor, men føler liksom at det er slik...
Dollface Skrevet 19. juni 2004 #17 Skrevet 19. juni 2004 Nei jeg mener ganske bestemt at jeg ikke gjør det.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #18 Skrevet 19. juni 2004 jeg har alltid vært sånn.. jeg kobler bedre med menn enn med kvinner..
Gjest Phair Skrevet 19. juni 2004 #19 Skrevet 19. juni 2004 jeg har alltid vært sånn.. jeg kobler bedre med menn enn med kvinner.. Derav kysset?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #20 Skrevet 19. juni 2004 Nei det gjør jeg ikke. Flørter jeg så vet jeg at jeg flørter. Og jeg flørter lite. Liker ikke at menn skal tro jeg er interessert i dem. Har kanskje sammenheng med at de fleste menn flørter med meg. Blir så lei det noen ganger. I allfall når det er folk som jeg finner det utrolig upassende som flørter og kommer med kommentarer. :-x Flørter selvførgelig av og til da men jeg er bevisst det da. Kan ikke si at jeg har en annen tone overfor menn enn kvinner til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå