AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Del Skrevet 1. juni 2014 Hei. Er det str. 68, eller 74 som passer best på en dåpskjole til en baby på 4,5 mnd? Hvilken størrelse brukte du på din lille da hun var 4,5 mnd? Dåpen skjer i september, så jeg vet ikke hvilken størrelse hun kommer til å bruke da. Nå er hun kun 5 uker og bruker størrelse 56, men har også klær i størrelse 62, som ser greit ut på henne. Jeg tror hun er sånn passe stor etter alderen. (Hun veide 3350 gram da hun ble født og var 48 cm lang og nå veier hun ca 4200 gram. Hva vil dere anbefale? Jeg tenker at kjolen kan være fin til å gå i arv senere. Trenger svar raskt, da den som skal lage kjolen trenger å vite nøyaktig hvilken størrelse som er ønskelig 68/74. Takker for alle svar. Anonymous poster hash: b6262...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Del Skrevet 1. juni 2014 Min ble døpt som nesten 7 mnd i str 74, og kjolen var for stor. Selv om han brukte 74 ellers på den tiden. Kommer sikkert an på kjolen da men jeg hadde ikke satset på 74 til ei jente på 4,5 mnd. Gutten min var faktisk like stor som din jente når han ble født men ved 7 mnd var han større enn gjennomsnittet på sin alder. Og dåpskjolen var for sagt for stor. Skulle kjøpt 68. Kjøpte den på nettet og rakk ikke bytte.Anonymous poster hash: 380f3...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 1. juni 2014 #3 Del Skrevet 1. juni 2014 Om man lager den slik at det er snøring med sløyfebånd nederst i armene samt sånn ca i livet, så har man en modell som kan brukes på både små og større babyer. Har en slik dåpskjole og den jeg brukt på en over middels stor 8 måneders gutt og på en under middels stor firemåneders baby.. Så bra ut på begge, men kunne nok ikke brukt den på den største måneden etter. Han brukte for øvrig 80-86 i klær og den minste brukte ca 68 som ofte var litt stort. Om jeg skulle hatt den helt sydd etter mål, så ville jeg satset på størrelse 68 i ditt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. juni 2014 #4 Del Skrevet 2. juni 2014 Vesla vår var ca like lang og tung ved fødselen som din, og brukte 62 eller 68 da hun ble døpt litt over 4 mnd gammel. Men sånt er jo veldig individuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå