Gå til innhold

Har en mistanke om at barnefar har sperret mobilabonnementet mitt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han jobber tilfeldigvis i selskapet jeg er kunde i. Og vi hadde en fæl krangel i går. Kanskje han har gjort dette for hevn. Det er ingen grunn til at abonnementet skulle bli sperret, jeg har ingen forsinkede betalinger, har dobbeltsjekket.

Han har vel tilgang til min kundeprofil...

Hvis jeg tar kontakt med operatør, vil jeg få bekreftet mine mistanker hvis jeg spør om det er XXXX XXXXXXXX som har vært innpå og rotet?

Anonymous poster hash: 5111a...59f
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har han i så tilfelle ikke lov til og du kan rapportere han til sjefen hans. Barnefar altså.

Endret av Evel
  • Liker 1
Skrevet

De gir selvsagt ikke ut slik informasjon.

Sikker på at det er sperret? Logg inn på "Mine Sider", antar din operatør har det, og sjekk. Prøv å skru telefonen av og på for å se om den fungerer igjen da.

Skrevet

Må være oppsigelsesgrunn hvis han har vært så dum. Evt. en veldig streng advarsel. Virker veldig tvilsomt.

Skrevet

Oj, at han tør!

Det er ikke sikkert de vil "sladre" på sine ansatte, men om du ringer og spør om du er sperret kan de nok bekrefte eller avbekrefte det. Om de ikke "vet hvorfor" kan du fortelle om dine mistanker.

Finner de ut at det er han får han nok konsekvenser for det. Så igjen - at han tør!
Hva håper han å oppnå?

Barnslig fyr.

Gjest Malanthor
Skrevet (endret)

Må være oppsigelsesgrunn hvis han har vært så dum. Evt. en veldig streng advarsel. Virker veldig tvilsomt.

Helt klart oppsigelsesgrunn. De får ikke en advarsel for noe slikt.

Endret av Malanthor
Skrevet

Helt klart oppsigelsesgrunn. Då får ikke en advarsel for noe slikt.

Du har lite kunnskap om kontraktene til de som jobber som kundebehandler hos operatører, ser jeg.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Han jobber tilfeldigvis i selskapet jeg er kunde i. Og vi hadde en fæl krangel i går. Kanskje han har gjort dette for hevn. Det er ingen grunn til at abonnementet skulle bli sperret, jeg har ingen forsinkede betalinger, har dobbeltsjekket.

Han har vel tilgang til min kundeprofil...

Hvis jeg tar kontakt med operatør, vil jeg få bekreftet mine mistanker hvis jeg spør om det er XXXX XXXXXXXX som har vært innpå og rotet?

Anonymous poster hash: 5111a...59f

Det står i loggen i kontoen din hvem som har vært der inne, så hvis han har gjort noe dumt der så kan han bli sparket.

AnonymBruker
Skrevet

Har han gjort dette kommer han til å få sparken!

Anonymous poster hash: 4578d...28f

Gjest Malanthor
Skrevet

Du har lite kunnskap om kontraktene til de som jobber som kundebehandler hos operatører, ser jeg.

Trenger ikke kunnskap om konkrete arbeidsforhold for og si noe slikt. Vedkommende har ikke gjort en feil eller lignende, han har trampet rettningslinjene ned i søla. Hvis du mener noe annet så har du åpenbart liten kunnskap om oppsigelsesgrunner generelt sett.

AnonymBruker
Skrevet

Spaghetti: Tror du virkelig feks Telenor, ville la en ansatt få gi de dårlig rykte pga at han er sur på eksen sin? Oh no!

Garantert fyken på dagen om han har gjort dette!

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke kunnskap om konkrete arbeidsforhold for og si noe slikt. Vedkommende har ikke gjort en feil eller lignende, han har trampet rettningslinjene ned i søla. Hvis du mener noe annet så har du åpenbart liten kunnskap om oppsigelsesgrunner generelt sett.

Etter å ha jobbet i to selskaper og er temmelig godt kjent med deres rutiner, samt har kamerater hos alle Norges populære operatører, så tror jeg faktisk jeg vet hva jeg snakker om.

Har sett flere episoder der folk har gjort andre ting uten å få sparken, kun skriftlig advarsel, selvsagt. Ting som er mye, mye mer drøyt enn å bare sperre et abonnement.

Så, nå vet jeg ikke hva slags erfaring du har som gjør at du argumenterer slik, men dersom du har jobbet hos en operatør og sett lignende saker, så kommenter gjerne på det.

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha jobbet i to selskaper og er temmelig godt kjent med deres rutiner, samt har kamerater hos alle Norges populære operatører, så tror jeg faktisk jeg vet hva jeg snakker om.

Har sett flere episoder der folk har gjort andre ting uten å få sparken, kun skriftlig advarsel, selvsagt. Ting som er mye, mye mer drøyt enn å bare sperre et abonnement.

Så, nå vet jeg ikke hva slags erfaring du har som gjør at du argumenterer slik, men dersom du har jobbet hos en operatør og sett lignende saker, så kommenter gjerne på det.

Skremmende å høre at ansatte kan gjøre drøyere ting enn å stenge eksen sitt abonnement uten å få sparken.

Hva gjør de som er drøyere enn det egentlig? Sjekker ringe bloggen? Kan de lese meldinger? Kan de se bilder? Oh no! Kjente jeg ble paranoid her :(

• Liker 3
Skrevet

Spaghetti: Tror du virkelig feks Telenor, ville la en ansatt få gi de dårlig rykte pga at han er sur på eksen sin? Oh no!

Garantert fyken på dagen om han har gjort dette!

Feil, skriftlig advarsel. Eneste gangen Telenor har sparket en kundebehandler var når han ba en kunde dra til helvete. Mye annet som har skjedd hos telenor der ansatte ikke har blitt sparket.

Skremmende å høre at ansatte kan gjøre drøyere ting enn å stenge eksen sitt abonnement uten å få sparken.

Hva gjør de som er drøyere enn det egentlig? Sjekker ringe bloggen? Kan de lese meldinger? Kan de se bilder? Oh no! Kjente jeg ble paranoid her :(

Sjekke ringeloggen er ikke noe problem, ja, selvsagt. De har jo også full tilgang til å se alt det kunden selv kan se på mine sider. Lese meldinger er ingen problem, men da må de ordne slik at det blir sendt kopi av inkommende samt utgående SMSer til epost eller noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

1: Forsikre deg om at mobilen faktisk er sperret (slå den av og på, sjekk mine sider, dobbeltsjekk at du ikke har noe ubetalt).

2: Ring/kontakt kundeservice på chat og få mobilen gjenåpnet hvis den er sperret. Spør om grunn til sperringen. Er det han som har gjort det vil være unnvikende på det spørsmålet. Hvis det er en teknisk grunn/feil hos dem så får du beskjed om det.

3: Er de unnvikende ber du om å få snakke med avdelingsleder. Informer vedkommende om din mistanke, og be om en redegjørelse for hvorfor abonnement ble sperret.

Konsekvensene for den ansatte har du ikke noe med, og det kommer de ikke til å gi deg informasjon om. Men det vil bli en eller annen konsekvens om han har gjort det. Jeg jobber i et teleselskap selv, og vet godt at det å sperre et abonnement kun på pur faenskap er grovt. De skal ha en god grunn til å sperre (ubetalte regninger, mistanke om svindel osv). Hos oss er det ittillegg en regel internt at vi aldri skal behandle saker som gjelder nære venner/familie. Jeg ville ikke behandlet saken til en eks selv, men bedt en kollega ta saken.

Anonymous poster hash: ef92e...524

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Etter og ha jobbet i 4 selskaper og vært gjennom et utall saker gjennom min stilling som tillitsvalgt, bla bla bla. så er det helt klart at dette på generell basis er oppsigelsesgrunn. Sånn der har du kredibiliteten din tilbake.

Folk liker nemlig og pastå alt mulig som styrker poenget deres på nettet der ingen kan ta dem på det.

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Feil, skriftlig advarsel. Eneste gangen Telenor har sparket en kundebehandler var når han ba en kunde dra til helvete. Mye annet som har skjedd hos telenor der ansatte ikke har blitt sparket.

Sjekke ringeloggen er ikke noe problem, ja, selvsagt. De har jo også full tilgang til å se alt det kunden selv kan se på mine sider. Lese meldinger er ingen problem, men da må de ordne slik at det blir sendt kopi av inkommende samt utgående SMSer til epost eller noe slikt.

Pisspreik. Og du har vært i Telenor i alle de årene de har drevet med slike tjenester? Hahahahaha.

Du er full av bullshitt. Gå og legg deg nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har selvsagt tilgang til våre kunders ringelogg, det trenger vi jo for å kunne svare på spørsmål. Men vi skal ikke se på noens logger uten grunn (og vi har uansett taushetsplikt om hvs vi evt ser). Tilgang til å se innhold i SMS/MMS har ikke førstelinje. Det går sikkert an for de med de rette tilgangene å finne, men de på kundeservice har ikke slik tilgang (ikke hos oss i alle fall).

Anonymous poster hash: ef92e...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...