Gå til innhold

Nybegynner. Hvor mye kan jeg spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å være mer aktiv for å bli kvitt så mye som mulig av vekta som har forfulgt meg siden barneårene. Jeg har aldri klart å komme meg under 70 kilo og de siste to årene har jeg bare latt meg selv forfalle fullstendig. Nå er jeg 156/92 og jeg er møkk lei av å drasse rundt på alt flesket.

Hva er en "sunn" mengde mosjon per dag? Nå går/jogger (intervaller på ca 500 meter hver, har vonde knær) jeg ca 6 km hver dag. Bruker ca en time på denne runden med noen små pauser inni mellom. Rundt 15-20 minutter av disse er en skibakke med 45/50 graders stigning. Jeg har en treningsapp på telefonen som sier at dette er rundt 460 kalorier forbrent. Etter denne turen sykler jeg 20-30 minutter på ergometersykkel som viser 240-380 kalorier.

Hvor mye bør jeg egentlig spise? Jeg føler meg skikkelig dårlig (psykisk) hver gang jeg spiser fordi jeg bare tenker på å spare på kaloriene og får dårlig samvittighet bare jeg tenker på mat. Jeg har siden jeg begynte med dette prosjektet for snart to uker siden kun spist 1 eple/gulrot og 1 knekkebrød til frokost, salat til middag og omelett (2 egg og litt paprika, løk og ost) til kvelds. Jeg skjønner jo at jeg må få i meg mer for å ha energi til å fortsette å trene, men hvor mye bør jeg spise?

Anonymous poster hash: 2163c...167
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette er en kjempefin mengde mosjon. Når du trener så mye kan du unne deg å spise skikkelig! (Ihvertfall så lenge det ikke blir for mye sukker/fett-holdig mat.. Stå på! :)

Anonymous poster hash: 3dc29...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...