AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Har en ganske fysisk jobb og lange skift, så må finne noe lunsj som holder mett lenge uten å bli veldig tung. Har ingen restriksjoner på hva jeg spiser foruten at jeg prøver å ligge litt lavt på karbene, men er ikke fanatisk. Frokost er i og for seg greit nok, men synes det er vanskelig å finne på noe som kan tas med i matpakke og som ikke er veldig upraktisk å spise. Anonymous poster hash: 68808...43a
elvital Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Har du mulighet til å holde maten kjølig? Jeg pleier i hvertfall å ta en boks tunfisk i vann(helle av vannet), 100gr kokt skinke, litt grønnsaker og krydder/soyasaus/annen saus som jeg woker på morningen eller kvelden før, tar med i en boks og har i kjøleskapet på jobb. Kan varmes opp i mikroen, men kan også spises kaldt. Metter lenge!(spiser lønsj litt før to, blir ikke sulten igjen før rundt syv)
Gjest Runforit Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Laks, egg, avokado, nøtter, masse grønnsaker med rømmedressing burde holde deg mett lenge. Tar ikke lang tid å frese grønnsakene i olje og laksen. Enkelt å lage kvelden før og enkelt å spise.
skruf Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Flere jeg jobber med bruker å ta med seg Fjordland havregrøt som de varmer i microen til lunsj (men det avhenger såklart at du har tilgang til microovn da..). Selv bruker jeg å ha med ryvita med diverse pålegg på til lunsj, samt en skyr. Personlig så foretrekker jeg en frokost som metter lenge, da er jeg ikke ihjelsultet når lunsjpausen kommer. Frokosten jeg bruker nå er smoothie som jeg lager av 1 avokado, 1 mango, en neve spinat, en dæsj linfrø og et par skjeer med kesam lime eller kesam vanilje, pluss endel kokosvann. Holder meg mett i timesvis, uten at det ligger tungt i magen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Laks, egg, avokado, nøtter, masse grønnsaker med rømmedressing burde holde deg mett lenge. Tar ikke lang tid å frese grønnsakene i olje og laksen. Enkelt å lage kvelden før og enkelt å spise. Hva slags nøtter vil du anbefale/bruker du? Anonymous poster hash: 464d1...496
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Har en ganske fysisk jobb og lange skift, så må finne noe lunsj som holder mett lenge uten å bli veldig tung. Har ingen restriksjoner på hva jeg spiser foruten at jeg prøver å ligge litt lavt på karbene, men er ikke fanatisk. Frokost er i og for seg greit nok, men synes det er vanskelig å finne på noe som kan tas med i matpakke og som ikke er veldig upraktisk å spise. Anonymous poster hash: 68808...43a Jeg synes man blir temmelig fort sulten igjen av frukt, knekkebrød, brødskivet, grøt, fisk osv. Vil faktisk anbefale noe med litt mer fett i, hvis du vil holde deg mett lenge. Vet ikke om du er på slankern, eller noe, men om jeg spiser et par pølser så holder jeg meg mett veeldig mye lengre enn med mye annet Anonymous poster hash: 5a79d...170
Gjest Runforit Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Hva slags nøtter vil du anbefale/bruker du? Anonymous poster hash: 464d1...496 Er veldig glad i mandler, pinjekjerner, valnøtter og cashewnøtter
Supraspinatus Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Usaltet smør/fløte/kokosolje i kaffen er en fin måte å få i seg ekstra energi på. Det benyttes blant annet av polfarere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Har en ganske fysisk jobb og lange skift, så må finne noe lunsj som holder mett lenge uten å bli veldig tung. Har ingen restriksjoner på hva jeg spiser foruten at jeg prøver å ligge litt lavt på karbene, men er ikke fanatisk. Frokost er i og for seg greit nok, men synes det er vanskelig å finne på noe som kan tas med i matpakke og som ikke er veldig upraktisk å spise. Anonymous poster hash: 68808...43a Havregrøt. Du får kjøpt porsjonspakker som skal blandes med varmt vann, og vips ferdig til spising. Har du tevann/ vannkoker på jobb? Bjørns lettkokte havregryn (stor pk) kan tilberedes på samme måte (varmt vann helles over havregrynene) i kopp eller i liten eller stor suppetallerken/ skål. Jeg synes at havregrøten er best når jeg varmer melk i steden for vann, og blander med havregrynene. Anonymous poster hash: 84414...772
The Kitten Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Jeg ville valgt en blanding mellon proteinrikmat som kylling, egg og fisk og fettrik mat som avokado og nøtter. Ser flere her foreslår havregrøt. Er det bare jeg som blir sulten igjen etter 2 timer hvis jeg spiser det? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Jeg ville valgt en blanding mellon proteinrikmat som kylling, egg og fisk og fettrik mat som avokado og nøtter. Ser flere her foreslår havregrøt. Er det bare jeg som blir sulten igjen etter 2 timer hvis jeg spiser det? Da jeg var spiseforstyrret og gikk på en kostliste bestående av havregrøt til frokost kl 7, mellommåltid kl 2 OG til kveldsmat kl 8 (shame on you, ernæringsfysiolog..) sultet jeg bokstavelig talt hele dagen. Havregrøt er no-no i mine øyne. Nå for tiden spiser jeg egg, kylling, biff, laks, grønnsaker, kokosolje, avokado og nøtter og er mett, glad og fornøyd hele dagen. Kostholdet har til og med gjort meg frisk fra spiseproblemene Anonymous poster hash: 464d1...496 1
The Kitten Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Da jeg var spiseforstyrret og gikk på en kostliste bestående av havregrøt til frokost kl 7, mellommåltid kl 2 OG til kveldsmat kl 8 (shame on you, ernæringsfysiolog..) sultet jeg bokstavelig talt hele dagen. Havregrøt er no-no i mine øyne. Nå for tiden spiser jeg egg, kylling, biff, laks, grønnsaker, kokosolje, avokado og nøtter og er mett, glad og fornøyd hele dagen. Kostholdet har til og med gjort meg frisk fra spiseproblemene Anonymous poster hash: 464d1...496 Først av alt: Så bra du har blitt frisk. Det skal du være stolt over. Nei, jeg skjønner virkelig ikke greien med havregrøt. Jeg syns det er godt, så jeg spiser det gjerne selv, men da må jeg være forberedt på et mellommåltid etter et par timer.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Jeg ble også frisk fra min spiseforstyrrelse ved å endre kostholdet til mer proteiner og fett. Havregrøt x 3 var også oppskriften fra min ernæringsfysiolog. Spiser jeg havregrøt nå så har jeg litt cottage cheese og hakkede mandler på. Da holder jeg meg mett lenger. Men havregryn og vann ble jeg sulten av ganske fort. Spis mer proteiner og fett. Det metter mye mer enn bare karbomat. Anonymous poster hash: 6ddc7...def
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Da jeg var spiseforstyrret og gikk på en kostliste bestående av havregrøt til frokost kl 7, mellommåltid kl 2 OG til kveldsmat kl 8 (shame on you, ernæringsfysiolog..) sultet jeg bokstavelig talt hele dagen. Havregrøt er no-no i mine øyne. Nå for tiden spiser jeg egg, kylling, biff, laks, grønnsaker, kokosolje, avokado og nøtter og er mett, glad og fornøyd hele dagen. Kostholdet har til og med gjort meg frisk fra spiseproblemene Anonymous poster hash: 464d1...496 Hva spiser du til de ulike måltidene?Anonymous poster hash: 1d179...4e4
flinkeceline Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Noe som er lurt er kanskje ta en tur på mcdonalds å handle med noen single burgere uten pommes frittes og det der.... de er rimelige og holder deg gående gjennom dagen :-)
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 Noe som er lurt er kanskje ta en tur på mcdonalds å handle med noen single burgere uten pommes frittes og det der.... de er rimelige og holder deg gående gjennom dagen :-) Håper dette er en spøk.. Anonymous poster hash: 918e6...402 4
flinkeceline Skrevet 2. juni 2014 #18 Skrevet 2. juni 2014 Håper dette er en spøk.. Anonymous poster hash: 918e6...402 Nei, hvorfor det???
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #19 Skrevet 2. juni 2014 Nei, hvorfor det??? Voksne mennesker har ikke med seg tikronersburgere fra McD til lunsjmat. Ingen, uansett alder, burde det. Anonymous poster hash: 918e6...402 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå