Gå til innhold

Vanskelig å få barnevakt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viser seg at det blir vanskelig å få barnevakt til sønnen var på 20 mnd. på den store dagen... Det blir muligens til at vi må ta han med..Men, hvordan gjør man dette best mulig? Vi skal ha 42 gjester til middag på hotell...Skal han bare gå rundt? Er det noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ser du bor i Oslo' date= kan du ikke prøve f.eks. Oslo Barnevaktformidling eller Barnepasseren?

Joooo, men nå har det seg slik at vi er utrolig pysete med å la folk vi ikke kjenner passe han.. Vi har nok av barnevakter ellers, det er bare det at de fleste skal jo i bryllupet. Noen som har prøvd disse tjenestene?

Skrevet

Hva om barnevakten kommer et par-tre ganger på besøk før bryllupet, eller du kan spørre kjente om de kan anbefale noen? Jeg har nok ikke prøvd noen av disse (har ikke barn), men det er jo gjennom et byrå hvor det da blir litt mer trygt og seriøst enn en tilfeldig jente fra en lapp på Rimi.

Skrevet
Hva om barnevakten kommer et par-tre ganger på besøk før bryllupet' date= eller du kan spørre kjente om de kan anbefale noen? Jeg har nok ikke prøvd noen av disse (har ikke barn), men det er jo gjennom et byrå hvor det da blir litt mer trygt og seriøst enn en tilfeldig jente fra en lapp på Rimi.

Jo, kunne jo prøvd det :-)

*pysete Tarimamma går i tenkeboksen*

Skrevet

Jeg er barnevakt igjennom barnepasseren og det er noe av det grundigste jobbintervjuet jeg har vært på. Anbefaller de. Og det er ikke noe problem å få de til å møte ungen et par ganger først.

Skrevet

Går han i barnehage? Eller dagmamma?

Da vi giftet oss 5. juni fikk vi to av jentene (25 år) i barnehagen til å passe barna våre.

Hun største er 3 1/2 og går på avdelingen der de jobber, men hun minste er 16 mnd og hjemme med meg så hun kjente de ikke så godt.

De kom et par timer før vi dro til kirken, var med og passet jentene i kirken (de var selvfølgelig brudepiker :-) ), var med til fotografen og så tok de med jentene våre hjem til oss og passet de der til neste dag!

Det gikk kjempebra og jentene våre storkoste seg til tross for at jeg var litt redd hun lille skulle slå seg vrang :-?

Ga de et smykke og noen penger hver så det virket som barnepasserene var fornøyde også :-)

Skrevet
Da vi giftet oss 5. juni fikk vi to av jentene (25 år) i barnehagen til å passe barna våre.

En venninne av meg gjorde det samme, en barnehagetante som også bodde i nærheten passet sønnen til neste dag. Ellers har du kanskje en slektning eller en venninne som ikke skal i bryllupet du kan spørre? Man kan jo gi vedkommende en skikkelig påskjønnelse senere for å vise sin takknemlighet for hjelp ifm en så stor og viktig dag.

Skrevet

Jeg har ingen slektning eller venninne jeg kan spørre...Han går i barnehage og samboeren har spurt, men fikk ikke noe særlig til svar så det virker ikke som de har så veldig lyst...Men, kanskje jeg skal spørre de rett ut etterpå i dag..Merkelig at de ikke vil passe han egentlig, de er jo helt gale etter han ellers...De er kanskje lei av barn når de kommer hjem :-)

Skrevet

Blandt mine venner har min lillesøster vært barnevakt tre ganger i løpet at et par år nå...(Hun er 22 år, altså...men like fult lillesøster :wink: )

Hun kjenner brudene fra tidligere da hun har vært sammen med dem på fester ol tidligere og har vært på besøk hos brudeparet/barna på forhånd et par timer for å bli litt kjent både med barna og huset...også har et godt lag med barn generelt...

En annen fordel var jo at hun hadde en "kontaktperson" i bryllupet (meg!!) og dersom det var noe hun lurte på ringte/SMSet hun til min mobil...

Det kan jo være at noen søsken, mødre(som du kjenner?!) eller lignende til noen av gjestene kunne hjelpe dere...det er jo iallefall noen man kjenner fra tidligere...

Skrevet

Lurt...Hmmm, dette må da kunne ordne seg. Noen må jo kunne passe vår (helt objektivt sett) fantastiske sønn :-)

Skrevet

Han har ikke venner i barnehagen, som han vi synes det er stas å ligge over hos? (Jeg hadde ihvertfall stilt opp dersom jeg hadde kunnet hjelpe noen i barnehagen til sønnen min.)

Vi brukte "gammel" dagmamma, enda han sist hadde vært der i juni og bryllupet sto i oktober. Vi var innom en gang før bryllupet, og datteren går i barnehagen (på en annen avdeling).

Skrevet

Sliter med det samme problemet som deg Tari. Ingen som kan passe Vesla. Nå skal riktignok hun være med på en del av feiringen, men barnevakt etterpå, og under middagen, trenger vi jo like fullt allikevel.

Som du selv var inne på, er det nok en del av oss barnehagepersonal som vil ha fri fra jobben når vi ikke er der..

Skrevet
Han har ikke venner i barnehagen, som han vi synes det er stas å ligge over hos? (Jeg hadde ihvertfall stilt opp dersom jeg hadde kunnet hjelpe noen i barnehagen til sønnen min.)

Vi brukte "gammel" dagmamma, enda han sist hadde vært der i juni og bryllupet sto i oktober. Vi var innom en gang før bryllupet, og datteren går i barnehagen (på en annen avdeling).

Nei, det er det som er så dumt..Han er liksom for liten til å ha ordentlige venner enda..Han leker jo med andre men...Han har ikke gått der så lenge så jeg syns liksom ikke jeg kan spørre noen der heller...

Skrevet

Og du skal gifte deg allerede neste helg???

Hvor i Oslo bor du da???? Er du naboen min? :wink:

Skrevet

Vi har fåt tanten til min kusine som barnevakt til vår hjerteknuser. Jeg har vært der på besøk og kommer til å gjøre det noen ganger foran bryllupet slik at de blir kjent. Han skal være hjemme hos oss så han er i trygge omgivelser. Vi satser på det kommer til å gå bra hvis ikke får han bli med på fest til han stuper i søvn.

Skrevet
Og du skal gifte deg allerede neste helg???

Hvor i Oslo bor du da???? Er du naboen min? :wink:

Jepp, men jeg har holdt på med dette en stund da..Blir det krise så får han være med.

Skrevet

Vi faar tre jenter paa femten (nabojenta og noen venninner) til aa passe fem barn fra 1-7 under festen. Barna skal vaere i en bygning paa samme tun der festen er, vi skal gi dem forskjellige ting aa gjoere (tegne, spille spill, lese boeker, spise polser og brus etc.) og foreldrene kan gaa litt til og fra. Haaper det gaar bra.

Skrevet
Venninner av din mor/svigermor??
Nei, venninner av nabojenta. Selv var jeg barnevakt for smaa barn fra 11 aars-alderen. Foreldrene er dessuten rett rundt hjornet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...