Gå til innhold

Å sette pris på


Bertha

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en ting... :

Hvordan viser sjefen din at han/hun setter pris på det dere gjør?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, artig.

Min sjef satte før pris på meg ved å ikke snakke dritt til meg.

Etter at jeg ga ganske klar beskjed om at jeg ikke ønsker å bli behandlet som en bikkje har han riktignok skjerpet seg litt, og smiler pent både titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han viser aldri at han setter pris på meg. Eller kanskje ingenting av det jeg gjør er bra nok? Det sier han heller ikke til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg føler at jeg har en sjef som har blitt relativt flink til å komme med positive tilbakemeldinger når det er på sin plass.

Jeg har tidligere ofte følt at mange ledere jeg har hatt har vært utrolig mye flinkere til å komme med negative tilbakemeldinger enn positive.

Nå tror jeg kanskje ikke dette egentlig ikke er et isolert lederproblem, men snarere et samfunnsproblem!

Jeg tror vi alle har litt lettere for å henge oss opp i det negative og glemme alt det positive!

Jeg har selv forsøkt å jobbe mye med meg selv for å prøve å se ting på en mer nyansert måte overfor andre mennesker.

En kursveileder jeg hadde på et veilederkurs fortalte at da han selv hadde gått fra å være en allminnelig lønnsmottaker i sitt firma til å få en lederjobb, ble han overrasket over hvor liten del av lederopplæringen han fikk som gikk på psykologi og det mellommenskelige i det å være leder.

på samme måte som vi ønsker positive tilbakemeldinger fra våre ledere, så er det viktig at vi gir positive tilbakemeldinger andre veien også, om det er fortjent!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min gir meg ofte positive tilbakemeldinger, som å gi uttrykk for at han synes jeg gjør arbeidsoppgaver raskt og effektivt. Hadde medarbeidersamtale i november, og der fikk jeg mye (nesten bare) positive tilbakemeldinger. Han kan si rett ut at "Du kan få gjøre sånn og sånn, fordi vi stoler på det".

I tillegg ble jeg satt opp i lønn for å komme opp på et mer rettferdig resultat i forhold til de jeg kan sammenlikne meg med i erfaring. Det hadde ledelsen bestemt seg for, så da jeg spurte om muligheten for en lønnsforhøyelse, så hadde de allerede planene klare.

Ellers har firmaet tatt med alle ut for å spise et par ganger i løpet av året. På slutten av en veldig intens periode, fikk alle som ville ha det ta med seg en flaske vin hjem. Vi får kake når store prosjekter blir ferdige.

Så vi får både felles ros og påskjønnelse, i tillegg til personlig positiv tilbakemelding.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...