Gå til innhold

Kroppshysteriet blant kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet
Skrevet (endret)

En hører mye om kroppshysterie og slikt hos kvinner i dag, men likevel er det få menn som virkelig bryr seg så mye om utseende sitt. Til og med blant unge. Utenom en sveis, hygiene og greie klær.

Hvem er det egentlig disse kvinnene pynter seg for? Jeg og de fleste andre er jo ikke så fryktelig kravstore. Er det andre kvinner de pynter seg for? Sikkert for å bli akseptert i veninnegjengen. Samtidig virker det jo ikke helt slik heller. Så hva er det de egentlig blir så nervøse av?

Endret av Idollet
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det for min egen del, for å føle meg vel i egen kropp, men også fordi jeg har et hjerteproblem så jeg må være sunn og trene.

AnonymBruker
Skrevet

En hører mye om kroppshysterie og slikt hos kvinner i dag, men likevel er det få menn som virkelig bryr seg så mye om utseende sitt. Til og med blant unge. Utenom en sveis, hygiene og greie klær.

Hvem er det egentlig disse kvinnene pynter seg for? Jeg og de fleste andre er jo ikke så fryktelig kravstore. Er det andre kvinner de pynter seg for? Sikkert for å bli akseptert i veninnegjengen. Samtidig virker det jo ikke helt slik heller. Så hva er det de egentlig blir så nervøse av?

Jeg skal være ærlig og si at jeg pynter meg for menn. Da er det ekstra vondt når ingen engang ser to ganger på meg, men gjerne nistirrer på venninnene mine. En kvinnes verdi for en mann er kun knyttet opp mot hennes utseende. Prestasjoner på andre arenaer teller niks og nada. Skulle ønske jeg var mann, og kunne kompensere med akademisk suksess, humor og lignende.

Anonymous poster hash: 09445...3b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kroppshysteri blant gutter er også på god veg. I dagens samfunn er manges verdi som menneske desverre knyttet mye til utseende.

Anonymous poster hash: 0204a...98c
  • Liker 3
Skrevet

Vi setter opp forventinger som bare er tull.

Du trenger ikke se ut som en fotomodel for å finne et mannfolk som forguder jorden du står på. Du trenger kun et pent smil og være koselig! :)

• Liker 1
Skrevet

Det sies jo gjerne at jenter pynter seg for andre jenter, ikke for menn.

• Liker 1
Skrevet

Ikke glem at skjønnhet er på en måte er vår eneste verdi for dere menn og da er det sikkert viktig for kvinner å være verdifulle,dvs pynte seg og slikt for andre,

Menn kan egentlig se ut som de vil så lenge de har en viss form for status.

Men jeg skjønner ikke meg på de som lar dette hysteriet ta overhånd altså.,,.at de skal ta kosmiske inngrep og gjøre seg selv til vandrende silikondukker.

• Liker 3
Skrevet

All ære til deg om du ikke gjør det, men påstanden ; ".... få menn som virkelig bryr seg så mye om utseende sitt" stemmer ikke i det HELE tatt. Det tror jeg du vet også :)

Skrevet

Jeg også gjør det først og fremst for min egen del. Føler meg mye mer vel når jeg trener regelmessig og spiser sunt. Skal ikke nekte på at jeg også liker å se bra ut, men dette er ikke hovedgrunnen til at jeg er opptatt av kroppen min.

Dessverre er det blitt slik den dag i dag, at den krever mest for at en skal bli akseptert utseendemessig, det er en selv.

Gjest Idollet
Skrevet

All ære til deg om du ikke gjør det, men påstanden ; ".... få menn som virkelig bryr seg så mye om utseende sitt" stemmer ikke i det HELE tatt. Det tror jeg du vet også :)

Joda, mange bryr seg om utseende sitt, spesielt dette med å være i form. Men ingen er så ekstreme som mange jenter, som sitter foran speilet i lange tider. De fleste unge menn ordner håret sitt på 5 sek (meg selv inkludert), hiver på seg en skjorte som ser grei ut. tar på seg skoene osv. Tar en treningsøkt. Det er noe helt annet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Menn opplever mindre press fra andre menn. Er sjelden en mann kritiserer en annen manns utseende. Kvinner derimot..

• Liker 2
Gjest Idollet
Skrevet

Jeg skal være ærlig og si at jeg pynter meg for menn. Da er det ekstra vondt når ingen engang ser to ganger på meg, men gjerne nistirrer på venninnene mine. En kvinnes verdi for en mann er kun knyttet opp mot hennes utseende. Prestasjoner på andre arenaer teller niks og nada. Skulle ønske jeg var mann, og kunne kompensere med akademisk suksess, humor og lignende.

Det stemmer jo ikke for nær 100%. Det handler om at mange tror det, men det er ikke det eneste noen går etter.

AnonymBruker
Skrevet

Kroppshysteri blant gutter er også på god veg. I dagens samfunn er manges verdi som menneske desverre knyttet mye til utseende.

Anonymous poster hash: 0204a...98c

Flere kommer til å ta vare på sitt utseende, men hysteri? Nei, menn blir ikke hysteriske sånn som kvinner blir. Kaller du en overvektig mann for feit så svarer han ja jeg er feit. Kaller du en overvektig kvinne for feit så drar hun hjem og gråter mens hun lager tråd på KG om det.

Om en mann vil ha en kropp som Brad Pitt i filmen FIght Club, så ordner han det. Tar tida som trengs for å få en slik kropp. Om det er 3 måneder eller 3 år er ikke nøye så lenge han når målet.

Kvinner hiver seg på motedietter og setter "før våren, nei før sommeren, nei til høsten" mål for en fit kropp og holder på sånn hele livet sitt uten å komme noen vei.

Anonymous poster hash: 262ff...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer jo ikke for nær 100%. Det handler om at mange tror det, men det er ikke det eneste noen går etter.

Menn kan gå langt nedover i utseende når det kun handler om sex, men omtrent aldri når det gjelder forhold.

Gjest Idollet
Skrevet

Menn kan gå langt nedover i utseende når det kun handler om sex, men omtrent aldri når det gjelder forhold.

Sånn rasjonelt sett skulle det jo neste vert omvendt. At når en skulle være i forhold med noen, så skulle utseende ha mindre å si. Og andre kvaliteter være viktigere.

• Liker 1
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Nesten samtlige menn jeg kjenner trener. De som bygger muskler må være rimelig disiplinerte med kosthold og trening. Kreves vesentlig mer å få muskler (og helst ikke bli feit) enn å bare bli slank.

Endret av Steamboat
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Det er ikke bare kvinner som er offer for kroppshysteriet

Skrevet

Nesten samtlige jeg menn jeg kjenner trener. De som bygger muskler må være rimelig disiplinerte med kosthold og trening. Kreves vesentlig mer å få muskler (og helst ikke bli feit) enn å bare bli slank.

Ja,mange menn er mer målrettede og kan ta i et tak for å slanke seg/trene imens kvinnene heller syter om at de er feite og går på mcern og gjør seg enda mer feite. Sier du til en feit kvinne at hun kanskje burde slanke seg hvis hun er så misfornøyd med vekta så er det grining og sipping istedenfor å løse problemene sine.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg pynter meg for meg selv. Menn har da kroppshysteri til 1000 de også. Jeg er komfortabel med min egen kropp og kan godt gå uten sminke og håret til alle kanter for den del, men da føler jeg meg ikke feminin og fin. Kjæresten synes jeg er fin uansett, men tror ikke han hadde likt det om jeg hadde slutta å dusja og gått i slitte joggeklær hele tiden og det hadde ikke jeg likt heller.

Jeg hadde nok heller ikke likt det om kjæresten min heller ikke brydde seg om utseendet sitt.

Skrevet

Det sies jo gjerne at jenter pynter seg for andre jenter, ikke for menn.

Hadde dette vært tilfellet hadde ikke jenter brukt tyve år på å forberede seg før en date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...