Gå til innhold

Snakker du i mobiltelefonen når du kjører?

LilleBille

Snakker du i mobiltelefonen mens du kjører?  

1. 1. Snakker du i mobiltelefonen mens du kjører?

• Ja - men bare i handsfree
      12
    • Ja
      39
    • Nei
      19

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til dere som også skriver sms (som mange jeg kjenner gjør): Ikke lenge siden en mann drepte en gutt på 3 år pga oppmerksomheten var rettet mot sms og ikke veien...

Ja, dette hørte jeg og. tragiskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hørte jeg og. tragiskt.

Ja, hvorfor ta sjansen? Jeg synes det er litt arrogant å snakke om at "jeg kan gjøre begge deler" eller at man MÅ være tilgjengelig. Det er ingen samtale som er så viktig at man må ta sjansen på at noe kan skje istedet for å helt enkelt kjøre til siden og ta telefonen da eller ringe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lappen, men bruker aldri mobilen når jeg øvelseskjører...klarer ikke det, er ikke så flink til å kjøre foreløpig :-? Kommer heller ikke til å bruke mobil når jeg får lappen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg får dårlig samvittighet hver gang, og prøver å begrense bruken så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med att det er arrogant og si jepp, klarer nemlig to ting på en gang!!! :evil: Det er bevist att oppmerksomheten blir svekket ved snakking i telelfon i bilen, og blir overrasket over att det faktisk er mødre her på forumet som så kjekkt sier de gjør det! Så lenge jeg vet att oppmerksomheten blir svekket, og att sjansen da er der for å havne i en ulykke som følge av dette, gjør jeg ikke det, selv om jeg også klarer å gjøre to ting på en gang! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMS-tasting mens man sitter bak rattet anser jeg som det farligste man kan gjøre med mobil i bil. Livsfarlig.

Ja, virkelig! Jeg taster aldri på telefonen når jeg kjører, og ringen aldri noen selv uten handsfree. Hvis jeg ikke har med handsfree svarer jeg ikke om noen rigner meg hvis jeg kjører her i Oslo eller andre trafikerte steder, men kjører jeg ute på bondelandet så svarer jeg hvis det ikke er andre biler bak eller i møte slik at jeg kan sakke ned på farten og finne en busslomme etc. så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg tar mobilen hvis den er ligger lett tilgjengelig :oops: , men avslutter samtalen kjapt med å si at jeg kjører og ringer vedkommende opp igjen.

Men ringer aldri noen eller sitter aldri i lange samtaler når jeg kjører nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg må nok bryte sammen og tilstå at ja, jeg svarer når mobilen ringer :oops: Å ringe SELV derimot når jeg kjører gjør jeg ikke. Å sende sms i bil er jo pinadø livsfarlig!!!! Skjønt, jeg har vel åpnet en sms eller to mens jeg kjørte men svarte den gjorde jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeldent jeg ringer fra bilen selv men svarer alltid på telf når den ringer. Har en plan om handsfree og sånn brakett som man sette mobil på nå som feriepengene kommer. Gir som regel kun korte beskjeder og tar heller lengre samtaler når jeg ikke kjører.

Synder litt med sms også, men vet at dette er dumt så jeg prøver å ikke gjøre dett unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frigg

Skal innrømme at det hender seg, men prøver alltid å ha handsfree'en plugget inn.

Ikke alltid jeg kommer på det, fordi jeg bruker ikke mobilen så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre innrømme at det hender jeg svarer hvis den ringer, men jeg innleder ikke lange samtaler. Tar i mot en rask beskjed, eller sier at jeg ringer opp igjen.

SMS hverken leser eller sender jeg når jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avhengig av telefonen på jobb og kjører masse så jeg snakker både med og uten handsfree. Skriver sms og, men det er ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker alltid hadsfree som er festet til sikkerhetsselen, men jeg løsner mobilen fra feste sitt når jeg slår et nummer.

Skriver aldri sms når jeg kjører, men jeg må vel innrømme at jeg leser sms hvis jeg en skjelden gang får det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bil, men når jeg kjøper meg det skal jeg også kjøpe handsfree, vet hvor ukonsentrert jeg blir når jeg jabber i telefonen. Hvertfall mindre farlig hvis jeg ikke skal begynne å taste i tillegg.

Jeg hadde forresten nettop en kunde (jobber i et mobilselskap) som hadde problemer med sms. Han satt faktisk å kjørte mens jeg guidet ham gjennom menyen på telefonen hans!! :o Jeg ba ham stoppe da jeg fant det ut, men det hadde han ikke tid til :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Ja,jeg tar imot samtaler og det hender også at jeg ringer mens jeg sitter bak rattet. Får jeg en sms så leser jeg den.Av og til svarer jeg også,men som oftes venter jeg til jeg har fått stoppet bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja jeg bruker mobile mens jeg kjører-- jeg bruker hands-free noen ganger, men det er ikke ofte :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...