Gå til innhold

Pendle 2 timer til skole vs. flytte fra samboeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med å reise 2 timer til skole/jobb hver dag, én vei? Jeg er veldig usikker på om jeg orker å reise så mye hver dag, men samtidig vil jeg ikke flytte fra samboeren min.

Anonymous poster hash: 2ed78...28b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir fire timer som du enten kan bruke til å lese eller annet. Men av erfaring får jeg sjelden lest noe særlig når jeg pendler, om det gjelder deg eller ikke vet bare du. Jeg ville ha skaffet meg en hybel og heller reist hjem i helgene.

Anonymous poster hash: 38d74...b4d
Skrevet

Jeg pendler en time hver vei til skolen nå. Hadde ikke orket det i det hele tatt om det var lenger og føler jeg kaster bort masse timer på kjøring når jeg kunne ha lest.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri orket.

Anonymous poster hash: c05ea...860
  • Liker 1
Gjest Carousel
Skrevet

Er det mange korte etapper eller to lengre strekninger? Jeg måtte pendle til jobb i fjor, og det gikk helt fint ettersom jeg fikk ca 1,5 time med effektiv reising, og bare en halvtime med venting og en kort busstur. Da går det fint an å lese ei bok eller slappe av under reisen :) Synes jeg, i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste 2 timer hver vei da jeg gikk på skolen for noen år siden. Da det hadde gått litt over et halvt år ble jeg drittlei og sluttet på skolen.

Anonymous poster hash: b9ef0...57a

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om en 2 timers togtur, så det er én lang reisevei. Jeg har jo mulighet til å lese på toget, men det er vel heller tvilsomt at jeg orker det om jeg må stå opp veldig tidlig for å rekke toget. Hvis jeg heller flytter for å komme nærmere skolen, innebærer det at jeg må flytte fra samboeren min. Det er ikke aktuelt for han å flytte med, da han går på skole her.

Jeg er også usikker på hva som er mest økonomisk, det koster vel ca 3000 for en hybel ved skolen, og 3000 for månedskort med NSB ettersom jeg reiser mellom to fylker.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Det er snakk om en 2 timers togtur, så det er én lang reisevei. Jeg har jo mulighet til å lese på toget, men det er vel heller tvilsomt at jeg orker det om jeg må stå opp veldig tidlig for å rekke toget. Hvis jeg heller flytter for å komme nærmere skolen, innebærer det at jeg må flytte fra samboeren min. Det er ikke aktuelt for han å flytte med, da han går på skole her.

Jeg er også usikker på hva som er mest økonomisk, det koster vel ca 3000 for en hybel ved skolen, og 3000 for månedskort med NSB ettersom jeg reiser mellom to fylker.

Du kan alltids ukependle?

Gjest AnneShirley
Skrevet

Dersom det er for en begrenset periode (1 år?) tror jeg pendlingen går bra. Ellers kan dere evt bo midt mellom og få en time hver?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok sett på muligheten for ukependling, helst om det er for en begrenset periode, eller det å flytte midt mellom skolene, da får dere begge like lang vei. Og kan bli boende sammen. Og hvem vet, kanskje det faktisk blir billigere leie

Anonymous poster hash: 1549d...961

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...