Gå til innhold

Snakker du i mobiltelefonen når du kjører?

LilleBille

Snakker du i mobiltelefonen mens du kjører?  

1. 1. Snakker du i mobiltelefonen mens du kjører?

• Ja - men bare i handsfree
      12
    • Ja
      39
    • Nei
      19

Anbefalte innlegg

I følge nettavisen er det ikke stor sjanse for å bli tatt.. og de aller fleste gjør det... :wink:

Nettavisen

Må vel innrømme at jeg også tidvis synder... ikke alltid at jeg stopper når telefonen ringer .. og jeg "bare skal svare på noe" :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker alltid handsfree.

Den "stapper" jeg i telefonen med en gang jeg setter meg i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når jeg kjører så kjører jeg og da får telefonen bare ringe. Det er da ingenting som haster så mye at man ikke kan ringe tilbake når man har kommet fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Har verken lappen eller bil, men vennenne mine, snakker alle i mobilen mens de kjører. Uten hands free.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok innrømme at jeg har gjort det noen ganger. Men stopper om jeg har mulighet til det da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har ikke lapp eller bil, men skal snart kjøre opp. og da kommer jeg ikke til å snakke i telefonen, for jeg vet hvor mye en samtale kan distrahere meg. ikke engang med handsfree.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver det jeg kan og la være men av og til må den tas.. hadde brukt handsfree hadde jeg hatt råd til ett :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otilie

Har ikke lappen,men øvelseskjører. Og,nei,jeg snakker ikke i mobiltelefon når jeg kjører.

Kommer ikke til å gjøre det etter å ha fått lappen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Nei jeg snakker ikke i telefonen mens jeg kjører. Jeg prøver å stoppe dersom det er mulig eller venter til jeg kan stoppe å da sjekke hvem som har ringt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi
hadde brukt handsfree hadde jeg hatt råd til ett :-?

Handsfree koster under 200 kroner i innkjøp.

Snakker i mobil når jeg kjører og bruker alltid handsfree, kjører ofte lange strekninger og da må folk kunne få tak i meg selv om jeg er på veien. Føler ikke at jeg blir ukonsentrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Synder av og til ja... :oops:

Prøver å stoppe eller la være å svare,

men ikke alltid like enkelt det for en nygjerrigper... :flau:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Jepp,...jeg ringer og mottar samtaler. (men jeg skriver ikke meldinger slik mange av mine venner gjør...)

Blir ikke distrahert av det heller...(kan gjøre flere ting på en gang ser du....;) )

Prøvde hands-free ett par ganger...det endte med at jeg kikket ned på høytaleren mens jeg snakket, noe jeg anser som masse mer trafikkfarlig enn å holde en telefon i hånda....

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Til dere som også skriver sms (som mange jeg kjenner gjør): Ikke lenge siden en mann drepte en gutt på 3 år pga oppmerksomheten var rettet mot sms og ikke veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

Bruker hands-free. Ringer vanligvis ikke opp noen selv under en biltur, men svarer på anrop.

SMS-tasting mens man sitter bak rattet anser jeg som det farligste man kan gjøre med mobil i bil. Livsfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...