Gå til innhold

Hvor i Los Angeles er det lurt å bo på hotel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du tenkt å være en hel ferie i LA? I så fall vil jeg anbefale å revurdere. Ekstremt lite sjarmerende by, og så ufattelig mye annet du heller burde se i California.

Ville vært et par dager i LA. Når det gjelder område er jeg enig i Santa Monica.

Hvor ellers i California bør man dra? Har lyst til å reise dit snart. :)

Anonymous poster hash: 82d7d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde se etter hotell i de mest multikulturelle bydelene. Multikultur er fantastisk berikende, og amerikanske storbyer som Los Angeles er rene multikulturelle utstillingsvinduer. For eksempel i bydelene Watts og Compton ser vi et herlig multikulturelt samspill mellom Latinos og African-Americans. I så måte er hotell i Watts eller Compton sterkt å anbefale for de kulturelt interesserte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde se etter hotell i de mest multikulturelle bydelene. Multikultur er fantastisk berikende, og amerikanske storbyer som Los Angeles er rene multikulturelle utstillingsvinduer. For eksempel i bydelene Watts og Compton ser vi et herlig multikulturelt samspill mellom Latinos og African-Americans. I så måte er hotell i Watts eller Compton sterkt å anbefale for de kulturelt interesserte.

Du glemte ironiflagget

For du vil vel at TS skal overleve turen til LA? he he

Endret av Oslomann71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Ville hvertfall holdt meg unna å bo på venice beach. Dit kan man heller reise for å oppleve en dag. Bodde der selv for noen uker siden og det var veldig annerledes enn det jeg forventet. Luktet marihuna for hvert tredje innpust jeg tok (overdriver ikke) og man ser veldig mye av de dårlige sidene av USA’s politikk. Var mange hjemløse som bodde på stranden og promenaden samt mye gjenger, så vi bevegde oss ikke mye ut på kveldinga. Ellers på dagtid var det herlig stemning der, med folk som surfet (anbefalt å surfe på morgenen, da er bølgene best), skating, chille mennesker og masse spennende mennesker. Står en del folk å prøver å gi deg cd-ene sine for så å kreve betaling men bare si høflig nei også går du videre. 

Men over til spørsmålet ditt: jeg ville valgt et hotell på Santa Monica eller mot beverly hills. Vi hadde 4 dager der og følte vi fikk sett det vi ville se. Det er jo et turisthøl uten like, men en uke er nok vel så bra om du vil ta det rolig og ikke stresse.

Om du ikke har planer om å leie bil så er uber fantastisk, alle bruker det! Tok bussen noen ganger men det er ekstremt dårlig busstilbud, mye lugubre folk der også tar det så lang tid. Uber er også billig, betalte 120 kr for å kjøre fra venice beach til hollywood (2 personer) og en kjøretid på over en time. Last ned appen og det tar max 10 minutter på det lengste, før en uber er der å plukker deg opp. Vil tro det er mer uber enn taxi+buss til sammen. Kos deg masse!

Anonymkode: 280be...efe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...