Gå til innhold

1300 kcal om dagen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg meldte meg inn i VG sin vektklubb for et par uker siden. Jeg er 19 år, veier 65 kg og er 168cm høy. Jeg har lyst til å gå ned rundt 5 kilo, i tillegg til at jeg ikke ønsker å gå noe mer opp. (Har lagt på meg rundt 10 kg det siste året)

I følge VGs vektkubb skal jeg ha et daglig inntak på 1300 kcal om dagen. Er ikke dette veldig lite? Siden jeg begynte med dette har jeg vært mye sulten...

Anonymous poster hash: d11bb...7e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har også vært medlem på VK tidligere, og det høres lite ut, men det funker. Og to år senere er vekten fortsatt av, selv uten kaloritelling :) Jeg husker jeg var mye sulten de to første ukene, men så ble kroppen vant til det. Jeg gikk ned kun med maten og ikke noe trening da, så om du trener, bør du jo spise mer :)

Anonymous poster hash: 5e556...918
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg meldte meg inn i VG sin vektklubb for et par uker siden. Jeg er 19 år, veier 65 kg og er 168cm høy. Jeg har lyst til å gå ned rundt 5 kilo, i tillegg til at jeg ikke ønsker å gå noe mer opp. (Har lagt på meg rundt 10 kg det siste året)

I følge VGs vektkubb skal jeg ha et daglig inntak på 1300 kcal om dagen. Er ikke dette veldig lite? Siden jeg begynte med dette har jeg vært mye sulten...

Høres ganske lite ut ettersom 1200 er minimum uansett vekt.. Jeg ville gått for 1500 kcal per dag, og 2000 kcal dager hvor du trener så svetten fyker! :)

Anonymous poster hash: 6f48d...baf

• Liker 1
Skrevet

Husk at du ikke skal sulte deg, og hvis inntaket ditt ligger på langt over dette kan det bli et lite sjokk for kroppen din. Du må også huske at det er i overgansperioden hvor du snur kosthold at du merker sulten mest - etterhvert stabiliserer det seg og kroppen din blir vant til et nytt kcal inntak.

MEN: det kommer litt ann på aktivitetsnivået ditt også. Ifølge de tallene jeg bruker og går etter skal jeg ha mellom 1500-2000 kcal om dagen (er 161 cm høy, veier 51 kg). Selv ligger jeg daglig på ca mellom 1000-1300 faktisk, fordi jeg har en jobb som krever at jeg går rundt i 8-9 timer hver eneste dag, så aktivitetsnivået mitt er derfor ganske høyt sånn sett og kcal inntaket mitt er derfor ikke stort nok til at det går opp i opp. Og nettopp derfor leverer tallene et mål på minmum 1500 om dagen. Jeg vet ikke om denne vektklubben tar i betrakning aktivitetsnivået ditt? For dersom du holder deg stille mesteparten av dagen og sitter hele tiden er faktisk kke 1300 så lite, spør du meg.

Skrevet

1300kcal er greit, dersom du ikke trener eller er fysisk aktiv i tillegg. Dersom du har en fysisk jobb/gjør mye aktivt på fritiden eller trener så bør du kansje justere dette litt opp, feks. 1500-1600kcal. Dette er selvsagt avhengig av hvor raskt du ønsker å gå ned i vekt. Det er viktigere å ta det rolig ned, enn å fyke opp on ned som en jojo.

Skrevet

1300 kcal er ok, med mindre du trener veldig hardt flere ganger i uken. Når man skal ned i vekt, kan man rett og slett ikke forvente å være mett hele tiden. Sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...