Gå til innhold

Sladre på far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et konfliktfylt forhold til min eks, dattera til barnet mitt. Dattera har hatt mye fravær på skolen og jeg har hatt samtale med de fordi de var bekymra for dette. Men det skjer stadig vekk at far lar henne være hjemme, fordi hun har litt vondt...Dette har jeg ikke fortald til skolen. Men i dag sender faren en mld, som jeg dessverre ikke set får sent på kvelden og sier de har glemt joggeskoa og hun da ikke kan gå på skolen. De har idrettslag i morgen så skjønner hun ikke kan bli med på den.

Jeg sier til far at det er bedre hun møter opp, så kan vi ta en hvit løgn om at hun ikke kan bli med på idrettslagene. Men far sier hun kan være hjemme. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen, sladrer far? Er alltid jeg som ordner opp og det er dumt for datter å få mere fravær. Synes faren kunne dratt og henta skog, da han sendte mld var klokka bare sju. Jeg spurde han hvorfor han ikke hadde gjort det, men han svarte at klokken var ni, noe jeg kunne se på mailen den ikke var. Han ble sur og sa at nå måtte ikke jeg lage det vanskelig. Er jeg som er den som har henne mest og jeg som "for skylda" om hun er mye borte. Jeg sa til far at han fikk ringe skolen selv og si hun ikke kom. Er jeg dum om jeg sier det som det er til skolen? Ellers skal jeg og faren på familevernkontor for å bedre( forhåpentligvis) vårt samarbeid.

Anonymous poster hash: be890...cf7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk litt fort, faren til barnet mitt skulle første setning være.

Skrevet

Dette handler ikke om å sladre eller ikke, men at datteren din som har stort fravær på skolen ikke kommer på idrettsdagen fordi faren ikke hadde sko til henne er et stort problem, Det holder ikke i det hele tatt. Jeg får ikke inntrykk av at det er mangel på sko pga. økonomi, så her har far svikta.

Han burde surra seg rundt og hatt sko i orden og barnet på skolen.

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke bor så langt unna skolen, kan ikke du bare stikke innom skolen med joggeskoene hennes da?

Har skjedd flere ganger her og at ting har blitt avglemt som jenta trenger mandagen etter samvær, men da har enten far kjørt innom her, eller jeg har dratt innom skolen og levert det avglemte der.

Blir for dumt å holde ungen hjemme bare pga avglemte joggesko.

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke bor så langt unna skolen, kan ikke du bare stikke innom skolen med joggeskoene hennes da?

Har skjedd flere ganger her og at ting har blitt avglemt som jenta trenger mandagen etter samvær, men da har enten far kjørt innom her, eller jeg har dratt innom skolen og levert det avglemte der.

Blir for dumt å holde ungen hjemme bare pga avglemte joggesko.

Enig i dette. Det er dessuten ikke bra holdninger å lære barnet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De glemte skoene hos noen de var på besøk hos, så jeg får ikke dratt innom skolen med de. Ellers hadde jeg gjort det.

Skrevet

Hvilke sko har jenta på seg da? Må jo ikke være joggesko.... De fleste barn går vel i tøysko i disse dager. Ikke optimalt å ha idrettsdag i, men likevel.....bedre enn skulk.

Skrevet

Her må ansvaret plasseres der det hører hjemme: hos FAR.

Det er ikke deg skolen skal ha bekymrede samtaler med når jenta ikke kommer på skolen i fars samværstid - det er FAR. Og det må du bare si klart i fra om på skolen. Du er nemlig ikke ansvarlig for å oppdra far. Ikke vil du lykkes med det heller.

Jeg regner med at han på alle vis skal ha seg frabedt at du "blander deg" i hans måte å gjøre ting på? Da er det også bare rett og rimelig at det er han som må ta konsekvensene av sin egen oppførsel ifht. barnet. Han må selvsagt selv melde fra til skolen om hvorfor jenta evt. ikke kommer, og så må skolen ta en runde med han.

Jeg hadde ikke giddet bruke tid på familievernkontoret, erfaringsmessig er de overhode ikke i stand til å gi tydelige meldinger om hva som gjelder. Sansynligvis ender det med at far får bekreftet at han har rett til å gjøre som han vil i sin tid, uavhengig av hvor mye det går utover barnet.

Skrevet

Hvis far lar henne være hjemme mye så det går utover skolen så MÅ du jo gjøre noe! Ikke sitt og se på det! Snakk med lærere, familievernkontoret eller barnevernet om ikke far kan snakkes til. Hører han ikke får du sørge for at datteren bor hos deg i hverdagen sånn at hun kommer seg på skolen. Helt uholdbart, både av han og deg som tillater dette.

AnonymBruker
Skrevet

Å være hjemme fra skolen pga ikke passende sko den dagen er for dumt. Forklar læreren greia, og selvfølgelig bør hun være på skolen. Når jeg gikk på skolen og vi hadde skidag så hadde ikke alle ski, men de fikk ikke fri av den grunn. De som ville kunne gå på turen eller bli igjen og gjøre litt skolearbeid. Bare de som var syke var hjemme.

Høres ut som at faren tar veldig lett på det med fravær, og trur at litt vondt er en grei grunn for å være hjemme. Kan det hende at dattera deres manipulerer han for å vå være hjemme? Altså ikke bare i dag. Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: b8872...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja har ringt til lærer og sagt hvordan det er, så får de evt ta det videre med han. Han hadde ikke henta skoa i dag, jeg har ikke bil. Så da må jeg dra ut og kjøpe nye sko til henne. Det går ikke an. Men nå får han enten ta ansvar eller ikke ha dattera.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...