nyibyen Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Etter jeg ble dumpet for 1 mnd siden (min samboer fant seg en ny og dumpa meg dagen etter) har jeg grublet mye på saker og ting ang. menn. Så slo denne tanken ned som lyn fra klar himmel: Jeg er ganske beskjeden og tar ikke kontakt med menn jeg ikke kjenner på utesteder, synes det er veldig "ekkelt" og smugtitter heller på dem før jeg tenker at de sikkert har dame, og så gir jeg meg med en gang. Hver gang jeg har hatt kjæreste har det vært HAN som har tatt initiativet til å bli kjent, og vi har hoppet til køys ganske snart etter, og det har utviklet seg et forhold. Disse mennene dumper meg også for en ny dame og har aldri langvarige forhold (selv om jeg trodde jeg kunne endre på det da jeg ble sammen dem). Så tenkte jeg at på grunn av at jeg selv aldri sjekker opp noen, så er det "sjekkerne" som kommer til meg. De eneste mennene jeg møter er altså jentefuter som har flørting og sjekking som livsstil, og så ble det "tilfeldigvis" meg som trakk neste kølapp. Så lurer jeg på om det finnes noen statistikk over hvor lenge et forhold varer når MANNEN sjekker opp dama i forhold til når dama er den som tar initiativet. De snille mennene er kanskje de som sitter i baren og ikke tør/vil sjekke opp jenter så veldig direkte? Men klarer man å kare til seg en av dem så får man en god og snill fyr som ikke flørter med alle rundt seg og er utro? (Nå går jeg ikke på diskotek og sjekkesteder, så de i mitt scenario er vanlige mennesker på brune puber, vennefester etc.) Har noen andre tanker rundt dette? Hilsen trist nyibyen
Gjest 2ne Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 OM jeg har Tror du er inne på noe. Den passive rollen mange av oss inntar, er jo et signal i seg selv om oss, ikke sant? Og signaler blir plukket opp av andre. Og akkurat de signalene - beskjeden nøktern avventende jente - tiltrekker seg åpenbart mye tullinger. Det er jo bare å se rundt seg. Mener ikke at man skal kaste seg over hevrt lekre mannfolk på mannfolkvis, men en viss selvtillit og litt mer offensiv stil hadde sendt signaler om sterk kvinne - og dermed tiltrukket seg menn som er gutsy nok til å HA en sterk kvinne Så jeg er singel for øyeblikket kan du si
Lovvi Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Er nok til en viss grad enig med deg... Jeg tror derimot det meste handler om selv å være selektiv, å vite hva man vil ha. Selv om jeg er en åpen og sosial person har jeg de tidligere åra som var(merk dere var)preget av lav selvtillit- jeg ble så smigret av at noen viste meg interesse at jeg tok i mot det jeg fikk...............Nå kan godt menn vise meg interesse, men det er jeg som bestemmer om jeg vil ha videre kontakt med disse. Jeg tror vi bør bli flinkere til å selv vite hva vi setter pris på hos en mann. Gjør opp status for deg selv, og du vil etterhvert tiltrekke deg de rette menneskene som er bra for deg og ditt liv.....Jeg venter forstsatt på den rette....JEg er iallefall glad jeg gjorde opp status for meg selv..ved å selv vite hva jeg vil, har jeg i den siste ungått å bare "flyte" med når det har vært karer som har vist interesse......
Sarabi Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Det kan hende det er noe i det du sier... Jeg har hatt 3 langvarige forhold. Og i alle de forholdene, har ikke fyren vært noe sjekker. (dette vet jeg helt sikkert) Jeg har heller ikke sjekket de opp, men vi har funnet tonen. Rart det der...
Gjest vilvilvil Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 jeg tror at forhold som er basert på at den ENE parten sjekker opp og den andre lar seg flyte med (uten å være oppriktig interessert, kun smigret eller usikker på hva annet han eller hun ellers kan gjøre) stort sett er dømt til å mislykkes. har selv observert endel par hvor kommunikasjonen fortsetter å være enveis - at EN part er aktiv og sterk og den andre passiv. men klart, er det det man vil... mange menn synes det er ok å bli sjekka opp (det er dessuten veldig LETT å sjekke opp en mann, men desto vanskeligere å beholde han) - mange snille og bra menn også. men min erfaring er at de gangene det "funker" mellom to mennesker er det faktisk fordi man finner tonen og oppdager at man har en del felles, ikke at man nødvendigvis er på sjekkern i utgangspunktet. og helt klart - jeg har selv sittet passiv og litt sjenert på utesteder og blitt forsøkt sjekka opp av den mest psykotiske, utiltrekkende og illeluktende karen på byen - som åpenbart aldri kan ha sett seg i speilet...(ellers ville han ikke hatt sånn selvtillit). Ganske deprimerende når man faktisk er en i hvert fall normalt attraktiv ung kvinne.. hvorfor kommer ingen søte menn bort med HYGGELIGE intensjoner? men faktum er at de fleste normale, snille mennene har sosiale antenner og derfor ønsker at jenta i det minste skal gi et lite signal om at hun kunne tenke seg å prate - et smil eller litt blikkontakt, feks. De dominerende og egoistiske mennene tar derimot jentas passivitet som et tegn på at han har lett match og kan herse som han vil med henne. så jobb med selvtilliten og holdninga di - og ta det du vil HA, ikke det du får.
Gjest *Fiona* Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Enig. Respekt er noe du må inngi ved å oppføre deg som om du har rett til å få det beste - og det har du jo. Vi er altfor defensive. Vi blir behandlet slik vi innerst inne tror vi fortjener å bli behandlet - dette er basic psykologi og betyr mer eller mindre at man får som man "fortjener" (dårlig ord, men dere skjønner sikkert), man får det man ber om. Så vil mange si "jammen ingen ber om en drittsekk". Jo, på en måte så gjør man det, hvis man ikke er sikker på hvem man er og hva man vil ha i livet, for da tusler man rundt og følger litt strømmen. En venninne av meg oppfører seg som om hun er verdens mest attraktive kvinne. Ikke sånn innbilsk-jeg-er den-deiligste, men sånn jeg-er-meg, ta det du får eller stikk - ikke arrogant, en bare veldig målbevisst. Hun er utvilsomt en av de mest attraktive jeg kjenner, hun har alltid fått masse oppmerksomhet fra menn og er gift med en kjernekar. Selvsagt!
~Viva~ Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Jo du er inne på noe, og den tanken har jeg selv tenkt før. Har nemlig en venninne som opplever det du beskriver. Hun er ikke særlig sjenert, men svært pen slik at hun aldri har hatt noe behov for å sjekke selv. Alle typene hun har hatt kan beskrives som skikkelige drittsekker- bortsett fra han ene som hun tok initiativet til å snakke med selv- han som ikke var en "sjekker". Det ble riktignok slutt mellom dem også- men han er idag den eneste eksen hun har vennlige følelser for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå