AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har fått inntrykk av at det er så mange bilister som hater folk på sykkel. Greit nok at man må være litt mer forsiktig, og at de kan være et irritasjonsmoment. Men fra dere bilføreres perspektiv, har dere noen positive inntrykk eller tanker om at flere og flere begynner å sykle? Anonymous poster hash: 84b69...5e1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Det er jo bra for miljøet da, og helsa til dem som sykler.. Men er det noe særlig mer som er positivt med syklister i trafikken egentlig? Anonymous poster hash: 6a50e...ee0 1
Hypnotica Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Noen er hotte i sykkelshorts og freshe jakker 1
KaDust Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Eneste jeg kan komme på er at de sparer miljøet og får bedre helse. Generelt har jeg ikke noe i mot syklister da, bare de som ikke følger reglementet. 1
Agape Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 De ser litt alien aktige ut, fra fremtiden der de skyter fart i drakt og med smale shades. 3
Chanchan Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Synes alt er positivt med syklister bortsett fra når de sykler i veien når det er sykkelsti tilgjengelig! Alt annet er bare superfint, sparer miljøet for masse dritt
Sølvrosen Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Synes alt er positivt med syklister bortsett fra når de sykler i veien når det er sykkelsti tilgjengelig! Alt annet er bare superfint, sparer miljøet for masse dritt Noen ganger sykler syklister i veien der det er sykelsti fordi det ikke er en brukbar sykkelsti. For eksempel hvis det er en gang og sykkelvei og syklisten kjører over 20 km/t eller den avbrytes hele tiden av veier og avkjørsler eller forsvinner i ingenting. Eller hvis det er et sykkelfelt som bare er 20 cm bredere enn styret ved en vei med fartsgrense på 50 km/t. Eller hvis sykkelveien er på venstre side av veien og syklisten skal svinge til høyre om 100 m. Det er lurt om bilister kan prøve å se hvorfor syklistene sykler i veien, for da er det flere som kan få politikerene til å bygge brukbar infrastruktur Endret 2. juni 2014 av Sølvrosen 5
Alina X Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Noen ganger sykler syklister i veien der det er sykelsti fordi det ikke er en brukbar sykkelsti. For eksempel hvis det er en gang og sykkelvei og syklisten kjører over 20 km/t eller den avbrytes hele tiden av veier og avkjørsler eller forsvinner i ingenting. Eller hvis det er et sykkelfelt som bare er 20 cm bredere enn styret ved en vei med fartsgrense på 50 km/t. Eller hvis sykkelveien er på venstre side av veien og syklisten skal svinge til høyre om 100 m. Det er lurt om bilister kan prøve å se hvorfor syklistene sykler i veien, for da er det flere som kan få politikerene til å bygge brukbar infrastruktur Gir det dem likevel noen rett til å sykle på rødt,lage kø for bilistene,krysse brått og annet de pleier å gjøre når de sykler på veiene? Jeg sykler selv,bare så det er sagt. Sykler i sykkelsti eller på fortau, jeg mener at hvis man skal sykle på samme vei som bilene,må man kunne holde den samme faren og følge de samme reglene. Dvs at man sykler IKKE på rødt og svinger IKKE uten å vise signal til at man skal svinge. Jeg sykler på fortau fordi jeg føler meg ikke trygg blandt biler da jeg er litt fersk når det kommer til å sykle i Oslo. Det verste er disse med smale briller ja,hel gul vest, og sånn kameradings på hjelmen. De råsykler og holder ikke regler, de er en fare for seg selv og andre....har flere ganger holdt på å kræsje med en av disse idiotene som tydeligvis ikke skjønner at man kan ikke leke Tour de france midt i Oslo....
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Ser noen skrev det blir mindre kø.. de LAGER kø. Man tør jo ikke kjøre forbi de, om det er en uoversiktlig sving osv. Jeg mener de skulle vært påbudt å sykle på fortauet, da de lager mye farlige situasjoner mtp. bilister som vil kjøre forbi... det eneste positive er at det er bra for miljøet. Men mer enn det er det neppe. Anonymous poster hash: c6d2f...4a6 5
Antlers Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Vel... Hvis jeg først skal krasje inn i noe så er jo en syklist mykere enn en annen bil Det er mye som er positivt med sykling, men jeg synes egentlig det er en uting langs bilveier. Ja til flere sykkelfelt!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Ser noen skrev det blir mindre kø.. de LAGER kø. Man tør jo ikke kjøre forbi de, om det er en uoversiktlig sving osv. Jeg mener de skulle vært påbudt å sykle på fortauet, da de lager mye farlige situasjoner mtp. bilister som vil kjøre forbi... det eneste positive er at det er bra for miljøet. Men mer enn det er det neppe. Anonymous poster hash: c6d2f...4a6 Hvem lager kø, sa du? Anonymous poster hash: a29ce...a9e 3
Gjest iGirl Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Jeg blir glad av å se spreke mennesker på sykkel ute i trafikken. Det er fresht!! 1
Kontormus Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Nei, de lager kø. Der de er. Sikkert fint, og mindre kø på de store veiene, der de ikke kan sykle. 1
dillyduzit Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Hvem lager kø, sa du? Anonymous poster hash: a29ce...a9e 2
Blod Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 De forurenser ikke og helsemessig er det bare bra å sykle 1
Alina X Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 (endret) Hvem lager kø, sa du? Anonymous poster hash: a29ce...a9e Vel....de fleste bilene er det plass til 5 personer i. 5x12=60 så egentlig så trengs det vel strengt tatt bare 12 biler for frakte 60 personer mot 60 sykler(eller 30 hvis vi tar det slik at fok har baggasjebrett og at de sitter 2pers pr sykkel) Just sayin... Endret 3. juni 2014 av Alina X 1
søtpai Skrevet 3. juni 2014 #19 Skrevet 3. juni 2014 Jeg liker syklistene som svinger inn på fortauet når de ser at det er en del biler bak dem. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #20 Skrevet 3. juni 2014 Brune syklistben og armer er hot! Anonymous poster hash: 45aee...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå