Gå til innhold

Hvilket hotel i Las Vegas?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en veninnegjeng i midten/sluttet av 20 årene som skal på tur til Las Vegas. Det er jo en jungel av hoteller der ute, og sååå vanskelig å velge hotel.

Vi ønsker et hotel ganske sentralt på the strip ( Gjerne i nærheten av fashion show mall, men absolutt ikke det viktigste!!), sånn at vi slipper å gå oss i hjel i 40varmegrader. Det må gjerne være et hotell med mye liv, utesteder og barer på hotellet eller i umiddelbar nærhet. Har sett litt på New York New York, det virker som det har en god beliggenhet og et ungt hippt klientell og målgruppe, men selve hotellet virker slitt og som det mangler mye av den luksusen man kan få i Vegas for en billig penge. Er det noen som har bodd på dette hotellet som vil dele erfaringer?

The signature At MGM ser jo ut som har mye luksus, men har hørt at avstanden til the strip er ganske stor? Og så er det litt dyrt da vi skal være der i 14 dager, man må jo legge på denne fee`en pr natt, og da blir det jo litt dyrt...

Og så er det hoteller i "gamle" vegas a... det er jo rimeligere, men har hørt at det er lite å finne på i den delen av vegas?

Har også tenkt litt på Mandalay Bay, grunnet bassengområdet... men det ligger i enden av the Strip, så her er det knskje lange avstander å gå til der ting skjer? Og kanskje også mangel på luksus?

MGM og tropicana er også alternativer jeg har vært innom...

Dette ble jo et langt innlegg... men hvis noen har erfaring med noen av disse hotellene, eller har andre anbefalinger å komme med, så setter jeg stor pris på tips :biggrin:

Anonymous poster hash: d2cc5...868
Skrevet

Jeg ville ikke bodd i gamle las Vegas nettopp pga distansen til The Strip.

Jeg har bodd på Bellagio og Aria og var veldig veldig fornøyd. Bellagio har kanskje best beliggenhet av de to.

The Strip er i grunnen ganske lite, så de fleste hoteller som ligger der har grei beliggenhet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bodd i gamle las Vegas nettopp pga distansen til The Strip.

Jeg har bodd på Bellagio og Aria og var veldig veldig fornøyd. Bellagio har kanskje best beliggenhet av de to.

The Strip er i grunnen ganske lite, så de fleste hoteller som ligger der har grei beliggenhet

Er det det? Jeg har fått inntrykk av at det er laaaangt å gå, men h is ikke så blir det jo litt lettere å finne et hotell :)

Er ikke bellagio en av de dyrere?

Skrevet

The Strip eller Las Vegas Boulevard er 7 kilometer lang.

Men alt er relativt...

Skrevet

Både Bellagio og Aria er nok litt dyre ja. Men man kan være heldig å få en god pris også

AnonymBruker
Skrevet

hva med MGM? er det noen som kjenner til det? Akkurat nå heller jeg litt mot det faktisk....men har hørt det er verdens 3. største hotell, så det er kanskje litt overveldende?

Skrevet (endret)

Jeg kan anbefale Mirage som vi bodde på. Perfekt beliggenhet, virket nytt og in (selvom det er fra 1989).

Endret av Stjernestøv
Skrevet

Jeg hadde valgt Stratosphere ene og alene pga. tilgangen til tårnet. Det går da busser langs the strip.

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Vi er en veninnegjeng i midten/sluttet av 20 årene som skal på tur til Las Vegas. Det er jo en jungel av hoteller der ute, og sååå vanskelig å velge hotel.

Vi ønsker et hotel ganske sentralt på the strip ( Gjerne i nærheten av fashion show mall, men absolutt ikke det viktigste!!), sånn at vi slipper å gå oss i hjel i 40varmegrader. Det må gjerne være et hotell med mye liv, utesteder og barer på hotellet eller i umiddelbar nærhet. Har sett litt på New York New York, det virker som det har en god beliggenhet og et ungt hippt klientell og målgruppe, men selve hotellet virker slitt og som det mangler mye av den luksusen man kan få i Vegas for en billig penge. Er det noen som har bodd på dette hotellet som vil dele erfaringer?

The signature At MGM ser jo ut som har mye luksus, men har hørt at avstanden til the strip er ganske stor? Og så er det litt dyrt da vi skal være der i 14 dager, man må jo legge på denne fee`en pr natt, og da blir det jo litt dyrt...

Og så er det hoteller i "gamle" vegas a... det er jo rimeligere, men har hørt at det er lite å finne på i den delen av vegas?

Har også tenkt litt på Mandalay Bay, grunnet bassengområdet... men det ligger i enden av the Strip, så her er det knskje lange avstander å gå til der ting skjer? Og kanskje også mangel på luksus?

MGM og tropicana er også alternativer jeg har vært innom...

Dette ble jo et langt innlegg... men hvis noen har erfaring med noen av disse hotellene, eller har andre anbefalinger å komme med, så setter jeg stor pris på tips :biggrin:

Mandalay Bay er en del av Four seasons. Mangel på luksus?? Det er de hotellene som ER luksus :) Mange av de andre er bare fulle av ungdommer som fester, drikker og røyker rundt hotellet.

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd på New York New York og er ganske fornøyd. Berg og dal-banen, som suser rundt hele tiden kan være litt irriterende.

Mandalay Bay er veldig fint og eksklusivt. Bassengområdet er helt fantastisk, men rommene er også veldig fine.

Har bodd på The Venetian også. Ganske dyrt, men veldig sentralt. Store, eksklusive rom. Kan absolutt anbefales.

Styr unna Excalibur og Circus Circus.

Anonymous poster hash: b0661...ff0
Skrevet

Kommer jo helt an på hva dere er ute etter.

Personlig bor jeg helst på Vdara, det ligger en 5 minutters spasertur unna "The Strip" men er av få røykfrie hoteller og alle rom er minisuiter. Selve hotellet er litt rolig men du har uteliv alle veier rundt deg, ligger rett ved siden av både Aria og Bellagio. Hvis en av dere skaffer seg et American Express kort (Kr. 150 per år for det billigste) så kan dere få 10% rabatt + gratis frokost på hotellet. Kan spare en en del penger på det når dere skal bo 14 dager.

Tropicana som du har nevnt er et greit "billig" alternativ. Det er nyåpnet etter en omfattende renovering.

Ellers er det en del tips på hotell i Las Vegas her

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg skal bo på Hilton Elara neste uke :) Ligger på The Strip, rett ved Eiffel-tårnet. Booket en juniorsuite til 400 dollar for 4 netter.

Skrevet

Jeg ville absolutt bodd på eller i nærheten av The Strip, og ville aldri valgt noe downtown. Det er jo på The Strip det skjer :) Selv har jeg vært i Vegas tre ganger og har bodd på CircusCircus, MGM og Planet Hollywood.

CircusCircus vil jeg ikke anbefale med mindre man er en barnefamilie på lavbudsjett. MGM var ganske bra, med fint bassengområde som har "lazy river", masse aktiviteter og restauranter. Jeg husker det riktignok som litt mørkt og dystert. Og rommene føles innrøkt selv om de er røykfrie.

MGM ligger forresten også på The Strip, ikke utenfor som du lurte på.

Planet Hollywood var også greit, men føltes som et ungdomsherberge med topp20-musikk døgnet rundt og festende ungdommer. Veldig bra beliggenhet, bra shopping (Miracle Mile) og nå har jo Britney sitt berømmelige show der. Men bassengområdet var trist og det var verken spesielt eksklusivt eller kult.

Skulle jeg reist tilbake tror jeg at jeg ville valgt Cosmopolitan eller Aria, altså et av de nyere hotellene. Eller Wynn og Encore som er mer avslappet luksus.

Det kommer som sagt helt an på hva du/dere er ute etter :) Det virket som dere var ute etter et hotell med mye liv, som var hipt og kult, og hadde livlig atmosfære?

Jeg ville sjekket ut Cosmopolitan (fresht, hipt, eksklusivt, fint bassengområde og masse liv) eller Hard Rock Cafe (partyhotel med stor P kjent for sine legendariske bassengfester).

Hvis dere er villig til å bo utenom the Strip så er jo the Palms kjent for å være "the place" for kjendiser og fester.

Uansett hvor man ender opp så har hotellet en klubb eller to, og veldig mange har flere bassenger slik at minst ett har partyatmosfære. Også kan man jo alltid besøke klubbene, butikkene og restaurantene på andre hoteller. Så hvis valget blir vanskelig ville jeg valgt hotell basert på hotellrom og bassengområde (da de oftest er eksklusive for hotellgjestene).

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen har nevnt det, men det går monorail(en slags t-bane) mellom flere av hotellene på The Strip, så dere trenger ikke alltid gå fra det ene til det andre om avstanden er lang.

Anonymous poster hash: c476f...829

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tråden ryddet for reklame

Bond, adm

Hallo... Jeg er ute etter tips, og sparer på denne tråden til jeg skal bestille, og så sletter dere det beste tipset jeg har fått? Og svaret jeg ga... Ærlig talt, kan dere ikke bare fjerne linken og ikke straffe meg?

• Liker 2
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Hallo... Jeg er ute etter tips, og sparer på denne tråden til jeg skal bestille, og så sletter dere det beste tipset jeg har fått? Og svaret jeg ga... Ærlig talt, kan dere ikke bare fjerne linken og ikke straffe meg?

Ja, samme her. Jeg fikk også veldig mange gode tips og så sletter de hele innlegget dems! Kunne bare ha fjernet linken!! :jolie:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tropicana har blitt et helt ok alternativ etter at de pusset opp, ofte kampanjer med lave priser ($45-50 ++). Veldig bra bassengområde og en rimelig avslappet atmosfære.

Endret av halo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...