Gå til innhold

Hvem gjør mest hos dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Hos oss så tar jeg meg av det meste (alt) og jeg har ikke noe imot det.

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du husarbeid? Jeg tar litt mer enn samboeren min, fordi jeg bare jobber deltid. Men vi deler ellers veldig likt, det skulle da bare mangle.

Skrevet

Hos oss,tar jeg det meste siden jeg er mer hjemme enn han.Når jeg ikke er hjemme gjør han alt som å lage mat,ta oppvasken,vaske klær,støvsuge hvis det trengs...

Gjest Ethereal
Skrevet

I utgangspunktet deler vi 50/50, men i realiteten gjør jeg nok mer; jeg elsker å lage mat, og tar gladelig den oppgaven. Samtidig er jeg ganske nøye når det gjelder klesvask, så det eneste han får lov til, er å legge sammen og legge på plass.

Vasking og rydding gjør begge to, kanskje gjør han mer enn meg på det området.

Skrevet

Når jeg svarer er det at jeg mener jeg gjør 80% av alt som har med 'hjemmet' å gjøre. Om han hadde svart hadde vel svaret vært at jeg gjør 20%...

Skrevet

50-50 tenker jeg...Selv tror jeg kanskje at jeg gjør bittelitt mer enn han :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Ikke engang den best oppdratte mann ser alt som virkelig må gjøres, derfor ditt 80/20-forhold, Anafugia.

Ellers bør nok jenter/kvinner bli flinkere til å slippe taket i husarbeidet, mange er nok kontrollfriker som tenker at ting MÅ gjøres på akkurat deres måte...(jeg skal innrømme at jeg er litt slik selv, også, spesielt i hvor ting skal stå i skapene, matlaging osv)

Skrevet

Ellers bør nok jenter/kvinner bli flinkere til å slippe taket i husarbeidet, mange er nok kontrollfriker som tenker at ting MÅ gjøres på akkurat deres måte...

Helt enig. Det er ikke én eneste riktig måte å vaske/rydde på, slapp av og la mannen gjøre det på egen hånd og livet vil bli mye lettere.

Skrevet

vi gjør jo i realiteten 100% kanskje? hehe...

vi må gjøre vår del, samt at vi må bruke resten av tiden på å mase for å få han til å gjøre hans del(som ikke er bra nok likevel - og vi ender med å måtte rydde opp etter han og gjøre det selv)

:hoho:

Skrevet

Jeg tror egentlig vi deler det ganske så likt, hvis jeg tar med alt arbeid både ute og inne, vedlikehold av bil, handling etc.

Jennifer

Skrevet

Jeg er for tiden arbeidsledig og gjør dermed det meste.

Ellers prøver vi å få til en 50-50 deling, men det er ikke alltid like lett å få til å fungere... (det har vært mang en diskusjon her i huset pga dette...)

Han er mere skippertaks-orientert, mens jeg vil at vi gjør tingene jevnt og trutt.

Jeg kan tolerere hybelkaniner, mens han glatt overser hybelokser som har utviklet intelligens med nivå på en .... hm.... gjennomsnittlig mann?

He he!

Skrevet

Hos oss er fordelingen sånn ca. 70 - 30%...men hun liker det sånn....

:-)

Skrevet
Ikke engang den best oppdratte mann ser alt som virkelig må gjøres, derfor ditt 80/20-forhold, Anafugia.

(hehe)

Gjest gjest1
Skrevet

Vi gjer like mykje omtrent, trur eg. Sjølv om han av og til må minnast på kva som skal gjerast.. :ler:

Skrevet

Min mann har problemer med å ta imot ordre... (hehe)

Skrevet

Den myten med at mannen ikke ser hva som skal gjøres i hjemmet er bare....vel....en myte. Klart vi ser det. Men vi dynes ikke det er viktig nok til å bruke dyrebar tid på det. Og venter vi lenge nok så gjør jo dere det uansett. Litt irritasjon kan vi leve med. Dere er jo sure og gretne en uke i måneden uansett, så hva gjør vel en dag til?

Skrevet

Vaskekonen vår gjør det meste! :ler: men utenom det, gjør vell kanskje mannen min litt mer enn meg... :oops:

Skrevet

Jeg lager stort sett mat, tar meg av klevask (og får det pent brettet inn i skapet), støv tørring og vasking av speil og vinduer.

Han tar oppvasken, vasker/støvsuger over gulvene og vasker toalettet.

Jeg gjør kanskje litt mer enn han, eller bruker i hvertfall mer tid på mine oppgaver, men dette er en fordeling som funker hos oss. Jeg slipper i hvertfall de oppgavene jeg liker minst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...