Gjest GreenSky Skrevet 17. juni 2004 #1 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg skal lage pasta med kjøttsaus, tenkte jeg. Er veganer selv, så jeg har jo egentlig ikke peiling. Kan steke kjøtt og sånn, da. MEN jeg har altså hørt at karbonadedeig smaker bedre en kjøttdeig. Imidlertid skal jeg ha en del krydder og urter i sausen, så kanskje jeg smaksmessig ikke trenger å ha karbonadedeig i likevel? Eller hva gir best smak? Det er jo ikke jeg som skal spise det, så for meg spiller det ingen rolle, men vil jo gjerne at vennene mine som kommer på middag skal få en best mulig smaksopplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2004 #2 Del Skrevet 17. juni 2004 Karbonadedeig har mindre fett, og er derfor litt tørrere. Samtidig er kjøttsmaken litt mer framtredende, synes jeg. Hva du velger, er vel ikke så veldig viktig akkurat i det tilfellet. (men hvorfor ikke lage grønnsakspasta til dem i stedet? Det er mye bedre, og de fleste har godt av å få utfordret smakssansene sine). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #3 Del Skrevet 17. juni 2004 Karbonadedeig har mindre fett enn kjøttdeig og er derfor magrere (og tørrere), men det er jo fettet som gir smak så kjøttdeig smaker bedre. Jeg foretrekker selv kjøttdeig, og selv med masse krydder og chili merker jeg godt forskjell. Men det er jo smak og behag da så det vil sikkert være delte meninger blandt dine venner også, så da er det egentlig det samme hva du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. juni 2004 #4 Del Skrevet 17. juni 2004 (men hvorfor ikke lage grønnsakspasta til dem i stedet? Det er mye bedre, og de fleste har godt av å få utfordret smakssansene sine). Sant nok, men to av dem er allergiske mot alt jeg liker av grønsaker, så jeg måtte ha laget to "versjoner" uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. juni 2004 #5 Del Skrevet 17. juni 2004 Og siden jeg hvar vært veggis siden jeg var 8 år gammel, vil jeg liksom vise at jo'a, jeg kan lage mat med kjøtt i jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #6 Del Skrevet 17. juni 2004 Og siden jeg hvar vært veggis siden jeg var 8 år gammel' date=' vil jeg liksom vise at jo'a, jeg kan lage mat med kjøtt i jeg også. Spaghetti med kjøttsaus er bankers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. juni 2004 #7 Del Skrevet 17. juni 2004 Da blir det kjøttdeig! Takk, jenter! :kysse: Er det foresten noe forskjell i smak på kjøttdeigsortene/produsentene? Altså den billige sorten vs. "vanlig" pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #8 Del Skrevet 17. juni 2004 TV2 Hjelper Deg gjorde en test for noen år siden hvor Nordfjord og Slakter'n vant (disse to var også de billigste), mens Gilde og Ringstad kom sist. De testet ikke smak da, kun fett-, salt- og vanninnhold og pris. Jeg merker ingen forskjell i smak på noen av de merkene jeg har prøvd, så jeg ser ikke på merket når jeg kjøper kjøttdeig, bare tar den med lengst holdbarhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #9 Del Skrevet 17. juni 2004 Lykke til da Et lite tips: kjøttsausen blir ekstra god med litt kanel i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #10 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg syne skjøttdeig fra pakke smaker bedre enn den som kommer i "pølser". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #11 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg syne skjøttdeig fra pakke smaker bedre enn den som kommer i "pølser". Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #12 Del Skrevet 17. juni 2004 Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 17. juni 2004 #13 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg sverger til karbonadedeig, så sant jeg får tak i uten å ruinere meg. (Dvs Rema...) Jeg synes den smaker bedre, og når jeg steker den lukter det kjøtt. Kjøttdeigen lukter.. Ja faen om jeg vet, men ikke innbydende i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2004 #14 Del Skrevet 17. juni 2004 Den ferske kjøttdeigen som du får på Spar butikkene er den aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #15 Del Skrevet 17. juni 2004 Det aller beste er fersk kjøttdeig. jeg syns karbonadedeig smaker lite, og det samme gjør vanlig kjøttdeig (dessuten lukter den vanlig så grusomt vondt når du åpner pakka). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #16 Del Skrevet 17. juni 2004 (dessuten lukter den vanlig så grusomt vondt når du åpner pakka). Er pga at den er pakket i "beskyttet atmosfære" for å øke holdbarheten. La den lufte seg litt, så går det over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #17 Del Skrevet 17. juni 2004 Jepp, alt kjøtt som er vakuum-pakket lukter sånn, det er ingenting galt med kjøttet, det bare er slik. Som Poirot sier, la den luftes litt før du bruker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå