Gjest gloria Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Jeg tenker ikke på gulost/brunost, men på geitost, gorgonzola o.l. Hvor mye kan man spise av dette før det er usunt, eller er ostene i seg selv usunne?
Gjest Runforit Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 ? En matvare er ikke direkte usunn i seg selv med mindre det er godteri eller annet junk som ikke gir kroppen noen form for næring. Om det er i forhold til kalorier i seg selv du tenker på så er ost noe en må passe på om man ikke vil gå opp i vekt da det har mye kalorier i seg. Som med alt annet så kan en unne seg både ost, sjokolade og godteri i moderate mengder såfremt en ellers har et sunt og variert kosthold. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 ? En matvare er ikke direkte usunn i seg selv med mindre det er godteri eller annet junk som ikke gir kroppen noen form for næring. Om det er i forhold til kalorier i seg selv du tenker på så er ost noe en må passe på om man ikke vil gå opp i vekt da det har mye kalorier i seg. Som med alt annet så kan en unne seg både ost, sjokolade og godteri i moderate mengder såfremt en ellers har et sunt og variert kosthold. Hva unner du deg av slike ting? Og hvor ofte? Kunne du ha skrevet et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 5cda3...5b5
Gjest Runforit Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Hva unner du deg av slike ting? Og hvor ofte? Kunne du ha skrevet et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 5cda3...5b5 Ost spiser jeg faktisk ikke(får stygg hud av det og blir dårlig i magen). Ikke smågodt eller junk heller. Spiser rene råvarer og lager all mat fra bunn utenom Ryvita knekkebrød. Ellers går det mye i kylling, karbonandeig, svinekjøttdeig, laks, egg, nøtter, avokado, oljer, søtpotet, havregryn, kokosmel, frukt, grønnsaker, mørk sjokoalde etc. I dag har jeg feks spist Frokost Eggerøre med skinke og nøtter Lunsj Røkt ørret med spekeskinke, eggerøre og knekkebrød Mellom Nøtter og en mango Middag Hjemmelaget pizza Kvelds Proteincookies av kokosmel, litt havregryn og eggproteinpulver I går hadde jeg burger og søtpotetfries til middag. Fredag grillet jeg kyllingspyd med satay peanøttsmørsaus. Masse god mat der ute 1
Supraspinatus Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Ost har mye komplette/bra proteiner, og bra med fett. Innholdet av vitaminer og mineraler er høyt. Det er altså veldig sunt, men det kan være lett å overspise det. Siden det smaker veldig godt. Om du ikke har problemer med overspising så er det sikkert ikke noe problem å spise ost til du blir mett. Og forøvrig. Brunost er egentlig ikke en ost, og sukkerinnholdet i det er rimelig høyt. I ekte ost er det som oftest omtrent ikke noe karbohydrater. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå