Gå til innhold

Tenåring som ikke vil ha klemmer o.l.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tenåringsdatter og hun vil ikke ha klemmer e.l., spesielt i offentlighet.

Jeg er en person som vil gi klemmer til barna mine, som f eks en hadet-klem og da blir jo det som oftest gjort i offentlighet/foran venner o.l.

Jeg kan ikke huske at mine foreldre gjorde dette med meg, så derfor gjør jeg dette med barna mine. I går ble det en diskusjon om dette mellom meg, datteren min og samboeren min. Og da nevnte jeg dette og han sa at mine foreldre virket/virker kalde når det gjelder å vise følelser. Så for meg er dette veldig viktig å vise ovenfor barna mine. Og datteren min ble sint på meg fordi jeg sa dette, fordi hun vil ikke ha det og jeg følte meg rett og slett såret.

Jeg ligger sikkert mer i det enn det det var, men jeg kan ikke bare slutte med det. Jeg har vært sånn mot barna mine hele livet, så det er "innebygget" kan man si...

Flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: deab5...aa0
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg syns du skal respektere datteren din på dette punktet. Jeg skjønner du bare mener det godt, men det vil virke mot sin hensikt om hun ikke setter pris på det. Det er ikke alle som er like komfortable med klemming og det må du ta hensyn til.

• Liker 24
Gjest Blomst83
Skrevet

Hun er tenåring,og det der er en fase de fleste går i gjennom. Jeg husker i hvert fall med meg selv at jeg hadde en periode hvor klemmer etc var uaktuelt ute i den offentlige.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes du skal respektere din datters ønsker. En påtrengende klem er ikke annet enn akkurat det, påtrengende.

Hilsen en som ikke er så glad i klemmer.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

lol ingen liker å bli tadd på

Anonymous poster hash: e1a13...b19
Skrevet

Jeg tror veldig mange tenåringer går gjennom en periode hvor de er sånn. Du er nødt til å respektere hennes grenser.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er enig med New_Girl

jeg hadde selv en periode hvor jeg ikke ville ha klemmen, derimot av en alder av 27 år tar jeg gjerne imot en klem fra alle og en hver, men jeg starter aldri initiativ til å ta klemmer.

i min familie var vi ikke klemmere, vi hatet nok hverandre mer en vi var glad i hverandre :fnise:

Anonymous poster hash: 06c82...80b
Skrevet

Er selv tenåring, og jeg synes det er litt kleint å klemme mamma offentlig. Tror det er sånn blandt oss fleste unge.

Skrevet

Du virker i overkant sensitiv.

Ting forandrer seg når man blir tenåring, og man får behov for mer avstand og selvstendighet.

Det kan føles noe trengende, dersom noen "krever" nærhet når man ikke føler for det.

Hun er jo ikke en liten 3-åring lengre.

Her mener jeg det er hun som har rett, og du som må respektere hennes "grenser".

Husker jeg lenge bare var åpen for "klemmer" fra en eventuell kjæreste, ikke fra noen andre.

Skrevet

Sånn var jeg før. Hatet klemmer, og synes at mamma var superteit. Nå, i en alder av 23, elsker jeg klemmer og kunne godt sittet i mammas armkrok i flere timer :)

Jeg tror det er best du lar datteren din bestemme hvor intimgrensene går. Hun er i "den alderen".

Skrevet (endret)

Det er nok bare en fase, skal du se :jepp:

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg må respektere hennes grenser og det gjør jeg jo. Det var bare litt vanskelig å høre det i går og samtidig så er jeg ganske sensitiv på diverse områder, så derfor følte jeg meg såret.

Jeg får håpe det bare er en fase og at meg og hun ikke blir som meg og mine foreldre ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herre fred, du overdriver noe veldig.

Jeg er ingen klemmer, men har et svært godt forhold til foreldrene mine for det.

Anonymous poster hash: 6ef8d...51d
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig vanlig i tenår, og jeg synes du skal respektere hennes ønsker.

Anonymous poster hash: 6c8ae...c46

Skrevet

Tenåringer er snåle. En av de tingene som de fleste er igjennom er en fase hvor de ikke vil klemme mor og far, spesielt ute blant folk. Det er helt greit, tenker jeg. Min tenåring er vanligvis veldig grei, men klemme meg ute blant folk, det vil han ikke. Men om noen år... ;)

Skrevet

Som med all annen fysisk kontakt, skal en klem føles godt for begge parter. Om en av partene føler seg ukomfortabel er det ikke greit. Jeg er faktisk sånn at jeg ganske enkelt ikke liker fysisk berøring av hvem som helst, og det forventer jeg at folk respekterer. Jeg kan godt gi en klem til besteforeldre, tanter, osv om det er lenge siden jeg her sett dem, for da blir jeg ofte så glad av å se de at jeg vil uttrykke det med en klem. Foreldrene mine som jeg derimot ser ofte, gjerne et par ganger i uka, gir jeg bare klem en gang i blandt. Jeg synes rett og slett ikke det er komfortabelt. Min søster er tvert motsatt, og klemmer alltid foreldrene våre når de treffes, og hun skal alltid klemme på meg og. For min del ødelegger det mye av gleden med å se henne når jeg blir tvunget til å klemme på henne.

Dette høres kanskje rart ut for de som har et "normalt" forhold til fysisk berøring, men for meg er det er stort problem. Jeg hater store sammenkomster der jeg må gi klem til alle jeg ser både når vi treffes og når vi skal dra. Jeg blir rett og slett uvel.

Må bare legge til at den eneste jeg trives med å ha fysisk kontakt med hele tiden er samboeren min, også vil jeg tro at jeg vil føle det på samme måte med barnet jeg har i magen nå. Jeg er ellers meget oppegående, og knytter mentale og følelsesmessige bånd til andre mennesker slik som normalt. Jeg tipper at det er en fase din datter går gjennom, men det kan være at hun vil ha det på samme måte i voksen alder. Uansett må du rett og slett bare respektere det. Jeg unngår folk som absolutt skal ta på meg, og det vil bli trist for deg om datteren din må gjøre det mot deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herre fred, du overdriver noe veldig.

Anonymous poster hash: 6ef8d...51d

Kanskje, men mine foreldre er ikke av sorten som viser følelser. Når jeg var tenåring, så var dette noe jeg savnet veldig mye fra foreldrene mine. Så fikk jeg egne barn og ville ikke bli som dem. Men jeg lar tenåringen min være i fred hvis hun ønsker det. Diskusjonen i går var tåpelig og det tenker man ikke på når står midt i det.

Gjest Liss84
Skrevet

Jeg er 25 og liker heller ikke klemmer. Bare fra gubben. Men når jeg møter venninnene mine så gir vi aldri klem. Ingen av oss har vel behovet for det :P

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Det er ikke alle som liker klemming ikke noe galt i det.

Jeg er er heller ikke noe glad i klemming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...