kulu-kulu Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Fikk ei pusemor (1år4mndr)på torsdagen , kattungene hennes ble omplassert på onsdag. Hun kan lete og roper på kattungene sine , men jeg synes ikke det er mye av det. Hun er en ute-katt , men nå kan jo ikke jeg slippe henne ut enda , er vel anbefalt at hun er inne 2 uker først, og at hun blir kjent med oss. Har en plan om å sterilisere henne , har ikke tenkt å ha noen kull på henne. Men hvordan er det det å gjøre det så tett på fødselen, har det noe betydning? Er hun fruktbar så tett på fødselen? Har hatt katt nesten hele livet , men aldri tatt imot en voksen katt , eller hatt kattunger på katten min. Så kjenner jeg er litt blank her
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Hun er garantert parringsklar igjen, ja. De fleste kattemødre er møkklei ungene sine etter 12 uker, så det er mer sannsynlig at hun er urolig fordi hun er i nytt hjem eller fordi hun vil ut og lete etter mannfolk. IKKE slipp ut katten før den er kastrert! Nå er det gått ganske lang tid siden fødselen, så jeg vil tro hun kan kastreres nokså med en gang (men jeg ville gitt henne et par dager til å slå seg til ro i nytt hjem først). Husk chipping og vaksinering i samme slengen Gratulerer med ny pus! Anonymous poster hash: eda9c...258
skruf Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Gratulerer med nytt familiemedlem! Du bør ikke slippe henne ut før hun er kastrert. Kattefrøkener kan bli veldig fort drektig etter et kull. Faktisk kan de få flere kull i året. Katten vår ble kastrert straks kattungene hennes hadde begynt å spise litt tørrfor. Før den tid var hun ikke ute i det hele tatt. 1
Djungelvrål Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Du må selvfølgelig sterilisere henne med en gang. Katter kan få flere kull i året. Du må holde henne inne til operasjonen er over.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Var kattungene 12 uker når de nå ble omplassert? Anonymous poster hash: d680b...5e4
kulu-kulu Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2014 Hei og takk for svar. Hun skal absolutt steriliseres , ingen tvil der . Kjekt at jeg kan få det gjort så fort , skal bestille time kjapt Og til anonym bruker over her , ja de ble omplassert ved 12 ukers alder
kulu-kulu Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2014 Pusen min ble sterilisert , chippet + tatovert , vaksinert , tok helsesjekk osv i går. Nå skal hun gå med kragen i 12 dager , deretter fjerne stingene og så er hun nok klar for litt utforskning her ute . Gleder meg på hennes vegne , hun har så lyst ut stakkar Veldig gled for at alt gikk så fort 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Pusen min ble sterilisert , chippet + tatovert , vaksinert , tok helsesjekk osv i går. Nå skal hun gå med kragen i 12 dager , deretter fjerne stingene og så er hun nok klar for litt utforskning her ute . Gleder meg på hennes vegne , hun har så lyst ut stakkar Veldig gled for at alt gikk så fort Går hun med krage?! Stakkars. Det liker ikke kattene. Min katt fikk gå med body, som du knyter i halsen og rundt bena, og det gikk veldig fint. Hun til og med prøvde å vaske/slikke bodyen litt, men hun prøvde ikke å fjerne den. Hvis du kan få henne til å bruke body hadde det vært det beste. Anonymous poster hash: 3fd48...62f
kulu-kulu Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2014 Hei Hun bryr seg ikke noe om kragen , så det går fint . Hadde body til den forrige katten min , og ja , det funket veldig bra
Gjest Lille-pus Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Det er variasjon fra vetrinær til vetrinær hva, om noe, de utstyrer nykastrerte kjetter med. Noen bruker body, noen holder seg til halskrave (lampeskjerm) og andre mener man først skal prøve uten å påtvinge noe. Om katten er veldig opptatt av tapen som sitter over stingene så kan en krave være på sin plass. Her fikk Frøken fryd reise hjem uten hverken body eller krave, kun med plasterlapp over stingene. Hun var minimalt opptatt av plasteret så her gikk rekolvalisensen sin gode gang uten problemer. Som sagt... det varierer fra vetrinær til vetrinær, og fra katt til katt. Gratulerer med katt, og at det går så fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå