Gå til innhold

noen hestefolk i oslo her?

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle
Skrevet

jeg flyttet til oslo i april og har tidligere holdt på med hest. men her har jeg ikke noe sånt miljø og det er vanskelig å bare komme i kontakt med noen å føler jeg.

så jeg lurer på om det er noen hestefolk her som kunne tenke seg å ha meg med i stallen sin? samme for meg om det er på egen stall eller fellesstall så lenge jeg kan få muligheten til å ri litt, for det er et så utrolig stort savn.

jeg har desverre ikke muligheten til å være med å dele på utgifter da jeg har en stor gjeld som jeg betaler ned på, å det tar egentlig det meste jeg har bortsett fra det jeg trenger selv.

jeg kan jo fortelle litt om meg

jeg er 23 år

har holdt på med hester siden jeg gikk i 5. klasse. jeg har kommet litt ut av trening så jeg må "lære" å holde meg på i galopp igjen da balansen er helt bortevekk. men ellers er det vel som å sykle, man glemmer det ikke :)

send meg en pm om du vil hjelpe ei som desperat vil komme inn i et godt stallmiljø igjen :)

å NEI det er ikke morsomt å komme med slibrige kommentarer som "du kan ri meg" osv :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å legge ut en melding på en av hestegruppene på facebook? :) Stadig vekk noen som leter etter hestepasser der :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Anbefaler deg også å sjekke finn.no, det er stadig noen som er på utkikk etter noen som kan hjelpe til i stallen, ri en gang i uken osv.

Men må bare få sagt det, personlig fant jeg ut at ridning ikke er som sykling - etter en pause på fem år fra ridningen følte jeg meg litt som en nybegynner, kunnskapen satt i hodet, men kroppen lystret ikke og balansen var borte :P

Skrevet

Jeg hadde hest i Oslo før, på Tangen gård i Sørkedalen. Kanskje du kan sjekke der om det er noen som trenger förrytter? Utrolig koselig og fint sted iallefall!

• 5 måneder senere...
Skrevet

Anbefaler deg også å sjekke finn.no, det er stadig noen som er på utkikk etter noen som kan hjelpe til i stallen, ri en gang i uken osv.

Men må bare få sagt det, personlig fant jeg ut at ridning ikke er som sykling - etter en pause på fem år fra ridningen følte jeg meg litt som en nybegynner, kunnskapen satt i hodet, men kroppen lystret ikke og balansen var borte :P

Nøyaktig dette opplever jeg også nå!! Så frustrerende.

Jeg vet i hodet og kjenner i kroppen hva jeg skal gjøre, men jeg får det ikke til. Føler meg ustabil i hele kroppen, og balansen er ikke på plass.

Kom du tilbake til ditt gamle ride-jeg igjen etter litt trening?

Anonymous poster hash: 4bfd4...7ff

Skrevet

Tråden ryddet for avsporing

Kosemose, mod

Skrevet

På FB er det en gruppe som heter "Hestepasser i Akershus", prøv der, så får du sikkert napp :-)

Gjest Anubiel
Skrevet

Nøyaktig dette opplever jeg også nå!! Så frustrerende.

Jeg vet i hodet og kjenner i kroppen hva jeg skal gjøre, men jeg får det ikke til. Føler meg ustabil i hele kroppen, og balansen er ikke på plass.

Kom du tilbake til ditt gamle ride-jeg igjen etter litt trening?Anonymous poster hash: 4bfd4...7ff

Nja, det blir bedre og bedre, jeg kjenner stor forskjell nå, men det tar tid. Er ikke tilbake til gammel form ennå :)

Skrevet

Nja, det blir bedre og bedre, jeg kjenner stor forskjell nå, men det tar tid. Er ikke tilbake til gammel form ennå :)

Å nei...!!

Skal starte opp å ri fast nå.,,, kommer til å føle meg som en idiot i lang tid fremover jeg da :s

Skrevet

Da kan du tenke deg hvordan en pause på 10 år føles :) Var helt lost, men begynner å komme litt i form. Men kroppen er ikke som før. Likevel vil jeg påstå at riding er en god trening for nesten alle aldersgrupper og flere godt voksne burde ri :)

Anonymous poster hash: 8e563...560

Skrevet

Da kan du tenke deg hvordan en pause på 10 år føles :) Var helt lost, men begynner å komme litt i form. Men kroppen er ikke som før. Likevel vil jeg påstå at riding er en god trening for nesten alle aldersgrupper og flere godt voksne burde ri :)Anonymous poster hash: 8e563...560

Hvor lang tid har du brukt på å komme deg tilbake i rideform? Og hvor gammel er du?

Synes faktisk det er ganske grusomt at jeg ikke får kroppen til å gjøre det jeg ønsker, og det som gikk lekende lett før i tiden... Sinsen min er jo også ganske håpløs...

Skrevet

Hvor lang tid har du brukt på å komme deg tilbake i rideform? Og hvor gammel er du?

Synes faktisk det er ganske grusomt at jeg ikke får kroppen til å gjøre det jeg ønsker, og det som gikk lekende lett før i tiden... Sinsen min er jo også ganske håpløs... Anonymous poster hash: 4bfd4...7ff

Jeg er 37 år... Begynte å ri i høst, etter ti års pause (og da red jeg bare av og til, samt fjellturer). Jeg gikk i noen år på ridekurs i ungdommen, og savnet det sånn. Jeg meldte meg rett og slett på ridekurs (med noen få voksne og mange ungdommer) men har ennå ikke kommet helt i form. Etter den første timen var jeg støl i to uker, virkelig støl. Vurderte å gi opp. Kroppen bruker lengre tid på å restituere seg etter trening og lengre tid på å komme i form når man blir eldre. Balansen er elendig. Men jeg merker sakte at det kommer små fremskritt. Så jeg prøver så godt jeg kan å galoppere, trave og ta fordelsvendinger. Det er litt fasinerende og spennende å prøve ulike hester. Lærer i alle fall kjempemye, og for meg er det hard trening. Mye morsommere enn treningsstudio.

Målet mitt er en ridetur i utlandet, muligens Island eller Irland :)

Skrevet

Men jeg var i helt elendig fysisk form da jeg startet altså :P Bare salen var (er ennå) tung å løfte. Så de fleste med litt mer normal fysisk form, kommer nok raskere inn i det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...