AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Vi har fått tilbud fra en oppdretter om å være forverter for ei 3 år gammel tispe. Avtalen går ut på at de vil ha et kull til på henne så er hun vår. Noen som har vært eller er forverter og kan anbefalle eller fraråde og hvorfor? Anonymous poster hash: 6d938...53e
Gjest pærecider Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Vi har fått tilbud fra en oppdretter om å være forverter for ei 3 år gammel tispe. Avtalen går ut på at de vil ha et kull til på henne så er hun vår. Noen som har vært eller er forverter og kan anbefalle eller fraråde og hvorfor? Anonymous poster hash: 6d938...53e Er forvert selv, og angrer ikke, sitter med verdens skjønneste lille Fjomp i armen i skrivende stund. Det som er viktig er at dere har en ordentlig avtale med skriftlig kontrakt. At oppdretter er seriøs og har et godt ord på seg er viktig. Jeg var heldig med Fjompens oppdrettere, de er ærlige og ordentlige mennesker. Har hørt om en del merkelige oppdrettere og om forverter som har blitt lurt. Så sørg for en ordentlig avtale. Det er og mulig å avtale en prøvetid først, det gjorde jeg med Fjompen, skrev under på en prøvetidskontrakt før jeg bestemte meg for å bli forvert. Er en fin måte å skaffe seg hund på, og ofte får man jo de beste individene som er verdt å avle på.
Frisørdama Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Bare pass på å ha kontrakt..!! Og prøvetid er lurt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Så lenge du har et godt inntrykk av oppdretter, og får en god, detaljert kontrakt som tar hensyn til alle eventualiteter, så er det kjekt å være forvert. Særlig når man får overta en voksen, "ferdig" hund. Kontrakten bør inneholde: Hvem skal stå for hvilke utgifter? Forsikring, egenandeler, helsetester, utstillinger, prøver. Normalt tar oppdretter alt som har med avl å gjøre, mens forvert betaler all daglig drift av hunden, som for, veterinærforsikring, etc. Hvis livsforsikring, hvem får denne? Når er siste frist for kull på hunden før den blir overført til forvert? Hvem betaler omregistrering? Hva hvis hunden blir syk og ikke kan ha flere kull, skal forvert betale noe for hunden da? NKK sin forvertskontrakt er et fint utgangspunkt, men den har IKKE med noen informasjon om hva som skal skje om kull blir uaktuelt (ved sykdom, sterilitet osv), så det er viktig å føye på selv. Anonymous poster hash: 8bfb7...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå