Polly Ester Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har lyst til å prøve hvordan det er å ha mac, uten å bruke tusenvis av penger på å kjøpe en mac... Fikk tips fra broren min å prøve en avbildning av mac (eller os x heter det vel?) uten å fjerne Windows. Jeg har lastet ned VMware player. Noen som vet hvordan jeg bruker den for å installere et annet OS over Windows? Og hvordan det funker dersom jeg skal bruke det? Og hvordan det funker dersom jeg ikke liker det og vil gå tilbake til Windows?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Aner ikke hvordan man gjør det, men du kan jo eventuelt teste en på f.eks eplehuset eller elkjøp eller no sånt? Anonymous poster hash: fcfb2...a06
Lea2 Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Så vidt jeg vet kan du ikke installere OSX på annet enn mac.. dvs jeg tror ikke du får kjøpt OSX til slikt bruk. Støtter forslaget om å teste i butikken eller hos noen du kjenner som har mac. Det er ikke store forskjellen, men tar litt tid å vende seg til. 1
Polly Ester Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2014 Jeg kunne sikkert testet, men jeg ønsker å prøve det ut litt mer enn bare et par minutter og begrenset slik det er på f.eks Elkjøp. Jeg fant noe info om det på nettet etter at jeg postet første innlegget, men jeg lurer på om det koster penger å bruke dette, så om noen vet om noe annet enn vmware for å gjøre om pc'n til mac? Får nok muligens ikke installert osx på windows, men det finnes kanskje sånn type avbildninger, sånn som vmware gjør?
ekkoet Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 om du kjører en virituell maskin i vmplayer så åpner du opp/laster inn det man kaller et "image". Dette imaget inneholder da en installert versjon av OSet du ønsker å kjøre. Problemet er at du egentlig må/skal ha lisens for OSet, dvs at du egentlig må kjøpe det for å kjøre det på en virituell maskin. Har brukt vm-player endel, men ikke for osx så vet ikke hvordan det vil funke.
Polly Ester Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2014 Ah... takk, da tror jeg at jeg forstår. Jeg lastet ned spilleren, men da jeg fikk beskjed om kjøre cd-innstalleringen eller iso-filen, og det hadde jo ikke jeg... Så da må jeg enten være kreativ eller kjøpe det da... Det blir litt sånn som at VMplayer blir som en sandbox da?
ekkoet Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Stemmer. Det går noen armer ut av sandkassen, du får bla tilgang til nettverksgrensesnittet slik at du får den virituelle maskinen din på internett. Du kan og dele mapper med vertsmaskinen. Selvsagt arver den slike ting som mus, tastatur og gjerne lydkort fra vertsystemet..
Spaghetti Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har testet å virtualisere OSX med VMWare. Er ganske problemfritt, det finnes mange guider der ute. Det er jo bare et program du åpner, du har jo fremdeles Windows. Det kan være litt småtregt noen ganger, men ellers fungerer det som en vanlig Mac. Tenger ikke å kjøpe noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Eller kjøpe en mac,test den ut,og er du ikke fornøyd kan du heve kjøpet. Anonymous poster hash: 49be7...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå