Gå til innhold

Snakker du i mobiltelefonen når du kjører?

LilleBille

Snakker du i mobiltelefonen mens du kjører?  

1. 1. Snakker du i mobiltelefonen mens du kjører?

• Ja - men bare i handsfree
      12
    • Ja
      39
    • Nei
      19

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen

Ja, hvis den ringer når jeg kjører så... Sjelden det. :)

Hvis folk ringer bare for å prate liksom, så sier jeg at vi heller kan snakkes senere. Hvis det feks er sambo som bare lurer på noe, så er det jo greit, tar jo bare 15 sekunder. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det absolutt verste jeg ser er folk som snakker i mobil uten handsfree når de kjører, eller skriver sms. Vet også om noen som for et års tid siden mista dattera si på 3-4 år pga av en idiot som ikke kunne vente med å skrive sms til han var ferdig med å kjøre. :evil:

Tenk dere om en gang til, dere som har svart ja. Kjenner det koker når jeg leser sånt. Egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at jeg bruker mobilen mens jeg kjører. Kjører veldig mye i forbindelse med jobben så det blir syndet endel. Skal jeg sende SMS stopper jeg. Har nok lest noen uten å stoppe bilen, men det er kun hvis trafikken er minimal. Venter helst til jeg har stoppet bilen. Skal kjøpe meg hands free nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er altfor trafikkfarlig å prate og holde telefonen samtidig som man kjører. Handsfree er greit, men jeg synes det beste er å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Ja det gjør jeg. Snakker ikke lenge, men svarer på telefonen hvis den ringer. Ofte sier jeg bare at jeg sitter i bilen og kan ringe opp igjen senere, kjører jeg på en veldig grei vei kan jeg snakke litt, er jeg på et sted med masse kryss og mye giring og mye å følge med på lar jeg den sotrt sett bare ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

I og med at jeg og simultankapasitet er to vilt fremmede, snakker jeg veldig sjeldent i mobil mens jeg kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg svarer når mobilen ringer. Handsfree bruker jeg kun på lengre turer - og når jeg selv skal ringe fra bilen. Syns ærlig talt dette er en av mange dustete lover - som ikke fungerer etter hensikten. Selsagt er det ikke helt ufarlig - men det er vel ikke mindre farlig å tukle med CD'er, stereoanlegget, spise, drikke, røyke og alt annet man tidvis sysler med i bilen...?

Ambi

:smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Interessant å se at så mange bryter loven. Tenk om alle skulle bryte lover de syntes var teite....

En dag var jeg på vei over fotgjengerfeltet, og femti meter fra var en en bil på vei uten antydning til å stoppe opp, selv om jeg var på vei over. Personen hadde så klart mobilen i hånda. Den dumme dama fikk nesten handleposen min i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Interessant å se at så mange bryter loven. Tenk om alle skulle bryte lover de syntes var teite....

Og etter å lest gjennom noen av svarene tror jeg folk ikke helt forstår hvorfor vi har slike lover. Det virker som om den verste synden er å få en bot. Ingen som tenker på at sannsynligheten for å drepe en tre-åring som plutslig løper ut i veibanen øker. Jaja, kjekt at så mange kan to ting på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Og etter å lest gjennom noen av svarene tror jeg folk ikke helt forstår hvorfor vi har slike lover. Det virker som om den verste synden er å få en bot. Ingen som tenker på at sannsynligheten for å drepe en tre-åring som plutslig løper ut i veibanen øker. Jaja, kjekt at så mange kan to ting på en gang.

Men gir man barnet saft dagen lang eller lar barna bruke sutteklut litt for lenge, se DA er man en skikkelig dårlig person som burde skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ikke så mye valg når man er nødt til å svare og handsfree`en er tom for strøm.

Dessuten er det noen av oss som ikke blir så distrahert av å snakke i mobil.

Jeg er ihvertfall mye "farligere" når jeg er veldig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Dessuten er det noen av oss som ikke blir så distrahert av å snakke i mobil.

Jeg er ihvertfall mye "farligere" når jeg er veldig trøtt.

I mitt tilfelle er jeg mer farlig når jeg blir blendet av andre biler...

(Men samtidig...om jeg skulle være så uheldig å miste kontrollen over bilen, så går det utover meg.. ingen sjans å treffe barn på de landeveier jeg kjører på,..)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
holder på med lappen' date=' og forstår ikke at noenn KLARER og snakke og kjöre samtidig. :-?[/quote']

Det gjorde ikke jeg heller da jeg skulle ta lappen. De aller første turene var det et ork bare at samboeren min pratet underveis. Jeg synes det var så stress og klarte ikke å forestille meg at det skulle bli lettere eller til og med gøy å kjøre bil. Jeg tok lappen i fjor sommer, altså ikke engang et år siden, men allerede nå ler jeg litt av meg selv når jeg tenker på hvordan det var da. Jeg elsker å kjøre bil og føler meg avslappet og trygg på mine kjøreevner. Du kommer dit du også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Man har ikke så mye valg når man er nødt til å svare og handsfree`en er tom for strøm.

.

Du må ha en veldig viktig jobb eller andre veldig viktige hendelser i livet, som gjør at du ikke kan vente med å ringe opp igjen til du har fått kjørt inn til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...