Gå til innhold

Overreagerer jeg? Feiring av eksamen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Samboeren min går et veldig krevende studie, og de siste to-tre måneden har han gjerne sittet på skolen fra 08-21 hver dag, inkludert helger. Jeg har kun vært støttende (dette er han enig i, han har rost meg for dette ofte), aldri klagd på at han er sent hjemme eller at vi har lite tid til hverandre, jeg har derimot oppmuntret ham til å ta en øl med gutta etter ferdig økt eller å dra på guttekveld.

Jeg har eksamenstid selv, men ikke like ekstensiv som ham, så jeg har lagt litt meg selv til side for å etterkomme ham. Jeg er hjemme ca 4-5 om kveldene, rydder leiligheten, lager kveldsmat og tar imot ham med åpne armer. Jeg har ikke sagt et kvekk om noe negativt, selv når han har vært kjempestressa og litt på edge, jeg har svelgt ganske mange kameler for å si det sånn.

Så har det seg at vi begge har snakket mye om at vi gleder oss til dette er over, for da har vi tid til å være kjærester igjen. Så jeg har gledet meg mye til i dag, fordi vi snakket om å gå ut og bare ta en øl sammen.

Så viser det seg at han også har avtalt med en kompis jeg ikke kjenner. Greit nok, jeg tenkte at det går greit. Men han har ikke sagt til denne kompisen at jeg kommer, og i tillegg har han bedt en annen kompis. Jeg føler jeg blir "hu dama som blir med på guttekveld" og har alltid hatt enorm respekt for vennekvelder, og vil gjerne føle at gutta vet at jeg kommer og at jeg er velkommen og inkludert.

Jeg sitter her nå og nekter å bli med fordi jeg synes det er så ubehagelig, jeg synes det er dårlig gjort at han FREMDELES ikke har sagt jeg skal bli med (han sier "det går bra, jeg tenkte jo å ha med deg hele tida") og jeg har ikke lyst til å bli "damepåheng".

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 91c89...48a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ta en øl med ham en annen kveld, da. Du er sikkert helt fantastisk, men det får da vært måte på å gjøre seg til offer.

Anonymous poster hash: 19966...c1f
  • Liker 11
Skrevet

Dette er ikke noe du trenger å gjøre noe stort nummer utav. Bli med, drikk øl og kos deg. Når jeg er med mannen og kompisene hender det at jeg går hjem litt tidligere. Jeg bryr meg ikke om de er informert om jeg kommer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ta en øl med ham en annen kveld, da. Du er sikkert helt fantastisk, men det får da vært måte på å gjøre seg til offer.

Anonymous poster hash: 19966...c1f

Saken er at vi ikke får en alenekveld på enda tre uker. Jeg har eksamen, så har han muntlig, og etter det skal han på to eksamensfester før guttegjengen feirer endt år med en ukes lang guttetur.

Jeg gjør meg ikke til offer, jeg synes bare det er å ta meg for gitt når han "regner med det går bra" at jeg blir med på guttekveld når vi ikke har hatt en alenekveld ute sammen på 3 måneder.

Dette er ikke noe du trenger å gjøre noe stort nummer utav. Bli med, drikk øl og kos deg. Når jeg er med mannen og kompisene hender det at jeg går hjem litt tidligere. Jeg bryr meg ikke om de er informert om jeg kommer.

Jeg trenger at andre vet at jeg kommer (litt sosial angst kanskje), jeg hater å føle jeg trenger meg på.

Nå ringte han andre kompisen (en jeg kjenner litt og jeg tok tlf fordi samboeren var ute med søpla) og kompisen lurte på hvordan buss de skulle ta, jeg skjønte på ham at det ikke var i tankene at jeg skulle bli med en gang.

Jeg bryr meg kanskje litt vel mye om folk vet at jeg kommer, men jeg har ikke vært sammen med kjæresten min veldig lenge og må "psyke" meg opp når jeg skal henge med ukjente. Dette vet han utrolig godt, men likevel glemte han å informere de andre om at jeg kommer.

De to gutta vet at hverandre kommer, men altså ikke at jeg skulle bli med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som forundrer meg er at du skriver at du er så himla forståelsesfull i begynnelsen av innlegget ditt. Men når alt kommer til alt slår du deg vrang pga en filleting? Hvorfor?

Kjæresten din har tatt det som en selvfølge at du skulle være med ut, og hvorfor i all verden skal han da ringe rundt til kompisene og si at 'ja du forresten, "Frida" blir med oss ut'? Det ville bare vært rart!

Vær glad du er en han vil ha med seg ut :)

Opp med leppa, kle på deg, gå ut og kos deg med gutta! Synes du er heldig jeg ;)

Anonymous poster hash: 59400...ed4

• Liker 3
Skrevet

Toughen up:-) Du kunne jo bare sagt "VI tar buss det og det, blir hyggelig å hilse på dere".

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Samboeren min går et veldig krevende studie, og de siste to-tre måneden har han gjerne sittet på skolen fra 08-21 hver dag, inkludert helger. Jeg har kun vært støttende (dette er han enig i, han har rost meg for dette ofte), aldri klagd på at han er sent hjemme eller at vi har lite tid til hverandre, jeg har derimot oppmuntret ham til å ta en øl med gutta etter ferdig økt eller å dra på guttekveld.

Jeg har eksamenstid selv, men ikke like ekstensiv som ham, så jeg har lagt litt meg selv til side for å etterkomme ham. Jeg er hjemme ca 4-5 om kveldene, rydder leiligheten, lager kveldsmat og tar imot ham med åpne armer. Jeg har ikke sagt et kvekk om noe negativt, selv når han har vært kjempestressa og litt på edge, jeg har svelgt ganske mange kameler for å si det sånn.

Så har det seg at vi begge har snakket mye om at vi gleder oss til dette er over, for da har vi tid til å være kjærester igjen. Så jeg har gledet meg mye til i dag, fordi vi snakket om å gå ut og bare ta en øl sammen.

Så viser det seg at han også har avtalt med en kompis jeg ikke kjenner. Greit nok, jeg tenkte at det går greit. Men han har ikke sagt til denne kompisen at jeg kommer, og i tillegg har han bedt en annen kompis. Jeg føler jeg blir "hu dama som blir med på guttekveld" og har alltid hatt enorm respekt for vennekvelder, og vil gjerne føle at gutta vet at jeg kommer og at jeg er velkommen og inkludert.

Jeg sitter her nå og nekter å bli med fordi jeg synes det er så ubehagelig, jeg synes det er dårlig gjort at han FREMDELES ikke har sagt jeg skal bli med (han sier "det går bra, jeg tenkte jo å ha med deg hele tida") og jeg har ikke lyst til å bli "damepåheng".

Hva synes dere?

Vel, men siden du setter ham og hans eksamener foran dine egne og tilrettelegger for ham, så blir det jo til at heller ikke han tenker at det er så farlig med deg. Det blir til slutt at man ikke setter pris på de der selvutslettende menneskene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg ts. Han kunna ha prioritert en kjærestekveld med deg.

• Liker 9
Skrevet

Først tenkte jeg at du overreagerer, men så leste jeg at dere ikke har hatt en kveld alene sammen på 3 mnd. og det blir 3 uker til neste gang, og da synes jeg det er ganske idiotisk at han ikke prioriterer deg. Men samtidig har du nok lagt opp til det selv ved å tilrettelegge så til de grader.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens. Jeg forstår begge sidene.

Mulig jeg har gjort meg selv en bjørnetjeneste ved å tilrettelegge så mye, men jeg vil jo gjerne være en god kjæreste også, han er en fantastisk kjæreste når vi først er sammen.

I vennegjengene mine har jeg alltid vært vant til at man sier ifra dersom man skal ta med kjæresten, det er ikke vanlig at en av gutta plutselig dukker opp når vi jentene har avtalt å møtes ute. Dette er altså ikke kjæresten min vant til, men dette er ikke første gangen vi har snakket om dette, sikkert derfor jeg reagerer ekstra kraftig.

Hadde bare virkelig gledet meg til en kveld med ham, og jeg syntes virkelig det var greit at kompisene skulle være med, men når det viste seg at det ikke var de som ble med på "vår kveld" men jeg som ble med på deres så blei jeg veldig lei meg.

Jeg kan ikke noe for det.

Og nei, det ble ingen tur ut på meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, du har lært nu da at du bør ikke drive og tilrettelegge for ham og være så mye bakkemannskap for ham, sett deg selv først bittelitt. Det fortjener du.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, du har lært nu da at du bør ikke drive og tilrettelegge for ham og være så mye bakkemannskap for ham, sett deg selv først bittelitt. Det fortjener du.

Tusen takk :) Bakkemannskapet går herved ut i ferie fra...bakkemannskaping... eller noe :P

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk :) Bakkemannskapet går herved ut i ferie fra...bakkemannskaping... eller noe :P

Du kan begynne med hekken. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir lei deg! MEN, du må jo kunne snakke med kjæresten din om dette.. Og du må slutte å være en tøffel. Tror bare ikke gutter tenker like mye over slikt som jenter gjør. Det er veldig typisk kjæresten min å legge masse planer etter endt eksamenstid som ikke innebærer meg, og da sier jeg i fra at jeg blir lei meg og føler meg tilsidesatt. Man blir ikke en dårlig kjæreste av å kreve noe tilbake.

Anonymous poster hash: 5b800...21b
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk folkens, jeg har snakket med kjæresten min og han legger seg flat. Jeg er fremdeles lei meg og skuffa, men orker ikke dra det ut fordi jeg tror han har skjønt det nå.

Så nå får vi bare se om han har lært, er vel ikke noe annet å gjøre :)

Takk igjen!

Gjest celine
Skrevet

Flott at du tar plassen din :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...