Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi eier et hus, som vi tenker på å leie ut til et firma.

Men jeg har søkt litt på nette ang dette men finner ikke så mye.

Jeg har veldig lyst å få tilbakemelding fra andre i samme sitvasjon.

Det er mange tinger som dukker opp,

jeg tenker på om det skal være møblert ? inkludert tv / internett / strøm ?

hvordan kan vi regne pris ? hvor lenge er det vanlig å leie ut ?

Og selvfølgelig det økonomiske av det .

Jeg vet at man må skatte av det.28 % Men har hørt at vist du leier det ut fra sommer til sommer å flytter inn igjen, da trenger man ikke å skatte av det ?

kanskje litt rotete skrevet :/ Men blir veldig glad for svar .

kommer helt sikkert på spørsmål etterhvert også :)

Anonymous poster hash: b3199...7fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg tenker på om det skal være møblert ? inkludert tv / internett / strøm ?

Det enkelste for et firma er selvsagt å slippe å forholde seg til noe av dette. Det vil være mer attraktivt om noe eller alt er inkludert.

Jeg ville dekket interentt og satt opp at strøm blir lagt på toppen av husleien, altså at abbonnementet står på dere, men dere viderefører kostnaden. Enklest for firmaet.

TV kommer litt an på hvem som skal bo der. Jeg hadde holdt det utenfor og sagt at det var mulig å legge opp/komme til enighet om. Enten så skaffer den som bor der noe selv, eller så gjør dere som med strømmen.

Møblert er som regel og å foretrekke, med mindre de som flytter inne er en familie som skal bo der i 2 år og har med seg flyttelass.

hvordan kan vi regne pris ? hvor lenge er det vanlig å leie ut ?

Pris: Her må dere bare se på nivået i området, og så klart utgiftene dere har slik at regnestykket går i pluss for dere.

Lengden kommer jo an på firmaet, men løpende med 3 mnd oppsigelse er jo vanlig for privat. Jeg har det mot firmaet jeg leier ut leilighet til.

Og selvfølgelig det økonomiske av det .

Jeg vet at man må skatte av det.28 % Men har hørt at vist du leier det ut fra sommer til sommer å flytter inn igjen, da trenger man ikke å skatte av det ?

Det er vel ikke helt riktig.

Først så er det 27% fom. 2014

Dernest er du skattepliktig når du passerer 20 000 kr/år, med mindre du bor i boligen selv (og din halvdel er "verd" mer enn den du leier ut).

Men jeg tror det var noen regler mange år tilbake som sammenfaller med slik du skriver, men slik er det ikke lengre.

Fant noe her:

http://www.dinepenger.no/regler/slik-faar-du-skattefri-utleie/10032923

ANNEN SKATTEFRI UTLEIE

* Utleie av hele egen bolig for mindre enn 20.000 kroner i året.

Når du leier ut hele boligen din, kan du leie ut skattefritt for inntil 20.000 kroner i året. For eksempel hvis du leier ut mens du er på langtidsferie.

Denne regelen erstattet den gamle regelen om at du kunne leie ut hele boligen inntil halve året skattefritt.
Endret av ekkoet
Skrevet

Det som er vanlig er at Internett og TV er inkludert, gjerne med lisens. Strøm kommer ekstra.

Stort sett fullt møblert, men det går gjerne an å bli enige om.

AnonymBruker
Skrevet

Her i området så betaler hvertfall firmaene mer for å leie enn privatpersoner gjør.

Anonymous poster hash: 2d1a9...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Kan underholdnings firmaet mitt få plassen?

Anonymous poster hash: 7c5e5...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...