Gå til innhold

Hvor i Los Angeles er det lurt å bo på hotel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har tenkt meg til Los angeles neste sommer, men er så utrolig vanskelig å bestemme seg for i hvilket område man skal se etter hotell. Har tenkt litt på hotell i områdene rundt venice/malibu, men ser det er litt dyrere enn lengre inn i byen. Har lyst på hotel der man har mulighet til å gå til fots til enten stranda, eller til handlegater, career, utesteder.,,ja der det skjer litt egentlig. Kanskje west Hollywood? Er så lite kjent, og ønsker at turen skal bli så vellykket som mulig.

Er det noen som har noen tips og erfaringer de vil dele?

Anonymous poster hash: c21b6...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du sikkert har fått med deg er at ingen spaserer i L.A. Alle bruker bil. Og ingen normale tar offentlig transport (kun skandinavere på tur sammen med mer tvilsomme lokale personer).

Dette gjør at L.A. ikke er en spesielt turistvennlig by på samme måte som eks. San Francisco og New York. Så man må rett og slett gjøre et valg. Vi bodde sist rett ved Beverly Hills Shopping center og det var ganske greit. Da kunne vi gå til butikker, kaféer, restauranter og utesteder. Selvsagt måtte vi kjøre for å komme oss til andre deler av byen som Venice Beach, Malibu, Santa Monica og Rodeo Drive, men det gikk fint.

Ville absolutt bodd i Beverly Hills igjen!

Parkering koster jo skjorta, men det er verdt det selv om det er "slitsomt" å måtte spørre om å få tilgang til bilen sin hver eneste gang man vil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du sikkert har fått med deg er at ingen spaserer i L.A. Alle bruker bil. Og ingen normale tar offentlig transport (kun skandinavere på tur sammen med mer tvilsomme lokale personer).

Dette gjør at L.A. ikke er en spesielt turistvennlig by på samme måte som eks. San Francisco og New York. Så man må rett og slett gjøre et valg. Vi bodde sist rett ved Beverly Hills Shopping center og det var ganske greit. Da kunne vi gå til butikker, kaféer, restauranter og utesteder. Selvsagt måtte vi kjøre for å komme oss til andre deler av byen som Venice Beach, Malibu, Santa Monica og Rodeo Drive, men det gikk fint.

Ville absolutt bodd i Beverly Hills igjen!

Parkering koster jo skjorta, men det er verdt det selv om det er "slitsomt" å måtte spørre om å få tilgang til bilen sin hver eneste gang man vil ut.

Joda, det er det jeg vet, og siden jeg ikke kjører så trenger jeg tips til hotel der det er mulig å finne på noe ved å gå :)

Skal ha beverly hills i tankene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde også rett ved beverly hills shoppingsenter og synst i grunnen det var greit. Dette hotellet http://www.sofitel.com/gb/hotel-0937-sofitel-los-angeles-at-beverly-hills/index.shtml?utm_source=contemporan

Men neste gang vil jeg prøve å finne et hotell ved Santa Monica Beach. Koselig å spasere på strandpromenaden både på dagtid og kveldstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har fine og billige hotell i området rundt 77th street og Skid Row. Her kan du finne masse restaurantsjapper hvor du kan få kjøpt fastfood for en billig penge. Lett å praie taxi her også.

Anonymous poster hash: 58d6b...7c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Miss Lucky.

Området rundt Santa Monica Pier er fint, og du har restauranter og butikker på blant annet Third Street Promenade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var i LA bodde jeg på hostellet i Santa Monica, omtent midt mellom Santa Monica Pier og Third Street Promenade. Beliggenheten var helt topp, og billig var det også. Tror jeg betalte i underkant av 300 kr per natt. Kort gangavstand til stranden, cafeer og shopping. Rolig og trygt område døgnet rundt.

Jeg tok bussen til/fra flyplassen, downtown, Hollywood, West Hollywood, Beverly Hills og overalt egentlig. Det er riktig at "alle normale folk" kjører bil i LA, men det gjorde bare bussturene mer spennende. Det var litt av hvert ombord, inkludert en blond liten jente fra Norge som da var meg :) Det var på ingen måte farlig eller ubehagelig, og noen av medpassasjerene var utrolig hyggelige og tok initiativ til å prate med meg (sånt skjer jo ikke på bussen i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt hotell på Santa Monica, var der jeg bl anbefalt hvis jeg ville ha nærme stranden. Man må selvfølgelig ta transport inn til byen, men man må jo bare velge hva en vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale å bo ved Santa Monica. Med bil så er det grei avstand til det meste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale hotel Carmel i Santa Monica. Ligger midt mellom strandpromenaden og Third street promenade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov en uke på det hotellet. Jeg har ingen særlig positive erfaringer med hotellet, men plasseringen er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt meg til Los angeles neste sommer, men er så utrolig vanskelig å bestemme seg for i hvilket område man skal se etter hotell. Har tenkt litt på hotell i områdene rundt venice/malibu, men ser det er litt dyrere enn lengre inn i byen. Har lyst på hotel der man har mulighet til å gå til fots til enten stranda, eller til handlegater, career, utesteder.,,ja der det skjer litt egentlig. Kanskje west Hollywood? Er så lite kjent, og ønsker at turen skal bli så vellykket som mulig.

Er det noen som har noen tips og erfaringer de vil dele?

Hei.

Vært i LA noen ganger, og liker personlig området rundt Venice Beach veldig godt.

To hoteller jeg trygt kan anbefale er:

Marina del Rey Hotel og

Hotel MdR Marina del Rey(DoubleTree by Hilton)

Ca samme pris for disse hotellene, og begge ligger i en grei gangavstand fra Venice.

Dog anbefaler jeg alle som skal til LA om å leie seg en bil.

Du kan hente deg en leiebil på LAX etter du har landet. LA er fryktelig stort, så det å ta taxi blir dyrt, og det å reise kollektivt blir fort veldig kronglete. Et tips er at du skaffer deg et gullmedlemskap hos hertz før du reiser ned, så får du en hyggelig pris på leiebil. Medlem hos hertz blir du her.

Lykke til, og GOD tur!

Innlegget endret for reklame

Bond, adm

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å være en hel ferie i LA? I så fall vil jeg anbefale å revurdere. Ekstremt lite sjarmerende by, og så ufattelig mye annet du heller burde se i California.

Ville vært et par dager i LA. Når det gjelder område er jeg enig i Santa Monica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi skal bo midt i smørøyet. West Hollywood :)

Anonymous poster hash: 1c7be...7b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt å være en hel ferie i LA? I så fall vil jeg anbefale å revurdere. Ekstremt lite sjarmerende by, og så ufattelig mye annet du heller burde se i California.

Ville vært et par dager i LA. Når det gjelder område er jeg enig i Santa Monica.

Enig med denne. LA er greit for en langhelg.

Anonymous poster hash: a4225...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En langhelg er for kort i LA. 1 uke må de hvertfall ha. Der er mye å se! San fransisco og las Vegas er ikke så lang unna om en vil se litt mer. Tror uansett 2 uker i LA går fint. Jeg har bodd i California.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En langhelg er for kort i LA. 1 uke må de hvertfall ha. Der er mye å se! San fransisco og las Vegas er ikke så lang unna om en vil se litt mer. Tror uansett 2 uker i LA går fint. Jeg har bodd i California.

Et par dager er nok. Er i hovedsak et turisthøl. Etter å ha sett de typiske attraksjonene er det ha-det-på-badet-LA.

Anonymous poster hash: 18107...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke skummelt å kjøre bil i LA? :rodme:

Anonymous poster hash: fed69...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i LA i godt over en uke og sier meg helt uenig i de som sier en langhelg er nok:) Ta en tur til gamlebyen, Pasadena, noen late dager på Santa Monica beach, joggetur blant Hollywood-eliten i Runyon Canyon, vær publikum på f.eks Big Bang Theory, i tillegg til de klassiske gjøremålene. Jeg lå på Hollywood W, som ligger midt i Hollywood. Joda, Hollywood i seg selv er ikke sånn eksepsjonelt spennende, men det hotellet var så awesome at det var verdt det likevel:D

Rød løper inn, fancy detaljer overalt, nydelige, freshe, rom, supert basseng på taket, god service og eventer i lobbyen hver fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...