Gå til innhold

Venusfelle mot småfluer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en del hærmygg og bananfluer i huset. Limpapir, fyrstikker i potten og vanning på skål samt en el-racket til zipping begrenser omfanget litt. Men det er alltid noen som overlever.

Er det noen her inne som har prøvd venusfeller som disse utrolig vakre blomstene? Har de en effekt og får man de til å vokse inne i et norsk hus? Det står at de er svært enkle å få til...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du ganske enkelt løse på andre måter.

Dere må være nøye med å ikke la noe mat stå ute Vask bort smuler og sånt etter brød. Legg frukt og sånt i kjøleskapet. Tøm bosset ofte og sørg for å ha det rent i skapet og kurven der som dere har søppelposen er, og pass på at det ikke er matrester i vasken.

Bananfluer tiltrekkes av gjæring og går derfor veldig etter øl og vin. Plasser ut glass eller kopper med en god klunk øl eller vin i og tilsett en pitteliten dråpe med zalo. Jeg pleier å fylle nesten et helt lite vanlig glass med øl og så tar jeg en liten dråpe zalo i. Med vin bruker jeg mindre. De tiltrekkes da av gjæringen som næring og når de da lander på væsken har zaloen brutt overflatespenningen slik at de ikke kan stå på væsken som de normalt kan gjøre. De går da derfor rett igjennom og drukner.

Bytt ut glassene med jevne mellomrom. Det funker som bare det!

Anonymous poster hash: 43af9...4cc
  • Liker 3
Skrevet

Takk for tipset! Vi har to små unger, så det der med smulefri tilværelse høres ut som en fjern drøm. :) Men ølglasset skal frem! Fôrer alt snegler til døden med humlebrygg, hvorfor ikke også fluer...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset! Vi har to små unger, så det der med smulefri tilværelse høres ut som en fjern drøm. :) Men ølglasset skal frem! Fôrer alt snegler til døden med humlebrygg, hvorfor ikke også fluer...

Ja sant? :) Bare plasser glassene rundt omkring i huset så blir det fluefritt etterhvert :) Går ganske fort også, men avhenger selvsagt av hvor mange fluer som er der. Ja og så en ting til: Hell jevnlig masse salmiakk i slukene på kjøkken og bad osv, leste en plass at de visstnokk legger er egg der :)

Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det går :)

Anonymous poster hash: 43af9...4cc

• Liker 2
Skrevet

Det skal jeg få til. Tar jevnlige rens av sluk og rør med klor, jeg. Bor på landet, og overflatevannet vårt invitrrer til algevekst.

AnonymBruker
Skrevet

Funker dette også med alk.fri øl?

Anonymous poster hash: 1beda...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...