Gå til innhold

Nummer som ringer - ingen der!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har det ringt et nummer til min telefon til litt ulike tider på døgnet, men aldri mer enn en gang om dagen. Jeg svarer, men det er ingen der! Jeg hører av og til et lite klynk som høres ut som om det kommer fra en gammel dame eller en liten jente, eller så er det litt rasling i papir. Det var kanskje 30 sekund, så legges det på fra den som ringer.

Jeg har prøvd å sjekke det opp på gule sider, 1881 osv, men nummeret er reservert mot nummeopplysning. Jeg har også prøvs å ringe opp igjen med min egen og noen andres telefon, men da kommer jeg bare rett til den "legge på" pipingen.

Er det noe jeg kan gjøre? Dersom det er en telefonsentral som ringer opp automatisk er det ganske frustrerende og jeg vil gjerne ha slutt på det. Er det en gammel dame på hjem som ikke aner hva hun driver med, er det noe helt annet.

Kan jeg ringe 1881 og spørre om de kan se om det er privat eller salg? Er ikke interessert i å vite hvem det er, men vil gjerne ha slutt på at de ringer. I begynnelsen var det svært ubehagelig, nå er det irriterende i tillegg. Jeg har sluttet å svare, men likevel. Er jo ikke akkurat noe å gå til politiet med heller..

Kan jeg ringe operatøren min og få dette nummeret sperret fra å ringe meg, eller kan de hjelpe meg på noe annet vis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur du kan få nummer sperret uten at jeg har gjort dette selv. Men det burde jo være mulig?

Skrevet

Har du iphone? Hvis du har, så kan du sperre nummeret inne på innstillinger. Har gjort det med et par tlf-selgere :P

Husker noe lignende skjedde med meg for noen år siden. Men da hørtes det ut som en indisk mann som skrek etter "Ragul" hver gang han ringte.

Skrevet

Har du sjekket telefonterror.no? Disse selgerne ringer jo til mange samtidig, og dersom du ikke er den første som tar tlf vil du ikke høre noenting før det plutselig legges på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring telefonselskapet ditt, de kan nok hjelpe deg. De kan ihvertfall se hvem det er og ev sperre nr så det ikke når fram til deg.

Anonymous poster hash: e24a7...086
  • Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Høres ut som god, gammeldags kødderinging.

Skrevet

Har du iphone? Hvis du har, så kan du sperre nummeret inne på innstillinger. Har gjort det med et par tlf-selgere :P

Husker noe lignende skjedde med meg for noen år siden. Men da hørtes det ut som en indisk mann som skrek etter "Ragul" hver gang han ringte.

Har iPhone ja. Hvordan gjør man det?

Skrevet

Har du sjekket telefonterror.no? Disse selgerne ringer jo til mange samtidig, og dersom du ikke er den første som tar tlf vil du ikke høre noenting før det plutselig legges på.

Der var det ingen treff.. Som regel pleier det å stå i nropplysingen at nummeret brukes til markedsføring i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som telefonselgere. Gammel forvirret dame eller tulletelefoner høres langt mer logisk ut. Jeg ville ringt både nummeropplysningen og eget telefonselskap, forklart situasjonen og spurt hva man kan gjøre, men sannsynligvis får du bare beskjed om å blokkere nummeret selv.

Anonymous poster hash: 7af24...dad
Skrevet

Har iPhone ja. Hvordan gjør man det?

Først går du inn på samtaleloggen din, også trykker du på informasjons tegnet og deretter går du litt lengre ned og ser at det står "Blokker". :laugh:

Skrevet

Først går du inn på samtaleloggen din, også trykker du på informasjons tegnet og deretter går du litt lengre ned og ser at det står "Blokker". :laugh:

Nope. Har ikke den funksjonen tydeligvis. Men jeg har fortsatt iOS 6, hvis det har noe å si? Er i alle fall ikke noen blokker funksjon der, bare legg til kontakt greier, ring, favetime og del kontakt..

Skrevet

Nope. Har ikke den funksjonen tydeligvis. Men jeg har fortsatt iOS 6, hvis det har noe å si? Er i alle fall ikke noen blokker funksjon der, bare legg til kontakt greier, ring, favetime og del kontakt..

Ahh, kanskje det er problemet? Jeg har iOS 7.1.1 :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...