Gå til innhold

Holder det med 32 tommers TV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er de for små? Jeg har en liten stue og vil ikke at den skal ta for stor plass, ser heller ikke så mye TV, men er greit å ha.

Noen som vet om de kommer innpakket i eske med hånddtak slik at jeg kan bære den hjem?

Anonymous poster hash: 6f926...a90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare bra med liten TV i en liten stue - når man sitter nærmere TVen blir det bare vondt å se på en som er for stor. Ikke sikker på om alle kommer med håndtak, noen av dem gjør det hvertfall! Spør i butikken.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal satse på å bære den hjem med mindre du bor rett ved butikken. Jeg har en 32-tommer og broren min måtte hjelpe meg å bære den inn i leiligheten. Jeg syns store tv-er er harry.. med mindre man har en stor stue. Min leilighet er bare på 40 kvm så noe større enn 32 tommer hadde sett teit ut.

Anonymous poster hash: 7946e...887
Skrevet

I dag virker 32" ganske smått, men det er ikke så alt for lenge siden det var mer enn stort nok for en hver stue.

Hvor langt unna TV'en skal du sitte?

Skrevet

Har 32'' i stue nr 1 og 42'' i stue nr 2.
32'' blir mest brukt! Er akkurat passelig størrelse for stuen. Verken for lite eller for stort. :-)

AnonymBruker
Skrevet

I dag virker 32" ganske smått, men det er ikke så alt for lenge siden det var mer enn stort nok for en hver stue.

Hvor langt unna TV'en skal du sitte?

5 m kanskje? Har en toreom på noen og 50 kvadratmeter

AnonymBruker
Skrevet

5 m kanskje? Har en toreom på noen og 50 kvadratmeter

5m unna tven? Da syns jeg det er for lite.

Vi har 42 på to tver, og sitter ca 3-5 m fra.

Men er jo en smakssak da :)

Anonymous poster hash: b9374...191

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten stue og sitter bare to meter fra TVen. Eksen min fikk overtalt meg til å kaste min gamle TV mot at han kjøpte ny TV i bursdagsgave. Tror dere ikke den idioten kjøpte en 48" TV på salg slik at jeg ikke kunne levere den tilbake! Det er så flaut å ha et monster som tar hele stuen...... Når jeg får råd skal jeg kjøpe en 30".

Anonymous poster hash: e8761...161

• Liker 1
Skrevet

Vi sitter 4m unna, da er 65" akkurat passe til film. Hadde vi ikke vært så filmentusiaster kunne vi nok godt ned til 55"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter i overkant av 2,5 meter unna TV'en min og er kjempefornøyd med å ha 42" :wow: Den ser absolutt ikke dominerende ut i rommet, kanskje det er på grunn av høy takhøyde? Tenker at møbleringen forøvrig, planløsning osv også er viktig. Har sett noen stuer hvor TV'en er totalt dominerende og er enig i at det er ganske harry. I følge Elkjøp har vel "folkestørrelsen på TV'er" gått opp til 46 tommer nå? Da bør man ha ganske stor stue.

Jeg ser veldig lite på TV, men bruker TV'en mye til film i 1080p-oppløsning, og da hadde det vært litt trist med en liten 32" HD-ready TV...

Anonymous poster hash: 1f9a7...bdb
Skrevet

Jeg har båret min 32" gjennom to bydeler i Oslo pga. flytting så jeg vil tro at du fint klarer å få den med hjem alene TS..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange innspill, tror det blir en 32 tommer`s, da får jeg den med meg hjem også ;)

Skrevet

Tv'ene er mye lettere om dagen. Jeg klarte helt fint å bære min nye 46" led inn selv (sitter under 3 m fra tven, hehe), men min gamle 50" plasma måtte man være to til å bære, og selv da var det et problem.

Skrevet

Har 55" og kunne ikke tenke meg å gå ned på størrelse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 55", og jeg synes det begynner å bli lite.

• Liker 2
Skrevet

Som andre er inne på er det nok smak og behag og hva du selv legger vekt på som bør spille en rolle for min del hadde den blitt alt for liten. Vi hadde 32 med en gang vi flyttet inn i leiligheten her, med 3-4 meter fra sofa til tv og jeg følte jeg måtte sitte med forstørrelsesglass. Tv og film titting ble utrivelig, i dag er typen glad for at vi gjekk til innkjøp av en 55 tommer som jeg maste meg til. Fyrstikk mennesker i lupe form er ikke så kult å se på under en bra film. Men du legger vekt på andre ting en meg så da antar at for deg er den vel grei nok.

Gjest Enhjørning
Skrevet

Jeg hadde vært fornøyd med en 32" (så lenge det ikke er ekstremt lang avstand mellom sofa og tv) men aldri i livet om kjæresten min hadde gått med på det når vi flytter sammen :fnise: Er vel litt smak og behag også.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Husker det var fest i heimen den gang vi fikk oss en 28" ;)

Vi har 42". Mannen synes det for lite, jeg synes det er passe.

Skrevet
  • Anbefalt TV-størrelse (veiledende)

Seeravstand Skjermstørrelse

0,5-1 meter 32-37 tommer

1-2 meter 37-42 tommer

2-3 meter 42-46 tommer

3-4 meter 46-50 tommer

4-5 meter 50-55 tommer

5-6 meter 55-60 tommer

6 meter + 60-75 tommer

(Kilde: Audun Hage, Lyd og Bilde)

I følge denne anbefalingen er 32" for lite. Men det er jo smak og behag også.

Jeg ser ikke så godt, så jeg liker stor TV.

• Liker 1
Gjest Knuse
Skrevet (endret)

.

Endret av Knuse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...