Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte fram sambo og vi har en sønn sammen, på 5 år. Jeg skal ha hovedomsorgen, og vi har vært på megling, så jeg skal ha han 60/40.

Nå skal jeg flytte, men jeg har ikke råd. Jeg jobber kun deltid og har ikke utdannelse. Hva kan jeg få av hjelp og hvordan går jeg frem?

Noen som har peiling på dette?

Anonymous poster hash: 95819...a08
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Du søker etter en billig bolig du har råd til på Finn.no.

Prøv å finne noe som har god transportforbindelse til barnehagen/jobben din, men som kan være mindre sentralt for å få noe rimeligere.

2. Ha en plan for dagene du skal ha barnet hjemme. Det er positivt at dere deler 60/40 for da kan du skaffe deg en jobb i tillegg / fulltidsstilling og jobbe mer da barnet er hos faren.

3. Få oversikt over alle faste utgifter du har og lag et budsjett som passer din inntekt fra nå av. Kutt ut alt det nødvendige. Du kan leve litt romsligere om noen måneder når du har bedre kontroll og oversikt.

4. Pass på å endre skattekortet hvis dette blir påvirket av fordeling av fradragene mellom deg og exen.

Anonymous poster hash: ecb5e...1bf
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortell videre hvordan det gikk etter at du flyttet fram sambo. Hvor langt fram flyttet du ham? Er det aktuelt å flytte ham tilbake på et senere tidspunkt?

Anonymous poster hash: ed114...741
  • Liker 1
Skrevet

Ved lav inntekt, har du rett på bostøtte. Det får du når du har funnet et sted å bo. Det er ikke store beløpet, men litt er det. Sjekk Husbanken for bostøttekalkulator.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...